Farmen 2014

Sv: Farmen 2014

Om Siw åker ut, frågan är vilken hon väljer till storbonde, Billie-Kim? Trots att hon valde henne som andrakämpe?

Jag tror Siw alla gånger väljer Billie-Kim före Fikri som storbonde. Dels så verkar ju Siw tycka väldigt bra om Billie-Kim och sen vet hon väl att Fikri varit storbonde två veckor i rad, varav senaste veckan inte lyckades så bra då de inte klarade uppdragen & gården sköttes allmänt dåligt, + att hon sagt att den som frågar mest/försöker påverka mest i val av kämpar osv. är den som är mest osäker och Fikri var ju verkligen ihärdig på den fronten.

På tal om annat, har funderat på hur långt Gutta egentligen får åka med sin traktor varje gång han kommer till farmen...? Gården ser ju ut att ligga mitt ute i ingenstans. Söker man på Sotbo 77695 VIKMANSHYTTAN på eniro och ändra till flygfoto så har man farmen där.

Filmteamet har säkert en "bas" i närheten där Gutta också har sin rekvisita :-)

Tror nog oavsett vem som åker ut på söndag att det blir en kvinnlig storbonde nästa vecka. För min del får det gärna bli vem som helst, bara inte Fikri igen.

Ja det tror jag med, åker Billie-Kim lär hon välja Cornelia som storbonde...

Kan nog bli en ganska intressant vecka nästa vecka när (om?) Fikri ska ta order från en av tjejerna :D Hoppas, vem det än blir, sätter honom på plats ordentligt. Köksarbete hela veckan eller nåt.

På tal om Fikri, gör/har han gjort någon fysisk aktivitet förutom att mjölka korna? jag tycker att så fort det är något som ska byggas ihop, grävas etc. så är det Mats och/eller André som tar tag i det, ibland med lite hjälp av Janne men han verkar mest sköta djuren (ge vatten och mat osv.). Men som sagt, TV4 klipper väl en hel del för att få det att se ut på ett visst sätt.

Jag minns inte, men de har väl inte ens fått en utskällning för spriten?

Nej Gutta nämnde det knappt, bara konstaterade att de hade tagit den. Så om rätt ska vara rätt så borde tjejerna inte ens få en tillsägelse för godis-stölden. Det var ju fikiri som stal flaskan och dessutom bytte ut innehållet.

KL

Och frågan är ju om Siv gått på fikiris sk 'pakt' eller om hon spelar med i valet om storbonde om hon förlorar på söndag?

Senast ändrad:

Men jag tycker det är konstigt, varför ska de straffas över det men inte över spriten? Och vad var det Fikri skrek över, jag hörde knappt. Han tog ju dessutom choklad också!

Fikri bröt ihop över att han inte skulle få nåt ägg. Det var väl inte så kul när det väl kom ett straff...Instämmer att han fick inget för spriten så han borde bara knipa mun!

Tycker oxå det är himla konstigt att de inte blev något straff för spriten!
Fick dom inte ankor? Dom lägger ju oxå ägg!

Fikir blir nog inte storbonde, de lilla man fick höra av brevet igår var att hon väljer en som är mån om djuren.

Janne var ju rädd från början, men det har man ju inte sett på ett tag. Och de visade en slakt, han vill ju slakta. Så det är nog en stor chans att det blir han :)

Jag fick en känsla att hon väljer polisen. Tycker hon vart rätt så pysslig med djuren de klipp man sett och jag tror inte hon backar för slakt. De verkar ju slaktas både grisar och ankor.

Sambon tror på Janne.

Men jag tycker det är konstigt, varför ska de straffas över det men inte över spriten? Och vad var det Fikri skrek över, jag hörde knappt. Han tog ju dessutom choklad också!

Han skrek väl över att han tyckte det var fel att Cornelia & Billie-Kim inte fick ta det straff de ville ha för godisstölden. C och B-K sa ju att eftersom en proteinkälla försvunnit så skulle de avstå från att äta upp resten av det rökta köttet, vilket de flesta verkade tycka var "skitsamma" för gjort är gjort och ett straff ger dem inte hönsen tillbaka. Fikri höjde rösten och sa väl att då kan han stjäla nästa gång för det blir ju ändå inga konsekvenser för honom och då höjde Janne rösten och sa att han missat poängen. Sen brakade det loss.

Men jag tycker det är konstigt, varför ska de straffas över det men inte över spriten?

Som jag har fattat det används spriten vid slakt, man skålar och tackar för köttet efteråt. Så Gutta har kanske inte märkt det än? men det såg ju ut att bli slakt i dag och då kanske samma spritflaska används...?

Liknande trådar

Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 115
Senast: EZMK
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 249
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama