Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Imorgon är det fettisdag. Hur många kommer äta en semla eller två? Har ni redan tjuvstartat? Själv äter jag en, imorgon, om jag inte faller för frestelsen att köpa en senare. Jag är en traditionsfascist. Jul, semlor, påsk, midsommar ska vara exakt som traditionen bjuder.
Jag är semmeltraditionsfascist så ja, det blir en första semla imorgon. Hembakt, med grädde och mandelmassa. Kardemumma i degen givetvis.
Dock blir det inte hetvägg för min mage skulle göra uppror av mjölken (och jag har aldrig förstått mig på soggig bulle).
Edit: Jag utgick ifrån att jag inte ens behövde nämna det pudrade florsockret på locket.
Ja man måste stötta bagerier det är dyrt att ha ugnar igång....Åt ju redan en massa när semmeltråden var igång, men jag ska kanske få mig iväg till konditoriet på hörnet och köpa en av dem också. För att stötta dem alltså. En vardaglig hjältehandling.
Jag har ätit en semla varje dag i typ två veckor nu. Och ingen har jag köpt själv. Jag älskar i och för sig semlor, men det är lite överdrivet även för mig.Imorgon är det fettisdag. Hur många kommer äta en semla eller två? Har ni redan tjuvstartat? Själv äter jag en, imorgon, om jag inte faller för frestelsen att köpa en senare. Jag är en traditionsfascist. Jul, semlor, påsk, midsommar ska vara exakt som traditionen bjuder.
Oja, semlor ska ätas direkt (inom en timme från det att dom köps) och absolut då inte sättas in i kylskåpet!Maken och äldsta dottern var och storhandlade idag så jag bad dem köpa semlor tills imorgon...
De kom mycket riktigt hem med semlor men hävdade bestämt att de skulle hinna bli torra och tråkiga tills imorgon så de tog visst slut redan nu
Måste alltså införskaffa nya imorgon
Nu är jag hyffsat trött kan nämnas... Fick upp en bild i huvudet av hur du tar med dig ett minilasso till bageriet för att jaga semlornaSkulle ju vilja ha en wienersemla… Måste kanske ut på jakt imorgon..