Hur lange ar det nu tillatet att ata semlor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Till nästa fettisdag?Hur lange ar det nu tillatet att ata semlor?
Ture Svensson äter semla varje dag punkt....Till nästa fettisdag?
Temla, om jag får be!Ture Svensson äter semla varje dag punkt....
Sant. Skyller på feberdimma.Temla, om jag får be!
Till nästa fettisdag?
Kanske för hedniska avfällingar från det sanna semmelevangeliet... vi andra slutar när påsken börjar @hastflicka
De riktigt ortodoxa äter semla ENDAST på fettisdagen men det är få bokstavstrogna kvar.
Rekommenderas ej, salta mandlar och varm mjölk gifte sig inte så braFår på jobbet så ska se om Lillebrors gör sig bra som hetvägg.
Vill egentligen ha simplare version utan en himlans massa hela mandlar och tjafs MEN den är ju gratis
(Och lillebrors är så annorlunda mot vanliga att den faktiskt gick att äta utan mjölk. Men man VILL ju ha mjölk.)
Älskar hedniska avfällningar!!Kanske för hedniska avfällingar från det sanna semmelevangeliet... vi andra slutar när påsken börjar @hastflicka
De riktigt ortodoxa äter semla ENDAST på fettisdagen men det är få bokstavstrogna kvar.
Dom ser mycket godare ut än dom vi fick på jobbet!Dotterns semlor är klara!
Visa bifogad fil 113113
De var mycket goda, kan jag garantera .Dom ser mycket godare ut än dom vi fick på jobbet!
Tre dagars kristen fastlag avslutas väl med att fettisdagen övergår till askonsdagen om en i skrivande stund 6h - alltså påskfastans första dag. Men en kan ju tänka sig att den som håller blåmåndagen för bullmåndag kan ju ha hunnit legat i sen igår.Hur lange ar det nu tillatet att ata semlor?
Tre dagars kristen fastlag avslutas väl med att fettisdagen övergår till askonsdagen om en i skrivande stund 6h - alltså påskfastans första dag. Men en kan ju tänka sig att den som håller blåmåndagen för bullmåndag kan ju ha hunnit legat i sen igår.
Den som inte är så religiöst nogräknad kan väl äta semlor tills en är mätt och/eller nöjd. Jag menar; en vill väl vara glad mer än max 72 h per år?