Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag! Har inte ätit en enda i år ännu, varför vet jag inte. Men har förbeställt semla till imorgon så efter yogan blir det semmelfika imorgon kvällImorgon är det fettisdag. Hur många kommer äta en semla eller två? Har ni redan tjuvstartat? Själv äter jag en, imorgon, om jag inte faller för frestelsen att köpa en senare. Jag är en traditionsfascist. Jul, semlor, påsk, midsommar ska vara exakt som traditionen bjuder.
Räknas fusksemlor? Då har jag ätit flera. Dottern hälsar att semlor kan man äta året om. Men vi har skivad julskinka i frysen året om så man kan ta en skinkmacka då och nu när behovet uppstår.
Vad är en fusksemla ?Räknas fusksemlor? Då har jag ätit flera. Dottern hälsar att semlor kan man äta året om. Men vi har skivad julskinka i frysen året om så man kan ta en skinkmacka då och nu när behovet uppstår.
VaniljsemlaVad är en fusksemla ?
Aha då kan jag tipsa saffrans semla. Kommer inte ihåg vad mandelmassan var utbytt mot. Men fantastiskt god kommer jag ihåg.Vaniljsemla
Nutella semla
Grädde vaniljkräm sylt/kräm
Eller nått sånt jag äter inte mandelmassa
Det åt dottern före jul.Aha då kan jag tipsa saffrans semla. Kommer inte ihåg vad mandelmassan var utbytt mot. Men fantastiskt god kommer jag ihåg.
Har ätit en tidigare, började direkt efter julafton. Imorgon har jobbet utlovat semlor. Däremellan har jag köpt ett hyfsat antal till resten av familjen, men är inte samma fan själv av söta bakverk.Imorgon är det fettisdag. Hur många kommer äta en semla eller två? Har ni redan tjuvstartat? Själv äter jag en, imorgon, om jag inte faller för frestelsen att köpa en senare. Jag är en traditionsfascist. Jul, semlor, påsk, midsommar ska vara exakt som traditionen bjuder.
Ja, mini-semlorna som är en tredjedel så stora är mycket mer lagom för min del.I morgon blir det nog ingen semla, men jag har ätit två i år. Gillar semla, men tycker ofta de är för stora.