Fast jag kan tycka att det har ett värde att en, enl fördomar, sk alfahanne ryter ifrån och säger några väl valda om kvinnors rättigheter. Hon skrev ju att han gjorde det, inte att han sa ngt om "min kvinna". Jag tycker det är kanoners när män tar debatten/ säger ifrån etc till andra män när de trycker ner kvinnor eller begår övergrepp. Är det några som behöver göra upp med mansrollen så är det ju männen själva.Och jag får olika uppfattningar om vad som hänt om jag läser "han skickade dick pics men slutade när hennes pojkvän pratade med/skällde ut honom" eller "han skickade dick pics men slutade när hennes pojkvän, som är 190 lång och har hett humör, pratade med/skällde ut honom." I min värld har de ord man använder också oftast en mening, den där inskjutna bisatsen betyder något.
Det betydde ngt att han var aggressiv, alldeles säkert. Det betydde att den andra lyssnade och hajade till; att män/alfahanar inte ska skicka dickpics till tjejer. Och gör man det, så kostar det en socialt, i ögonen på andra män som man respekterar. Dvs för att bli respekterad, måste man respektera andra. Toppen, tycker jag.