Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig varit med om att det blivit problem med konor, så hundarna ser dem nog utmärkt oavsett hur färgen ser ut för dem.
Håller med, jag misstänker att även om de inte ser färgen så ser de formen utan minsta problem. Dessutom är ju gräset grönt och det kan de väl se (?), så det borde hur som helst bli nån sorts kontrast, gissar jag även om jag inte vet säkert. Har dock heller aldrig märkt av att de haft problem att se röda koner.
En sådan färgblindhet är vanligt bland människor också va? Främst män? (när det gäller vilken typ av färgblindhet)Som jag har förstått det kan hundar inte särskilja färgen röd från färgen grön. T.ex har en orange kon ungefär samma färgnyans som gräsmattan den står på, från hundens perspektiv. Men hunden kan ju, som du skriver, fortfarande se konen - bara inte lika distinkt som vi kan.
Precis, har en kompis som nog har ungefär samma färgseende som en hund. Han kan inte urskilja rött och alla ljusa nyanser av rosa, grönt, blått, grått, gult osv blir vitt. Spektrat av färger är mindre spektakulärt, men det gör inte saker osynliga Annat än typ ljusgrå text på vit bakgrund.En sådan färgblindhet är vanligt bland människor också va? Främst män? (när det gäller vilken typ av färgblindhet)