Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***
Tack Jaså tycker du inte ? Tycker hon matade på ganska bra om baken ut :P Men de kanske inte riktigt kom med i de film klippen Sen hörde jag nog inte hälften av vad hon sa för ja flåsade nog mer än va hästen gjorde
KL
Spanjoren går på kandar för första gången. Lite kravlöst utan tryck då jag inte ville få "för mycket i handen" en premiärdag som detta. Duktig kille!!! Måste dock medge att han ser mer ut som en nordsvensk än PRE? Allt är den långa manens fel... (haha ).
KL
Ett litet klipp från häromdagen. 3e gången jag rider hästen (medryttarhäst), så jag kan inte henne inte så bra än. Skulle vilja ha henne mycket mer över ryggen, nu trycker hon mest upp nacken. Några tips för hur jag ska åstadkomma det?
Måste vinkla om händerna också.. http://youtu.be/fn-LYrI8bp0
Jag hade provat att leda ned huvudet med växlande innerhand och ytterhand (för att även få med ytterbogen) och flytta undan skänklarna. Flytta rumpan utåt på volt - med fokus på att hon är kvar i den låga formen och flytta rumpan inåt. Viktigt att det inte blir statiskt dragande utan mjukt lossande åt båda håll så att hon släpper underhalsen. Tänk lite slack tygel och "slapp" ridning, lite mjukare i både sits och armar - lite "hej och hå" ett tag innan du blir prydlig och "stram" igen?
Man ser att det inte är så lätt men jag tycker att du gör ett väldigt bra jobb med henne. Helt lugn o stadig hela tiden även om hon håller på o vinglar o tramsar. Tror det kommer bli jättebra. Hästen är så snygg att jag skulle kunna åka o kidnappa henne!
Fin häst! Tänk på att hålla bak båda skänklarna när du travar så hon inte missförstår dig. Nu sitter du med båda skänklarna i galopphjälp hela tiden. Då blir hon förvirrad. Annars snygg siluette på sitsen.
Tack du med!
Nä hon är verkligen inte alls lätt, mycket i skallen dessutom så det är svårt på alla sätt
Men jag hoppas att det ska släppa en vacker dag
Hästmänniskan
Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de!
Jag måste lätta...
Juridik & Ekonomi så länge det är en pågående tvist är det en pågående tvist...
De kan ju hävda att de inte lagar gröna apparater eller vad om helst...
Juridik & Ekonomi När jag sålde mitt hus körde det förbi folk och spanade, helt okej tycker jag. Men att hitta en herre inne på tomten när jag kom från...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.