Feminism och definitionen av den

Så man ska låta en vuxen man som trackasserar kvinnor fortsätta ohejdat?
Trots att man är rädd att människan ska våldföra sig fysiskt på mindårig?

Seriöst?

För att annars lär sig idioten som ingen hittills nåt fram till att de roller han redan tror på är som han redan tror?

Jag tror ni som svarar ring polisen inte riktigt vet hur lite polisen oftast gör.
Och inte inser att med vissa har man inte tid.

Jag har haft en inneboende som levde hos mig dolt just för att hon jagades av ett ex som misshandlat och våldtagit henne. Det anmäldes och han åkte efter flera ÅR in. Hur många gånger tror ni han lyckades ge sig på henne innan det?
Hon fick lämna sitt barn hos sin familj för att skydda barnet. Om barnet var där när han dök upp kunde han skada det med. Men när hon levde själv lät han bli barnet.
Han förföljde henne över halva Sverige när hon ständigt flyttade under 10 års tid.
Vad gjorde polisen? Inget!

Jag har en annan vän som stalkats. Vad gjorde polisen? Inget!

Jag har en annan vän som blivit misshandlad i relation. Det fanns vittnen. Lades åtalet ner av en man? Japp..

Så är det rätt ofta. Visst ska och bör man anmäla om man orkar. Men det räcker tyvärr inte alltid.

Det är jättefint att ni tror polisen löser det. Eller att vem som helst kan prata med en sån idiot. Eller att alla offer vågar/vill/kan anmäla eller outa.
Men så ser ju liksom inte världen ut.
Mitt problem med ditt exempel är att "cromagnonen" besegras med cromagnonmetoder. Jag gillar inte sånt och jag tror inte att det är på det viset världen blir en bättre plats.

Så man ska låta en vuxen man som trackasserar kvinnor fortsätta ohejdat?
Trots att man är rädd att människan ska våldföra sig fysiskt på mindårig?

Seriöst?

För att annars lär sig idioten som ingen hittills nåt fram till att de roller han redan tror på är som han redan tror?

Jag tror ni som svarar ring polisen inte riktigt vet hur lite polisen oftast gör.
Och inte inser att med vissa har man inte tid.

Jag har haft en inneboende som levde hos mig dolt just för att hon jagades av ett ex som misshandlat och våldtagit henne. Det anmäldes och han åkte efter flera ÅR in. Hur många gånger tror ni han lyckades ge sig på henne innan det?
Hon fick lämna sitt barn hos sin familj för att skydda barnet. Om barnet var där när han dök upp kunde han skada det med. Men när hon levde själv lät han bli barnet.
Han förföljde henne över halva Sverige när hon ständigt flyttade under 10 års tid.
Vad gjorde polisen? Inget!

Jag har en annan vän som stalkats. Vad gjorde polisen? Inget!

Jag har en annan vän som blivit misshandlad i relation. Det fanns vittnen. Lades åtalet ner av en man? Japp..

Så är det rätt ofta. Visst ska och bör man anmäla om man orkar. Men det räcker tyvärr inte alltid.

Det är jättefint att ni tror polisen löser det. Eller att vem som helst kan prata med en sån idiot. Eller att alla offer vågar/vill/kan anmäla eller outa.
Men så ser ju liksom inte världen ut.
Är det fler brott än sexuellt ofredande som du tycker ska lösas med hjälp av en hotfull man?

Mitt problem med ditt exempel är att "cromagnonen" besegras med cromagnonmetoder. Jag gillar inte sånt och jag tror inte att det är på det viset världen blir en bättre plats.

Det gjorde han inte om du läser vad jag skrivit. Man ser till att få den att lyssna och pratar sen med den på ett sätt en sån person inte lyssnat på om det kom från någon annan.

Och ärligt talat. När barn riskerar bli våldtagna hade jag inte brytt mig nämnvärt om man rent ut hotat med stryk. Där går liksom min gräns för när det är ok att bli fulare i truten och skita i om det leder till att machomannen inte lär sig bättre könsroller.

Är cromagnonen ett nytt talesätt eller bara en förväxling med neandertalare?

När det är akuta situationer och liv och lem står på spel och innan polis hinner fram ser jag inga problem med att kvinna som man försöker bryta om de vågar.
Jag håller med dig. Det är fint att tänka att man inte borde behöva men i samma värld skulle inte ens problemet uppstå alls. Fram tills att allt är frid och fröjd så måste man hantera världen efter hur den är inte hur man önskar att den vore.

Då pratar vi om fysisk nödvärnsrätt, inte dick pics.

Och om du läser det jag skrivit har den här människan varit över gränsen live även mot minderårig.
Det tycker jag kan liknas vid nödvärn.
Man kan inte vänta på att något värre sker som ger bevis nog för polisen att agera.

Och om du läser det jag skrivit har den här människan varit över gränsen live även mot minderårig.
Man kan inte vänta på att något värre sker som ger bevis nog för polisen att agera.
Fast vänta nu. Sa han ifrån för att människan skickat dickpics eller avbröt han ett pågående fysiskt övergrepp mot minderårig?

Fast nödvärnsrätten är reglerad i lag, den bestäms inte av vad du tycker kan liknas vid nödvärn.

Att agera mot något som ännu inte skett brukar dessutom liknas vid medborgargarden.

Fast vänta nu. Sa han ifrån för att människan skickat dickpics eller avbröt han ett pågående fysiskt övergrepp mot minderårig?

Jag har skrivit att han skickat dickpicks och uppfört sig opassande(pratat om sex, flirtat etc) live mot minderårig.
Han har inte rent fysiskt gjort något övergrepp än.

Fast nödvärnsrätten är reglerad i lag, den bestäms inte av vad du tycker kan liknas vid nödvärn.

Att agera mot något som ännu inte skett brukar dessutom liknas vid medborgargarden.

När det finns saker som HAR begåtts och man pratat om att göra mer än det ser inte jag problem med att man tar en tuff diskussion. För det var ju liksom inte mer än det.

Då är det inte nödvärn.

Nej, jag skrev att JAG tycker det kan LIKNAS vid det. Dvs att jag inte har problem med att man i det läget tar en tuff diskussion.
Vilket jag förklarat är vad som skett.

I nödvärn får ju ju bruka visst våld också. Det har av givna skäl inte förekommit här. För att det inte är nödvärn.

Men det är ingen som har utfört något som är i närheten av nödvärn heller. Enda som har hänt är väl att en person sagt till på skarpen?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka