Kan uppskatta det mesta av stilar, om det är fint gjort. Jag är nog en sådan som inte bryr mig helt om inredningen passar med huset, ha den stilen du känner för hemma känner jag. Samtidigt kan jag ju för lite för att säga vad som är vad i inredning i förhållande till tiden feks, 20-30 talshus = min typ av drömhus men är väldigt osäker på vad för typ av inredning som är typiskt från då. Sen är ju en gammal skånelänga med "gamla" möbler, stenväggar etc otroligt mysigt och fint.
Ofta känner jag att en vacker välgjord miljö i hemmet kan komplettera och lyfta vilken som av inredningsstilar. Som tex reklam för interiör är ofta fotograferad i otroligt vackra miljöer.
Uppskattar högt i tak, stukatur, gamla trägolv, fina gedigna stengolv, gamla vedspisar, vackra trappor i trä, kakelugnar och glasverandor. Säkert mer än det, men det är det jag kommer på nu.
Retro, mkt starka klara färger och mkt teak är inget jag vill ha hemma men kan uppskatta det hos andra.
Är mer för ärvt, gammalt porslin, växter, lite dovare mörkare färger alternativt pastelliga, ljusa och lite "dammiga". Stilen hos oss är nog uhm klassisk med lite modernare inslag? Haha, så väldigt svepande beskrivet
Lite mässing, lite mörkt här å var men mkt ljust ändå, lite engelskt kanske och en del saker från resor. Det rummet vi har mest saker i är köket, kryddor, såser, oljor etc blir en del av inredningen. Klarar inte så mkt pynt eller tavlor men har mkt ljusstakar, lite bilder på familj, en del växter, speglar, lampor och färg på väggarna som fångar intresset. Det ska vara lätt för oss att leva i och att använda det vi har, vill ha det mysigt och varmt, vara lätt att städa och barn ska kunna hoppa runt å ha kul här