Missade ni att
@ricca skrev om det där med diana och rocco tidigare i tråden?
---------------------
Alltså, allvarligt talat - jag fattar inte vädret i den här omgången av farmen. Som jag tidigare skrev i tråden, min sommar 2018 var med ett fåtal undantag - bara en låååång sommar av knallblå himmel och en stor skinande sol och stekande temperaturer. Här på farmen ÖSREGNAR det, det ser ut att vara molnigt (de få moln jag såg under min sommar kan jag räkna på ena handen) och det blåser där ute i den småländska skogen? What? Jag var ute i skärgården i +35'C och pratade med folk som bara garvade åt det där med att segla sommaren 2018 för nån jevla vind existerade knappt.
Och jag vet, jag veeeeet att vädret kan vara väldigt lokalt, ibland kan man se en typ osynlig gräns, på ena sidan ösregnar det, på andra sidan strecket är det ökentorka.
Men här på farmen, det ser verkligen ut som en sönderbränd vegetation, deltagarna är brunbrända och klagar på värmen - men de är klädda i tjocka polotröjor, stora fodrade tröjor och jackor - jag fattar inget?
Jag hade linne och shorts, möjligtvis någon tunn långärmad sak nattetid, men i övrigt försökte jag svalka mig genom att bada hela sommaren typ. Farmensäsongen ser fasen ut att vara inspelad sent i augusti/september och ÄNDÅ vet jag att det spelades in mycket tidigare och - fasen så var dessutom augusti och september ett lika varmt helvete som resten av sommaren med en stor sol skinande dag ut och dag in?
/slut på dagens vädrerrant.