***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Kanonfin häst!:idea: Dock tycker jag inte tränaren sa nåt vettigt alls för o hjälpa dig...

Tack :D Jaså tycker du inte ? Tycker hon matade på ganska bra om baken ut :P Men de kanske inte riktigt kom med i de film klippen :) Sen hörde jag nog inte hälften av vad hon sa för ja flåsade nog mer än va hästen gjorde :crazy:

KL

Spanjoren går på kandar för första gången. Lite kravlöst utan tryck då jag inte ville få "för mycket i handen" en premiärdag som detta. Duktig kille!!! Måste dock medge att han ser mer ut som en nordsvensk än PRE? Allt är den långa manens fel... (haha :angel:).

http://www.videofy.me/x9a0pstu/518206

KL
Ett litet klipp från häromdagen. 3e gången jag rider hästen (medryttarhäst), så jag kan inte henne inte så bra än. Skulle vilja ha henne mycket mer över ryggen, nu trycker hon mest upp nacken. Några tips för hur jag ska åstadkomma det?
Måste vinkla om händerna också..
http://youtu.be/fn-LYrI8bp0

Jag hade provat att leda ned huvudet med växlande innerhand och ytterhand (för att även få med ytterbogen) och flytta undan skänklarna. Flytta rumpan utåt på volt - med fokus på att hon är kvar i den låga formen och flytta rumpan inåt. Viktigt att det inte blir statiskt dragande utan mjukt lossande åt båda håll så att hon släpper underhalsen. Tänk lite slack tygel och "slapp" ridning, lite mjukare i både sits och armar - lite "hej och hå" ett tag innan du blir prydlig och "stram" igen? :)

Man ser att det inte är så lätt men jag tycker att du gör ett väldigt bra jobb med henne. Helt lugn o stadig hela tiden även om hon håller på o vinglar o tramsar. Tror det kommer bli jättebra.:) Hästen är så snygg att jag skulle kunna åka o kidnappa henne!:love:

Zerleone är inte en lusitano utan en KWPN, stam Kingston-Corleone. Ja Hilton är också min häst, som jag köpte från Råbäck förra sommare, härlig häst :)

Fin häst! Tänk på att hålla bak båda skänklarna när du travar så hon inte missförstår dig. Nu sitter du med båda skänklarna i galopphjälp hela tiden. Då blir hon förvirrad. Annars snygg siluette på sitsen.

Jag håller med, riktigt riktigt fin häst! Verkar finnas en hel del kapacitet där, men det ser inte helt lätt ut.

Men tack snälla du! :love:

Ja hon är e. Camaro M..
Och nä hon är inte min, men jag önskar:love:

Tack du med!
Nä hon är verkligen inte alls lätt, mycket i skallen dessutom så det är svårt på alla sätt :p
Men jag hoppas att det ska släppa en vacker dag:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
726
· Visningar
48 705
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 084
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama