Feminism och definitionen av den

@tuaphua då är det alltså ett latent hot om våld det handlar om. Och för mig låter det som ett bra sätt att reproducera den mansroll som orsakar problemet från allra första början.

+ @Alexis

Möjligt! Man lyfte också varför det var fel och försökte få personen förstå.
Men jag vet inte om det gick in.
Oavsett tycker jag det är viktigt att få såna att skuta.
Och när polis inget gör, man inte slutar när andra säger till ser jag inte vad man har kvar.
På något vis måste ju såna stoppas.

Möjligt! Man lyfte också varför det var fel och försökte få personen förstå.
Men jag vet inte om det gick in.
Oavsett tycker jag det är viktigt att få såna att skuta.
Och när polis inget gör, man inte slutar när andra säger till ser jag inte vad man har kvar.
På något vis måste ju såna stoppas.
Jag hade polisanmält, skällt ut honom, slutat använda honom och berättat för alla jag kände. Om han plötsligt förlorar kundkretsen i ett eller rentav flera stall känns det nog.

Vi kommer inte särskilt långt om mäns trakasserier av kvinnor ska stoppas med hot från andra män. Tvärtom.

Jag hade polisanmält, skällt ut honom, slutat använda honom och berättat för alla jag kände. Om han plötsligt förlorar kundkretsen i ett eller rentav flera stall känns det nog.

Vi kommer inte särskilt långt om mäns trakasserier av kvinnor ska stoppas med hot från andra män. Tvärtom.

Och när man gjort det du sagt och inget sker?
Vad gör man då?

Det finns en massa folk som anlitar såna hovisar iaf. Denne skodde främst travare och surprise surprise anställer gubbtränare honom trots att de vet vad denne går för..
Det fanns gott om andra som fortsatte köpa hans tjänster även som kvinnor.

Det är lite svårt att säga att det enbart beror på könsroller och att mannen står över kvinnan. Om en kvinnlig polis hade dykt upp på plats och förhört om att han hade skickat dickpics så tror jag inte att det hade fortsatt men det vet man inte eftersom det inte var så det hände nu.

Och när man gjort det du sagt och inget sker?
Vad gör man då?

Det finns en massa folk som anlitar såna hovisar iaf. Denne skodde främst travare och surprise surprise anställer gubbtränare honom trots att de vet vad denne går för..
Det fanns gott om andra som fortsatte köpa hans tjänster även som kvinnor.
Jag hade konstaterat att jag gjort vad jag kunnat. Jag ser inte hot från en man som en lösning. Hotfulla män vill jag inte ha runt mig överhuvudtaget.

Ok, då ser vi olika på saken.
Jag tycker att as som är så respektlösa upprepade gånger mot kvinnor gott kan få bemötas så om man tror det funkar. Vilket det gjorde.
Ingen kvinna ska behöva bli trakasserad.
Visst, och samtidigt bidrog det till machorollen. Han var väl dessutom ihop med tjejen som fick kukbilden? Då finns det sannolikt också ett "min kvinna" med i bilden.

Visst, och samtidigt bidrog det till machorollen. Han var väl dessutom ihop med tjejen som fick kukbilden? Då finns det sannolikt också ett "min kvinna" med i bilden.

Han har tagit såna diskussioner förr utan att det varit hans kärlek sas.
Han är i hästbranchen och här försiggår tyvärr en del skit. Alla vågar inte anmäla, anmälningar funkar inte etc.
Så han har tagit det ett par gånger innan när det gällt minderåriga.
Men visst reagerar väl alla mer när det berör ens närmsta. Så jag kan absolut tänka mig att han kände mer pga att den han älskade mådde dåligt och var rädd. Men han är ingen "min kvinna"-man. Han har som sagt alltid haft starka kvinnor som ingen behöver ta hand om och har fostrat såna döttrar.
Han bidrog möjligen till matchorollen. Men han lyfte samtidigt verbalt saker som den här snubben behövde höra om kvinnors rättigheter och värde.
Och jag kan tycka att det är bra om en som framstår som matchosnubbe visar att den inte tycker och tänker så som den snubben tror män funkar. För han gjorde det tydligt att han förvisso var snubbig och stark till det yttre. Men att de inte delade åsikter och värderingar.

Han har tagit såna diskussioner förr utan att det varit hans kärlek sas.
Han är i hästbranchen och här försiggår tyvärr en del skit. Alla vågar inte anmäla, anmälningar funkar inte etc.
Så han har tagit det ett par gånger innan när det gällt minderåriga.
Men visst reagerar väl alla mer när det berör ens närmsta. Så jag kan absolut tänka mig att han kände mer pga att den han älskade mådde dåligt och var rädd. Men han är ingen "min kvinna"-man. Han har som sagt alltid haft starka kvinnor som ingen behöver ta hand om och har fostrat såna döttrar.
Han bidrog möjligen till matchorollen. Men han lyfte samtidigt verbalt saker som den här snubben behövde höra om kvinnors rättigheter och värde.
Och jag kan tycka att det är bra om en som framstår som matchosnubbe visar att den inte tycker och tänker så som den snubben tror män funkar. För han gjorde det tydligt att han förvisso var snubbig och stark till det yttre. Men att de inte delade åsikter och värderingar.
Nej, att han pratade om "min kvinna" har jag inte spekulerat om. Men rövhålet till kukbildsskickare uppfattade det sannolikt så. En stor och förbannad sambo ryter ifrån - sannolikt väger den andre in "vems kvinna" det är han trakasserat.

Fast nu ser jag att historien gått från 190 cm och hett humör att han "lyfte också verbalt saker som den här snubben behövde höra om kvinnors rättigheter och värde". Om han sa en massa fina grejer förstår jag inte varför du poängterade hans kroppsbyggnad och heta humör från början. ;)

Nej, att han pratade om "min kvinna" har jag inte spekulerat om. Men rövhålet till kukbildsskickare uppfattade det sannolikt så. En stor och förbannad sambo ryter ifrån - sannolikt väger den andre in "vems kvinna" det är han trakasserat.

Fast nu ser jag att historien gått från 190 cm och hett humör att han "lyfte också verbalt saker som den här snubben behövde höra om kvinnors rättigheter och värde". Om han sa en massa fina grejer förstår jag inte varför du poängterade hans kroppsbyggnad och heta humör från början. ;)

För att det var inkörsporten som möjliggjorde att cromagnonen ens lyssnade. Övriga hade försökt och misslyckats.
Jag tror att vissa av de där gubbarna måste ha någon de kan relatera till på grabbigt vis som sen kan tala om för dem att det inte är ok att vara en äcklig snuskhumner etc.
De ser ner så på kvinnor och män som de inte tycker är "alfa" nog att de bara avfärdar det de säger som mesighet, trams, oviktigt.
Men om en snubbe kan först mäta sig enligt den skala de värderar män på(som de flesta av oss tycker är imbecill) kan de sen få en inkörsport där de kan få dem att fatta ngt.
För inte fan skämdes han innan. Nu blev han både lite rädd och fattade nog något iaf.

För att det var inkörsporten som möjliggjorde att cromagnonen ens lyssnade. Övriga hade försökt och misslyckats.
Jag tror att vissa av de där gubbarna måste ha någon de kan relatera till på grabbigt vis som sen kan tala om för dem att det inte är ok att vara en äcklig snuskhumner etc.
De ser ner så på kvinnor och män som de inte tycker är "alfa" nog att de bara avfärdar det de säger som mesighet, trams, oviktigt.
Men om en snubbe kan först mäta sig enligt den skala de värderar män på(som de flesta av oss tycker är imbecill) kan de sen få en inkörsport där de kan få dem att fatta ngt.
För inte fan skämdes han innan. Nu blev han både lite rädd och fattade nog något iaf.
Det är inte det att jag inte förstår, det är att jag inte håller med, det reproducerar den mansroll som är problemet. Men där känns det som att argumentationen börjar om igen så jag fortsätter inte.

@tuaphua då är det alltså ett latent hot om våld det handlar om. Och för mig låter det som ett sätt att reproducera den mansroll som orsakar problemet från allra första början.

+ @Alexis
För dom han trakasserar är det bara bra att han slutar oavsett anledning men visst ---> idealt ska man inte behöva ta till såna knep

Alltså ja jag förstår vad du menar men samtidigt kan jag inte säga att det hade varit bättre om dom inte tagit till det och killen hade fortsatt trakassera

Damned if you do damned if you don't
Det här är samma sak som när man pratar om att killar också måste jobba för feminism för i manssamhället lyssnar män mer på män --> det ska inte behöva vara så och män ska lyssna lika mycket på kvinnor men nu sitter vi ju där vi sitter alltså i ett patriarkat och alla gör vi vad vi kan i det här svåra läget liksom

Hur tycker du att det skulle ha blivit löst?

Skrev det i ett senare inlägg.

För dom han trakasserar är det bara bra att han slutar oavsett anledning men visst ---> idealt ska man inte behöva ta till såna knep

Alltså ja jag förstår vad du menar men samtidigt kan jag inte säga att det hade varit bättre om dom inte tagit till det och killen hade fortsatt trakassera

Damned if you do damned if you don't
Det här är samma sak som när man pratar om att killar också måste jobba för feminism för i manssamhället lyssnar män mer på män --> det ska inte behöva vara så och män ska lyssna lika mycket på kvinnor men nu sitter vi ju där vi sitter alltså i ett patriarkat och alla gör vi vad vi kan i det här kniviga läget liksom

För dem han trakasserar, visst. Men jag tycker alltså att man istället ska göra som jag föreslog senare. Eller, göra som Linnea Claeson kunde ha gjort, skickat hans kukbild till alla han känner. Eller "offentliggjort" den på annat sätt, så att folk kan se vilket arsle han är.

Jag tycker att det är utmärkt när män jobbar för feminism. Men att ta till machometoder med hot om våld motverkar för dem som istället diskuterar och tar den verbala striden så fort det behövs.

Men att ta till machometoder med hot om våld motverkar för dem som istället diskuterar och tar den verbala striden så fort det behövs.

Den här meningen tycker jag speglar vad som är problemet. Samtidigt kan jag också tycka att ändamålet helgar medlen, i det beskrivna fallet. Men, det hade helt enkelt funnits bättre metoder som inte hade reproducerat mansrollen och framförallt som inte innehåller hot om våld.

Men jag känner föräldrar som fortfarande lär sina barn att de ska slå tillbaka om de blir slagna. Som lär sina barn att våld är en acceptabel metod för att lösa problem. Som tycker att barn som inte vill göra det, är mesar som får skylla sig själva. Jag blir så ledsen varje gång jag hör det.

För dem han trakasserar, visst. Men jag tycker alltså att man istället ska göra som jag föreslog senare. Eller, göra som Linnea Claeson kunde ha gjort, skickat hans kukbild till alla han känner. Eller "offentliggjort" den på annat sätt, så att folk kan se vilket arsle han är.

Jag tycker att det är utmärkt när män jobbar för feminism. Men att ta till machometoder med hot om våld motverkar för dem som istället diskuterar och tar den verbala striden så fort det behövs.

Då måste man se till att dessa personer vill se dickpicen innan man skickar den annars främjar man skickande av oönskade könsbilder.

Hade man bara mjukt varit verbal hade denne skitit i vilket och fortsatt. Det hade ju flera provat.
Alltså fick man göra vad som krävdes för att få hans uppmärksamhet innan man kunde ta det vidare till lärdom.

Klart man inte vill behöva det.
Men iaf här i buschen verkar det finnas en del såna med helt bakochfram-tänk från stenåldern.

Och ang att outa tycker jag offren själva måste få välja. Vissa vågar/orkar inte. I andra fall kan det vara så att inga bevis finns och man bara vill att han ska sluta och man få glömma vad han gjort.
Tyvärr skäms ju ibland de som utsatts för olika sexuella trakasserier.
Det är inte alla som klarar av att göra som Linnea.

Den här meningen tycker jag speglar vad som är problemet. Samtidigt kan jag också tycka att ändamålet helgar medlen, i det beskrivna fallet. Men, det hade helt enkelt funnits bättre metoder som inte hade reproducerat mansrollen och framförallt som inte innehåller hot om våld.

Men jag känner föräldrar som fortfarande lär sina barn att de ska slå tillbaka om de blir slagna. Som lär sina barn att våld är en acceptabel metod för att lösa problem. Som tycker att barn som inte vill göra det, är mesar som får skylla sig själva. Jag blir så ledsen varje gång jag hör det.

Vilka metoder hade varit bättre?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka