FBI öppnar återigen HRC's emailutredning 11 dagar före valet.

axel

Trådstartare
Nu har plötsligt har mainstreammedia i USA vaknat. CNN erkänner att de har gjort allt i sin makt proHillary.
Jag tror att få svenskar är insatta i hur allvarligt det är.
Valet kan bli otroligt spännande.

Tja nu finns det på nyheterna om än att man inte säger att det är en brottsutredning.

Tror ni på fullt allvar att FBI skojar till det såhär dags med en presidentkandidat?
Ja tydligen! Vilka sitter i Faradays bur.

De som hävdar att Clinton och Trump är lika goda kålsupare har missat en radikal skillnad dem emellan.
Clinton är en förhållandevis sansad människa med rimliga värderingar, som har begått misstag.
Trump är en lallande psykopat.
"förhållandevis sansad människa"?
Den där tyrranosaurus rexen startade syrienkonflikten med sina sansade beslut.

Jag är böjd att hålla med axel, det är dags för många att öppna korpgluggarna och vidga vyerna och kanske försöka sätta sig in i faktiska händelser. Och försöka förstå att det faktiskt inte är enbart de här pest eller kolera som ställer upp som kandidater - det finns fler alternativ, tyvärr är de inte ekonomiskt lika starka som Clinton och Trump.

Hur många här vet om tex att Svenska Postkodlotteriet öser in pengar i Clinton foundation?

Tja...om skillnaden mellan de båda..jag får väl säga som en berömd person i USA sade.
När du har ont i tanden och behöver en rotfyllning. Vem väljer du?
En kvacksalvare som nyligen öppnat en lokal i staden eller en tandläkare som varit verksam i 20 år?
Varsågod och skölj ;)

Jag undrar hur det skulle gå om Bernie gick ut och sa att han ställer upp som självständig?
Just nu är det ju pest eller kolera....

• Gilla
Reactions: Sar
Jag undrar hur det skulle gå om Bernie gick ut och sa att han ställer upp som självständig?
Just nu är det ju pest eller kolera....

Alldeles för sent. Men Bernie hade varit ett bättre alternativ, kanske dessutom bättre förutsättningar än någonsin för en så USA-perspektivmässigt "vänster-man" att vinna posten, eftersom alternativet är helt otänkbart med en lallande psykopat som har noll kunskap och noll kompetens.

Nu har plötsligt har mainstreammedia i USA vaknat. CNN erkänner att de har gjort allt i sin makt proHillary.
Jag tror att få svenskar är insatta i hur allvarligt det är.
Valet kan bli otroligt spännande.

Konspirationen är total. Användaren du länkat till har tvingats ta bort sin rappakalja från YouTube.

Valet blir inte särskilt spännande, men det beror på att republikanerna valt en lallande, främlingsfientlig, rasistisk, kvinnoföraktande, ignorant, icke-kompetent, populistisk äldre skitgubbe som sin kandidat.

Hade de gjort vilket annat val som helst så hade det kunnat bli "otroligt spännande". För demokraternas kandidat är inte särskilt övertygande heller.

(Det är nu man skulle kunna önska att en president fick sitta mer än 8 år)

Konspirationen är total. Användaren du länkat till har tvingats ta bort sin rappakalja från YouTube.

Valet blir inte särskilt spännande, men det beror på att republikanerna valt en lallande, främlingsfientlig, rasistisk, kvinnoföraktande, ignorant, icke-kompetent, populistisk äldre skitgubbe som sin kandidat.

Hade de gjort vilket annat val som helst så hade det kunnat bli "otroligt spännande". För demokraternas kandidat är inte särskilt övertygande heller.

(Det är nu man skulle kunna önska att en president fick sitta mer än 8 år)
Användaren var MSNBC! Som visade upp förstasidorna av Washington Post m.fl.
Ja det är nu censurerat, men faktum kvarstår att FBI har återupptagit utredningen.
Vet man inte vad HRC är misstänkt för under sitt ämbetsutövande kan jag bara beklaga.
Det är fortfarande upp till amerikanerna att välja även om en hel del svenskar anser sig att inneha rätten att veta bäst och förtala de dem inte gillar.

Användaren var MSNBC! Som visade upp förstasidorna av Washington Post m.fl.
Ja det är nu censurerat, men faktum kvarstår att FBI har återupptagit utredningen.
Vet man inte vad HRC är misstänkt för under sitt ämbetsutövande kan jag bara beklaga.
Det är fortfarande upp till amerikanerna att välja även om en hel del svenskar anser sig att inneha rätten att veta bäst och förtala de dem inte gillar.

Det rapporterar trovärdiga, dvs mindre biaserade, medier mycket om, så det är hyfsat välkänt.

Hillary står i mångt och mycket för en ganska liten förändring mot Obama, en ganska stabil fortsättning i etablissemanget.. Vilket är positivt, för det är mycket som fungerar i USA och blivit bättre med Obama. Oavsett vad man tycker om landet USA, så verkar det ganska idiotiskt att byta till något som med 100% sannolikhet inte fungerar alls, en president som inte har ett realistiskt svar på en enda fråga.

Jag känner en amerikan som åtminstone för en månad sedan skulle rösta på Trump. Resonemanget/argumentationen är att landet idag är på ett sluttande plan och Hillary kommer att fortsätta på det sluttande planet, långsamt mot en "katastrof", kanske om 20 år. Vinner Trump så kommer sluttande planet att bli en avgrund och katastrofen att inträffa inom 2 år, så kan landet få "boota" om tidigare och komma på fötter. Att spela ett sådant spel med sitt land?

Är det inte alltid bättre att stanna på det milt sluttande planet och arbeta därifrån för att upphäva sluttandet?

Och vilket alternativ anser du vara bättre?
Jag vill inte definiera mig ens i svensk partipolitik, jag svävar mellan motsatserna i den politiska skalan, men i detta fall anser jag att Evan McMullen är en mycket trovärdig republikansk frifräsare som är väldigt tydligt uttalat anti-trump. Han är emot en del saker jag tycker är grundläggande och självklara, men - han respekterar de lagar som är lagda och han respekterar de beslut kongressen tar och säger själv att det är "2016 nu, tid att gå vidare" vilket innebär att han är öppen för förändringar som kanske även går emot hans personliga uppfattningar. Han har jobbat på plats med flyktingar i Syrien/Mellan Östern för FN, men har också jobbat inom CIA.
Han har verkligen ingen chans i detta val, men han kan nog skaka om siffrorna lite i de få stater han är registrerad i, och han kommer kanske bli ett mycket större namn till nästa val.
Här är ett TED-talk han gjorde i London tidigare i år; lyssna på detta - han vet vad han pratar om:

Liknande trådar

Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 861
Senast: honung
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
940
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 116
Senast: cassiopeja
·
Gnägg En liten spinoff på "Lär dig rida"-tråden, där jag tänkte vi kunde samla lite äldre (säg 1990-talet och bakåt) videoklipp som har med...
2
Svar
21
· Visningar
3 845
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar