Fd källare till sadelkammare?

Y

yez

Jag har ännu en fråga angående vårt stallbygge!
Går det att göra om en gammal matkällare till sadelkammare?
Det är en jordkällare! Vad ska man använda för material till väggar, golv och tak?
Man måste ju få bort den fuktiga luften så det går at ha läder där inne! Eller går det inte?

Sv: Fd källare till sadelkammare?

Poängen med en jordkällare är att där ska vara kallt, och lite fuktigt, så sadelkammare är inte någon bra ide......

Funkar utmärkt som förråd för morötter och äpplen, dock... ;)

Men sadelkammare tror jag passar bäst någon annanstans.....
Tex kanske man kan få tag på en beg byggkoja, eller dyl.
Isolerad och färdig, och dessutom flyttbar...

:love: Embla

Sv: Fd källare till sadelkammare?

Kan bara hålla med. Låt jordkällaren vara jordkällare.

Finns det inget annat utrymme du kan använda? Ett alternativ kan ju vara en friggebod eller om du kan komma över en manskapsbod för en billig penning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 252
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 342
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar