Fiber eller ej?

Hmmm.
Vi får se om det blir något fiber. Avtalet har kommit i brevlådan, och det som skulle varit i ett fast pris har visat sig vara väldigt rörligt. Det ingår inte merkostnader för arbete vid tjäle i marken (vad bra att planera in det fr.o.m. december då), kostnader för anläggande av kabel under mur (vilket vi såklart har) och inte heller ingår kostnader för "andra oförutsedda utgifter". Och kommunen vill att man bara skickar i en sida i hela avtalet, alltså att man ska tar isär avtalet och bara skicka in underskrifter. Hur seriöst är det liksom :grin:
Det med avtalet låter onekligen mycket märkligt.

Hör med kommunkansliet om det är ett giltigt förfarande. En kommun har gott om duktiga jurister - oavsett hur liten kommun.
 
Snacka om slöseri med resurser, här är det 2 olika bolag som håller på att gräva fiber i samma område. Olika anslutningsalternativ o olika priser/utbud. Felias Öppen fiber vinner med hästlängder.
 
Så har fiber kommit till kommunen. Bor inte på något sätt i obygden, vilket gör att jag funderar på om det ens är lönt. Vårt internet idag är så pass snabbt att vi inte ser något större behov av 1000 mbps. För mig känns det bakvänt; mer och mer blir trådlöst, så kanske kommer 1000 mbps att kunna erbjudas trådlöst snart? Är det dumt att inte ansluta sig? Vad tror ni?
Svarar samma som säkert alla andra redan skrivit.
Satsa på fiber. Det är en investering för framtiden.
Och om du väljer att sälja så kommer fiber vara värdeförhöjande för din bostad.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 772
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 013
Senast: MML
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp