Favoritpasta

Nahar

Trådstartare
Har du någon favoritform på pasta? Någon slags pasta som absolut måste vara till rätt sås/tillbehör? Någon du inte gillar?

Kan tillägga att jag startade tråden på grund av extremt sug efter just farfalle med pesto:love:

Jajemen!

Favorit, på så sätt att den passar till det mesta: Farfalle.

Till gräddig sås: Tagliatelle eller fettucine.

För bolognese eller annan färssås: Conchiglie, de är så bra på att fånga upp såsen i sina små "skålar".

Pasta jag ogillar, eller åtminstone absolut inte ser poängen med: Fusilli, penne, spaghetti, capellini.

Gillar inte den som ser ut som penne men är mycket större och tjockare. Rigatoni? Gillar den så lite så jag kan inte ens komma ihåg namnet.

Jag gillar mest rigatoni, penne och linguine. Jag köper dock hellre pasta i "fel" form om den är al bronzo, jämfört med en favoritform av vanlig billigare pasta.

Gillar inte den som ser ut som penne men är mycket större och tjockare. Rigatoni? Gillar den så lite så jag kan inte ens komma ihåg namnet.
Älskar den! Så bra på att fånga upp sås!
Jag gillar mest rigatoni, penne och linguine. Jag köper dock hellre pasta i "fel" form om den är al bronzo, jämfört med en favoritform av vanlig billigare pasta.
Känner du skillnad i smak? Jag tycker de roliga formerna är grejen med den dyrare pastan:p

Äter mest linguini och fusilli. Mest för att linguini är gott och fusilli finns i havrepasta och linspasta. Har alltid fusilli av linspasta eller bönpasta i pastasallad.
I tomatsoppa gillar jag att ha i såna där pyttesmå stjärnor.

Älskar den! Så bra på att fånga upp sås!

Känner du skillnad i smak? Jag tycker de roliga formerna är grejen med den dyrare pastan:p

Nä, man hittar aldrig såsen långt därinne i den gigantiska tunneln när man väl lyckats tugga sig igenom den extremt tjocka pastaväggen. Enda positiva är väl att det räcker med en halv för en rejäl portion.

(Sorry för de milda överdrifterna. )

Hade en kursare som kokade snabbmakaroner, hällde på massor med ketchup, mikrade hel falukorv och åt ur kastrullen med sked och tuggade falukorven hållandes den i andra handen samtidigt.

Det har satt långtgående spår i min kulinariska resa efter det.

Liknande trådar

Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 467
Senast: Badger
·
Småbarn Jag försöker hitta recept på mat som barnen gillar. Sonen kastar det mesta på golvet och dottern äter nog som de flesta snart 3-åringar...
Svar
14
· Visningar
1 034
Senast: cherie
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
39 40 41
Svar
818
· Visningar
35 634

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat