***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Agony & the_connemara:
Inte för att jag känner att jag tillför henne vidare mycket, men tack så mycket :o:laugh: !

De är verkligen smarta :) Jag skulle gärna rida ut oftare men jag rider helst inte ut själv och det tar hyfsat långt tid att komma till bra stigar i skogen och jag får ju inte rida hur länge som helst när jag hyr henne heller.

*KL

Helgens filmer;)

Lördag:
Red utan sadel igen, satt ganska bra i början, sedan blev jag longerad en stund och då hamnade jag sämre efteråt :confused::devil: Både vek mig i sidan emellanåt och svankade/tippade framåt väldigt ofta. Men på slutet blev det mycket bättre åtminstone och vi hittade varandra. Blåste väldigt mycket vilket inte underlättade, fast det är ju knappast något att skylla på när man har en häst som inte brydde sig ett dugg om det ;)

http://www.youtube.com/watch?v=v1LqAzkEvws

Söndag:
Överlag ett bra pass med en häst som var på bra humör. Blandade in några skutt eftersom det stod framme några hinder, då får man automatiskt väldigt bra framåtbjudning ;) Sitter inte bra, men har absolut haft sämre dagar sistmässigt och på slutet kändes det som att jag hamnade ganska rätt.
Har försökt jobba med skänkelvikning och svag öppna i speciellt höger galopp för att få in bakdelen bakom framdelen. Lyckas väl någorlunda med att flytta undan för skänkeln, men öppna går ju sådär... När det känns som svag öppna så går hon egentligen knappt rakt.

http://www.youtube.com/watch?v=v1LqAzkEvws

Senast ändrad:

Man kan ju inte säga annat än grattis :D har du kvar din fina ponny?

Nää, Pommery har vi lämnat ut på foder för tillfället till en yngre ryttare, tråkigt nog. Men jag tror att han får det bra hos henne ;)

KL

Här kommer en liten film från dagens träning med 08:an. Idag satt jag på en pigg och ganska trotsig grabb som börjat testa lite nu :p Han kunde absolut inte gå ordentligt på en volt utan när man på öppna delen närmade sig väggen så försöker han sticka iväg åt andra hållet (detta är inte med på filmen, men det var ett genomgående tema idag). Lite ponnystajl sådär ;)
Han gjorde sig lite hård i munnen idag med och låg på väl mycket, men jag är nöjd med honom ändå -han bjöd jättefint och det är det vi fått jobba mest med då han gärna går i sina egna tankar.

http://youtu.be/xjWvygVJWtE

Eftersom jag varit ensam i stallet denna helgen satte jag upp min kamera på en pall och lät den filma. Men efter 10 minuter gick den i väntläge och slutade därmed filma. Till nästa gång vet jag att jag ska ha ett tomt minneskort, ändra inställningar och ha ett annat objektiv^^

Så, filmen är från uppvärmningen, från 10-20 minuter in i passet. Har helt enkelt klippt ihop alla sekvenser som vi fanns i bild :D

http://www.youtube.com/watch?v=BckI2Nae95g&feature=youtu.be

På slutet (eller ja, från och med kanske 10 minuter efter att kameran slutade filma) kändes det skitbra. Liksom klistrad på tygeln utan att bli stark framåt, kändes som smör att rida och gick att göra allt möjligt med ungefär :love: Hur härligt som helst när det går så bra :love: Min sits är svårt att uttala mig om, det KÄNNS som att jag hamnar rätt bra i slutet av passet, men jag vet ju inte för ibland känns det bra fast jag sitter dåligt.

snygg, min är också e: First Wish ^^

Fin häst!

Såg att du äger en häst som heter Hilton. Jag tror att han är född i det stallet som jag står nu:) Fina hästar iaf!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
726
· Visningar
48 692
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama