Jag kan tycka att det är svårt att förstå vad man menar med opersonligt hem, även om jag tycker att jag hör det ganska ofta här på Buke. Om man exempelvis är en extrem minimalist med ytterst få saker framme, då är ju det personens smak och därmed en del av personen. Jag själv har små tvångstankar där jag går och rättar till saker så de står i rätt linje, puffar till kuddarna och drar handen över sammetssoffan (tack maken för det valet..) så att tyget ligger åt samma håll och inte ser ruggig ut. Det må vara en förbaskat osmickrande del av min personlighet, jag försöker träna bort det själv, men det är ändå min person.
Sedan tycker jag också att det är väldigt trevligt med foton, böcker man gillar, små souvenirer och minnen från resor. Möbler som har gått i arv. Det är ju väldigt häftigt när en persons hem är fullt av minnen och historia. Men om någon nu kör all in på kritvitt och flärd så ja, då är ju det ett personligt drag
Så ibland kanske det är så att när man säger att man inte gillar ett opersonligt hem, så kanske det helt enkelt är vad hemmet säger om personen, som man inte gillar?