***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Det är för att du kommit ned med rumpan och inverkar med sätet :)
Ser bra ut, kämpa på!

Efter (minst) en halvtimma bland lera, stenar och backar i skogen utan sadel/stigbyglar till hjälp så kändes det mycket lättare väl tillbaka på plan mark, och hästen ordentligt uppvärmd :D
Tack så mycket :)

Laivinie: Har ju följt er på lite närmare håll trots distansen ;) och vet jobbet bakom, grymt bra gjort!! Ni är himla fina ihop, bara fortsätt på den linjen!

Själv har jag äntligen fått möjlighet till att konvertera filmen från Forsythias o min St George-start! :)
http://youtu.be/LxJ9GssAECM

66,754% efter att ha legat sjuk veckan inför tävlingen.

Jag skrev i en annan tråd fast det togs bort... missade att det var en "ej kommentera tråd"

Jag vill ha ett föl efter Forsythia sedan när jag blir gammal nog för kärringasporten ;) För inte ska du undanhålla oss andra dom blivande fina småttingarna och behålla alla själv :D

Laivinie: Har ju följt er på lite närmare håll trots distansen ;) och vet jobbet bakom, grymt bra gjort!! Ni är himla fina ihop, bara fortsätt på den linjen!

Själv har jag äntligen fått möjlighet till att konvertera filmen från Forsythias o min St George-start! :)
http://youtu.be/LxJ9GssAECM

66,754% efter att ha legat sjuk veckan inför tävlingen.

Vad fina ni är=)

Haha, det är bra att ligga på lite ;), annars finns kanske en risk att jag gärna behåller min guldklimps bebisar för mig själv :angel: :D.
Det kommer dock dröja ett antal år till innan hon återgår till avelsboxen, fram tills dess finns alltid syskon och barnbarn till henne som föds varje år ;)

jacko, phie och Serendephis: Tack så mkt! :bow: Vi jobbar på det, det ska bli än bättre :).
Ser väldigt fram emot helgens Intermediaire I-debut! Har ridit igenom det på programridning en gång och trots flertalet missar så fick vi 64,5% och stora lovord för vår utveckling. Blir till att hålla tummarna i helgen! :bump:

Ni är jätteduktiga! Ser verkligen trevligt ut!

Ni är verkligen jättefina:love:

Jag har inte varit inne här på år och dar. Har lånat ut min häst och är "bara" medryttare på honom två dagar i veckan nu. Jag hoppar nästan bara. Men idag fick jag på en dressyrsadel för första gången på tre månader. Vad tycks? Ni som känner igen hästen får gärna kommentera ev skillnad, bättre/sämre? Ser det ut som fodervärden kommer någonstans med honom?

http://www.youtube.com/watch?v=o0xZbZDXorc&feature=youtube_gdata_player

Idag :love: (helt oklippta 3,5 minuter ;) )

http://www.youtube.com/watch?v=VELiY0atlDw&feature=youtu.be

Vi började med att rida ut i skogen med ett par kompisar = jobbig terräng. Jag smått livrädd och utan sadel, satt och åkte häst kombinerat med att kontrollera hastigheten.

Tillbaka i paddocken så kändes det skitlätt att hålla balansen emot i vanliga fall. Först var Ninya allmänt tjurig för att sedan utan märkbar anledning bli jättehärlig :eek::love: Det ser inte perfekt ut någonstans, men det skiter jag i för det kändes jättetrevligt, hon lyssnade på allt, jag kände mig stabilare än vanligt och det var helt enkelt härligt.

Jättefina är ni :love:

Speciellt övergångarna, galoppen och sista avbrottet och skritten gillar jag! Tydligt kvitto på din mjuka, fina ridning :bow:

Kanske är det bara sadeln som är hemsk :p (jag har inte sett någon barbackafilm innan att jämföra med dock)

Men gaah, nu blir jag ju jätteglad :D Tack!

Det känner jag också, tycker det är betydligt lättare att sitta bättre utan sadel. Hade gärna ridit utan hela tiden om jag inte hade så dålig balans (var bara nära att halka av en gång detta pass, i lugn trav på en volt... jag har verkligen sjukt dålig balans). Känns som vi får bättre kontakt överlag utan sadel faktiskt.

En gullig sak är att om jag sticker in fingrarna framtill under sadel/schabrak så saktar hon ner :love: Brukar utan att tänka direkt på det alltid hålla i mig i övergångarna när jag blir longerad, så hon har kopplat ihop det alldeles själv till att hon ska sakta ner :D

Tänk om alla ridskolehästar kunde få ha någon som du:bow:

http://www.youtube.com/watch?v=_63rxkxa4EU
Från dressyrtävlingen förra helgen, lagom hackigt och skakigt filmat. Halterna låtsas jag inte se för hästen kom på dagen innan att hon inte ville stå still så jag släppte helt och ville hellre ha stillhet än form så det är min ridning som inte finns där :grin: Första starten för tanten i år och bara en LC:2 (som jag hatar att rida och brukar få sämre procent i än i LA:o) så löjligt glad över ca 69% och en andraplats. Hästen blir fortfarande lite hastig och spänd ibland men nu börjar man i alla fall ana en lätthet i gången och jag har slutat fastna med handbromsen i och fått en häst som är mycket trevligare i formen och betydligt bättre bak så det går helt klart åt rätt håll.:D

Senast ändrad:

Du får ut och offroada mera :D

Hihi, vad gulligt :love: De är bra smarta de små liven :)

Håller med Agony också :bow:

Superfina som vanligt, härlig inspiration, tack för att du delar med dig! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
726
· Visningar
48 692
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama