Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kl
Vad är detta för färg?
Skäck, bruna, lite åt det röda hållet, fläckar. Svart man och svans där det är mörkt, vit där den är vit. Lite ljusare under ögon och på nosen. Svart knä/has på de bruna benen. Svarta zebra-ränder på det bruna ovanför de svarta på benen. Öronen är bruna, men öronspetsarna, sista 5 cm. Är svarta. Tydlig ål på ryggen (på det bruna) som fortsätter ut i svansen.
Korsningsponny, okänd härstamning, reggad som brunskäck.
Finns det något som heter blackskäck?
Det är ju inte bara fjordingen som är black, det finns t.ex en polsk ponnyras som heter Konik som ofta (alltid?) är black.
Om ni kollar på våra hästar på hemsidan får ni gärna gissa färg på ponnyn Brady också. Ser mörkbrun ut men som synes på bilden inget svart på öronen och man och lugg skiftar i brunt...? Reggad mörkbrun.
spontant skulle jag säga att den är mörkfuxOm ni kollar på våra hästar på hemsidan får ni gärna gissa färg på ponnyn Brady också. Ser mörkbrun ut men som synes på bilden inget svart på öronen och man och lugg skiftar i brunt...? Reggad mörkbrun.
Din tanke är nog rätt, men leverfux är ingen korrekt färgbenämning utan de benämningar man ska använda är fux, ljusfux eller mörkfux.Spontant skulle jag säga att den är "leverfux", alltså väldigt mörk fux men svårt att säga utan att se hela kroppen.
spontant skulle jag säga att den är mörkfux
Din tanke är nog rätt, men leverfux är ingen korrekt färgbenämning utan de benämningar man ska använda är fux, ljusfux eller mörkfux.