Oj jag älskar klibbigt ris! Ser så fram emot att äta det! Är numera helt matfixerad och längtar efter både det ena och det andra i matväg, ibland riktigt enkla saker! Som i går och i dag potatissoppan jag ätit två gånger per dag! SÅ god! Superenkel att göra- potatis i tärningar, en skiva skinka och koka, sedan mixa. Det var dotterns första variant av potatissoppa. Och oh my God alltså vilken underbar smak det var, skinkans lite rökta och salta smak ihop med älskad potatis! Inga kryddor eller så även om jag egentligen bad henne att krydda och ha i buljong osv... hon glömde!
Skitgod ändå. Andra gången med buljong, hon glömde kryddor, men lika god den, lite annan smak och mindre potatissmak i den dock. Tror nästan jag föredrar första varianten då, men svårt att avgöra!
Märks det att jag i tre veckor ätit/druckit äcklig Modifast?!
Det är himmelriket med fil och potatissoppa nu ju!
Jag glömde blanda i proteinpulver de två första dagarna, så i dag var första dagen jag gjorde det. Gick ner det också. Nu är filen slut så det blir ju yoghurten, ska nog ha i lite bär. Jag ska undvika fil, yoghurt och kvarg med smaker, men har kefir med blåbärssmak, är det så illa att äta? Har även en yoghurt med någon smak, båda går ut typ i dag och i morgon och behöver ätas före de andra egentligen. Kommer jag få ont i magen av att äta dem nu, de innehåller ju socker.
annars är jag glad att jag från i dag nästan inte alls får ont i magen när jag äter och dricker. Jag vet att jag äter för lite, men läkaren på första besöket sa 1 dl, och det är vad jag äter, men tydligen ska jag gärna äta 1-1 1/5 dl istället. Jag vågar ännu inte öka på då magen precis slutat arga sig över mat. Jag känner hunger, men inte mättnad ännu, men ibland kan jag känna mig hungrig innan jag ska äta igen så jag kanske behöver äta lite mer. Tänker dock att magen får vara nöjd med 1 dl någon dag till innan jag ökar på, vill inte få en massa ont igen.
Att dricka går också bättre nu i och med kokt vatten med jordgubbar i och att varje klunk jag sväljer inte gör ont, så trots 13,5 dl igår istället för 15 dl, så ringde jag inte mottagningen i dag. Fram till 12 skulle jag ha druckit minst 5 dl och jag hade redan fått i mig 7 då
Nätterna är jobbiga. Kan inte sova på magen som jag alltid annars gör, inte heller på höger sida för det gör ont, så jag sover på vänster sida. Vaknar stup i kvarten förstås som vanligt, men fram emot småtimmarna så värker magen gräsligt, varje natt. Förstår inte vad det är med de där tidiga morgnarna egentligen!
Ser även fram emot att plocka bort förbanden över hålen i magen, klistret kliar kopiöst alltså. Även såren förstås, men klistret är nog värre. Två av dem vätskar sig ännu lite, men verkar ok ändå. Den 22 ska de plockas bort i alla fall. Så banala saker man kan se fram emot!