Farmen 2014

Sv: Farmen 2014

Jag tror BK och Cornelia är stora hot i husförhör, det känns som de två inriktat sig på det det hela tiden. Jag tror nog Zimzon tar en utav tjejerna, hoppas som attan att de får välja kille och de då väljer Fikri och det automatiskt blir husförhör. Då blir Z storbonde igen, då väljer han säkert en av killarna, de i sin tur kan välja den nya tjejen och de blir husförhör. Hon verkar smart dock, så det kan bli knivigt. Jag håller stenhårt på Mats eller Andre som vinnare, de är värdiga båda två tillskillnad mot de andra som inte verkar ha mkt vett i skallen.

Jo kanske det. Iaf Cornelia kan nog ha lite koll men BK... Nä, hon verkar ju inte som den pålästa typen sas. Hon verkar mer fokuserad på att gnälla över att Maria är snut. Men jag kan ha fel, jag tror personligen att BK mycket väl kan vinna hela skiten. Tyvärr får jag väl säga för jag vill se Mats klå André i finalen.

Jag blir bara irriterad på allas jekla spel. Jag har alltid gillat Cornelia, men fattar inte vad hon håller på med. Tycker dock ffr att Fikri och Zimzom har nada där att göra och sen att Fikri snodde socker? Han är en riktigt god kålsupare!

jag personligen tycker att de verkligen är på sandlådenivå nu.. funderar ärligt talat på att sluta titta då de inte känns somatt de handlar om farmen längre..

åååhh, o jag som ska åka till Gran Canaria i morgon o är nästan ågen för jag inte får se hur det går i farmen i veckan !!!!

kl
Tycker att Cornelia kom upp sig lite på slutet idag och hoppas att det håller i sig. Tror att både Maria och Mats har rätt i att BK drar ner henne väldigt mycket, dessutom så glömmer man nog bort hur ung Cornelia faktiskt är.
Men som vinnare hoppas jag att Mats eller André står:)

kl

Åh vad arg jag blev på Cornelia och B-K i kvällens avsnitt, så barnsligt och elakt att frysa ut & ignorera någon sådär. I den stunden hade jag velat sticka in händerna i tv:n, ta tag i dem och kasta ut dem från Farmen med huvudet före :rage: Och vad hände med storbondens ord är lag? de vägrade ju laga lunch.

Jag håller med dig. Cornelia fick lite pluspoäng faktiskt igår. Jag tror nog hon är en sån där typisk "ungdom" som är trevlig och bra egentligen, men som hamnat i dåligt sällskap (B-K, som jag bara blir mer och mer irriterad på...) och som är väldigt lättpåverkad. Kan bli intressant att se vad som händer om Cornelia börjar umgås mer med Maria nu? Maria har också stigit i mina ögon, den enda av utmanarna som jag inte får direkta obehagsrysningar av.

Hoppas B-K blir förstekämpe.

KL

Pakten gynnar ju våra "gamla" farmare mkt under en tid nu.
Det känns som att det börjar ljusna :)

Jag måste säga att Maria har växt i mina ögon också sen hon tog en konflikt med Fikti. Tycker fortfarande inte att &on är någon värdig vinnare, men nu känns hon helt ok.
Zimzon har sjunkit rätt mkt i mina ögon, beror nog mest på sällskapet han väljer...

Hejar galet mkt på Mats och Andre nu!

Jag tycker precis som du. Mats och André i en final, Maria har stigit ordentligt och Zimzon har sjunkit. Jag får direkta obehagsrysningar när han skryter om hur bra han är, när alla där vet om att han redan åkt ut i en tvekamp i kunskapsfrågor en gång (förvisso mot Mats, som förmodligen är den kunnigaste deltagaren, men ändå).

Jag tycker faktiskt det är bra att Cornelia tog B-K. Cornelia är nog den enda av tjejerna som faktiskt skulle ha en chans att slå ut Maria, och en vecka till med Zimzon/Fikri som storbonde hade fått mig att spy. Dessutom är det nog enda chansen för Mats/André att få ut Zimzon att de själva får vara andrakämpe och då få välja husförhöret.

Och jag tycker B-K kan vinna för det skulle stämma bäst i hur programmet funkar.
En stjäl sprit och straffas inte alls.
André och Cornelia säger ju att dom stulit mat hela tiden.
Nästa upptäckta tjyveri så blir det kompanistraff -hönorna rök. Och bara B-K och Cornelia kallas för tjuvar.
Rediga Mats skriker om sockerkaka men mosar i sig gröt i hemlighet - som Fikri stoppat massor med socker i.
Nä rent logiskt ologiskt så borde B-K vinna då.

det tror jag faktiskt inte hon gör. Men frågan är vem hon väljer som förstakämpe... Maria? Husförhör mot Zimzon?

Tror Cornelia väljer Mats eller André. Maria är förvisso ett stort hot men väljer hon henne så skickar hon ut typ Zimson eller Fikri i husförhör som i sin tur inte är något hot mot Cornelia och då har hon inte vunnit nånting på det. Fikri och Zimson lär hon väl knappt fundera på att välja ens just för att de inte är något hot mot henne. Mats och André däremot kan definitivt bli ett hot mot Cornelia i ett husförhör och borde således vara rätt viktiga för Cornelia att skicka ut innan det är försent.

Men jag hoppas att jag har fel, jag vill ju ha Mats och André i final :p

Liknande trådar

Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 113
Senast: EZMK
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 249
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?