Fästingar....

Alfakrulls

Trådstartare
Har de vaknat igen av värmen eller?
Trodde de försvann i samband med den lilla kylan som var här för några veckor sedan då de va snö 6 ca -5 grader kallt i ca 3 dagar...

Nu är här ca +8, och min hund har fått massa fästingar...igen!!
Plockar ca 3 st om dagen på henne!!

Trodde man skulle slippa detta nu när de är "vinter"....:mad:
Någon mer som har detta problemet?!
 
Sv: Fästingar....

Har tagit fästingar på mina hundar de tre senaste dagarna... är ju lite konstigt så här års, faktiskt.
 
Sv: Fästingar....

Fästingar överlever ta mig f*n allt.
Förvånar mig inte alls att de lever livet i detta varma väder..
Ta på lite exspot eller liknande är mitt tips..
 
Sv: Fästingar....

URK!! Jag har faktiskt tänkt tanken i och med att det varit så ovanligt milt i höst/vinter, men ännu inte sett någon fästing på våra hundar. Men det kan helt klart hända då, eftersom jag bor i södra delarna av landet... Konstigt:crazy: !!
 
Sv: Fästingar....

Plockade en fästing på vovven idag. Har inte haft ngt större problem med fästingar sedan sommaren.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
24
· Visningar
953
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 614
Senast: fixi
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp