Fick höra en sak

Sv: Fick höra en sak

Jag förstår inte problemet. Du har hört av din bekant att bebisen inte ska sova i sängen och du vill inte ha den i sängen.

Därför förstår jag inte vad du frågar efter? Eller vill du ha bekräftat att ni tänker rätt?

Men det finns inget enkelt svar.

Jag har bekanta som aldrig haft bebisen hos sig och andra som samsover (vilket jag också ska försöka att göra)
 
Sv: Fick höra en sak

Man kan även porra hur mycket man vill i soffan eller gästrummet. Just sängen i sovrummet är ju inte helig direkt.
 
Sv: Fick höra en sak

Nu är han 8,5 mån och sover fortfarande hos mig (i min sänghalva), men ska så smått börja vänja honom vid spjälsängen, som står i vårt sovrum. Räknar med att det tar lite tid.

Någon annan har kanske redan skrivit det och ni har säket funderat över det själv också. Men en övergång kan ju vara att ta bort kanten på spjälsängen och ställa den mot din sida :)
 
Sv: Fick höra en sak

Jag har aldrig hört att någon har legat ihjäl sin bebis, jag tror att man automatiskt sover lugnare. Men med det inte sagt att man måste ha bebis i sängen.

Mina kompisar har de första nervösa veckorna vikt ett täcker och lagt mellan sina kuddar med bebisen på. Då blir det ju som en säng i sängen och sen har de slappnat av! :)
 
Sv: Fick höra en sak

Jag tror f*n att den här lilla kom till så faktiskt :o På riktigt, det var värsta sämsta sexet så jag till och med minns det. Ibland är det bra att vara lite pryd av sig :rofl:

Jag måste faktiskt ändra mig... Det kan bara inte vara det sämsta sexet jag haft. Det måste varit det bästa eftersom att detta lilla mirakel skedde :love:
 
Sv: Fick höra en sak

det stod ju om något fall i Aftonbladet/expressen för några år sedan om en kvinna som legat ihjäl 2 spädbarn.

Dock tror jag att i de fall det händer så finns det en anledning tex droger,alkohol starka sömnmediciner eller dyl.
 
Sv: Fick höra en sak

Någon annan har kanske redan skrivit det och ni har säket funderat över det själv också. Men en övergång kan ju vara att ta bort kanten på spjälsängen och ställa den mot din sida :)

Hade jag bara fått in spjälsängen mellan väggen och vår säng så hade det definitivt varit ett alternativ.
 
Sv: Fick höra en sak

det stod ju om något fall i Aftonbladet/expressen för några år sedan om en kvinna som legat ihjäl 2 spädbarn.

Dock tror jag att i de fall det händer så finns det en anledning tex droger,alkohol starka sömnmediciner eller dyl.

Enligt personalen på neo så lägger sig inte en normal frisk person sig på bebisen, däremot kan drog- och alkoholpåverkade samt rökare göra det då de har en annan (djupare) sömn.
 
Sv: Fick höra en sak

Precis. Det finns mycket forskning kring säkerhet vid samsovning. James McKenna är bra på området.
 
Sv: Fick höra en sak

jag ska inte ha barn än..men vissa saker ger jag inte upp. Jag kommer skaffa barnvakt en gång i månaden så killen och jag kan vara ensamma.. visst vissa saker får man ta paus med, men inte allt..jag kommer inte vara en sån mamma som har sina barn som sina intressen osv. men jag har nog skrivit allt som jag tycker nu så jag drar mig ur denna tråden
 
Sv: Fick höra en sak

Jag förstår inte problemet. Du har hört av din bekant att bebisen inte ska sova i sängen och du vill inte ha den i sängen.

Därför förstår jag inte vad du frågar efter? Eller vill du ha bekräftat att ni tänker rätt?

Men det finns inget enkelt svar.

Jag har bekanta som aldrig haft bebisen hos sig och andra som samsover (vilket jag också ska försöka att göra)
Vad jag vill är ju att höra hur ni andra upplever det!
När jag skrev tråden kände jag mig oerhört osäker, men sedan har mer och mer tankar växt och jag känner mig mer säker på att barnen kommer att sova i egna sängar. Kanske första månaderna inne hos oss medan den sover i något som liknar en vagga och när det blir dags för spjälsäng. Men blir det flera, så förmodligen blir det direkt i den tänkta barnkammaren som ligger vägg i vägg.
Det där kommer även att kännas fram. Men just nu känns det så.
 
Sv: Fick höra en sak

jag ska inte ha barn än..men vissa saker ger jag inte upp. Jag kommer skaffa barnvakt en gång i månaden så killen och jag kan vara ensamma.. visst vissa saker får man ta paus med, men inte allt..jag kommer inte vara en sån mamma som har sina barn som sina intressen osv. men jag har nog skrivit allt som jag tycker nu så jag drar mig ur denna tråden

Du kommer (troligtvis) att få andra prioteringar när du väl har fått barn även om du inte tror det nu. Man kan absolut inte förställa sig vad man kan ge upp/vara utan/inte känns intressant längre innan man har fått barn.
 
Sv: Fick höra en sak

Det kan jag hålla med om,i de allra flesta fallen ändrar man sig ganska ordentligt och prioriterar helt annorlunda när man fått barnet.
 
Sv: Fick höra en sak

Har en rökare annorlunda sömn? Hur? *nyfiken*

Droger,alkohol och dyl kan jag förstå men hur påverkar röken sömnen?

Sedan är det väl inte det ultimata att röka och sedan lägga sig och blåsa äckelpäckel på sin bebis men det är ju en annan sak.
 
Sv: Fick höra en sak

jag ska inte ha barn än..men vissa saker ger jag inte upp. Jag kommer skaffa barnvakt en gång i månaden så killen och jag kan vara ensamma.. visst vissa saker får man ta paus med, men inte allt..jag kommer inte vara en sån mamma som har sina barn som sina intressen osv. men jag har nog skrivit allt som jag tycker nu så jag drar mig ur denna tråden

Om dina barn inte kommer finnas med bland dina intressen kommer du bli en dålig mamma, och kan då inget annat än att hoppas att du aldrig skaffar några barn.

Dock tror jag att du är ung, och faktiskt kommer andra syn på saker och ting. I alla fall hoppas jag det för dina framtida barns skull.
 
Sv: Fick höra en sak

Har en rökare annorlunda sömn? Hur? *nyfiken*

Droger,alkohol och dyl kan jag förstå men hur påverkar röken sömnen?

Sedan är det väl inte det ultimata att röka och sedan lägga sig och blåsa äckelpäckel på sin bebis men det är ju en annan sak.

Det vet jag faktiskt inte, frågade aldrig varför eftersom det inte var aktuellt för mig då varken jag eller sambon röker. Rökning är ju även det en drog som påverkar även om den inte gör det lika drastiskt som narkotika av olika slag och alkohol.
 
Sv: Fick höra en sak

Okej,tänkte om de sa varför,tycker sånt är intressant,speciellt som man är rökare själv :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 232
Senast: Modest
·
Småbarn Jag och maken har börjat fundera på hur vi vill inreda dotterns framtida rum. Vi har ett gästrum som ska bli hennes och vi tänkte i...
2
Svar
39
· Visningar
3 266
Senast: Marty
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 788
Senast: lundsbo
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 953
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp