Så man ska låta en vuxen man som trackasserar kvinnor fortsätta ohejdat?
Trots att man är rädd att människan ska våldföra sig fysiskt på mindårig?
Seriöst?
För att annars lär sig idioten som ingen hittills nåt fram till att de roller han redan tror på är som han redan tror?
Jag tror ni som svarar ring polisen inte riktigt vet hur lite polisen oftast gör.
Och inte inser att med vissa har man inte tid.
Jag har haft en inneboende som levde hos mig dolt just för att hon jagades av ett ex som misshandlat och våldtagit henne. Det anmäldes och han åkte efter flera ÅR in. Hur många gånger tror ni han lyckades ge sig på henne innan det?
Hon fick lämna sitt barn hos sin familj för att skydda barnet. Om barnet var där när han dök upp kunde han skada det med. Men när hon levde själv lät han bli barnet.
Han förföljde henne över halva Sverige när hon ständigt flyttade under 10 års tid.
Vad gjorde polisen? Inget!
Jag har en annan vän som stalkats. Vad gjorde polisen? Inget!
Jag har en annan vän som blivit misshandlad i relation. Det fanns vittnen. Lades åtalet ner av en man? Japp..
Så är det rätt ofta. Visst ska och bör man anmäla om man orkar. Men det räcker tyvärr inte alltid.
Det är jättefint att ni tror polisen löser det. Eller att vem som helst kan prata med en sån idiot. Eller att alla offer vågar/vill/kan anmäla eller outa.
Men så ser ju liksom inte världen ut.