Filmtips till små barn

Sv: Filmtips till små barn

Då tycker jag nog att du och jag har samma syn på jämlikhet. Dvs att barnen är individer och inte kön. Jag tycker snarare att det verkar som de du diskuterat med förrut är lite ute och cyklar... :angel:

Min kille är väldigt "killig" just nu, men han har fått hela spektrat av leksaker, och får välja vad han vill leka med. Min dotter är också "killig" (fast jag använder INTE det uttrycket, hon är bara så som andra tycker passar på en kille), älskar bilar, monster, vill bara klä sig i tuffa kläder och hatar klänning.

De är som de är oavsett kön alltså. Fast det är klart, vissa saker sitter djupt rotade, och jag tänker ganska mycket på att inte applicera mina (från min uppfostran) könsterotyper på dem.

Var kan man få tag på Barbapapa-film? Den är väl ok till små barn?

Barbapapa är underbara till små barn :love:
Jag har hittat mina i DVD-ställen med "köp en för 59, två för 99" i min vanliga livsmedelsbutik.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 885
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 947
Senast: fixi
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 376
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Motionscykel?
  • Lego 5 årig kille