Färgade prylar?

kvandi

Trådstartare
Har nån sett en ryttare på tävling med färgade boots på hästen? Ser detta löjligt ut eller fräckt?

Jag har blivit så kär i cerise det senaste året o så förra veckan tipsade min tränare om cerise boots från en av de större bootstillverkarna -o de är precis rätt färg!!! Bild...

Vad tycker ni, skall man hålla sig till svarta eller vita boots eller satsa på lite kul o matcha dem med "sin" färg? Det är ju mycket pengar känns det som, så jag har ingen lust att "göra bort mig" när jag nu väljer att investera i så dyra boots...

Vad tycker ni?

Sv: Färgade prylar?

Visst är det kul att det finns olika färger att välja på men jag håller nog på det tradiotionella. Dvs vita boots, åtminstone till tävling.
Hemma kan man ju ha andra färger men det är ju dyrt.

Jag har aldrig sett färgade boots på tävling och skulle nog tycka att det ser rätt "muppigt" ut.
Sen är det klart, om man har ett schabrak i exakt samma färg och så så kanske det tåls att diskuteras. Men jag tycker att man på tävling ska se så "stilig" ut som möjligt.
Jag skulle aldrig ha ett par sådana ..

Lite fräckt tycker jag! :) Jag har ju en svart häst och då tycker jag att det kan vara snyggt med någon knallig färg på exempelvis boots.

Vanliga skyddsboots finns ju i en massa färger men jag visste faktiskt inte att viktboots fanns i kuligare färger med, trodde islandshästryttare var alldeles för seriösa för sånt! ;)

Såg liknande på VM :) Tycker de ser fräna ut, om man är "seriös" resten av klädsen, tex vita ridbyxor osv så skulle det vara kul med chock rosa boots :angel: Typ som Stian på VM hade rosa /lila stigbyglar. Men alla tycker olika, jag skulle kunna tänka mig att ha ett par för skoj skull, lättar till stämningen lite :angel:

Jag tycker tvärt om. Har man alla kläder och prylar traditionellt ska man ha vita eller svarta boots också.
Lite fräckt däremot är det om man matchar ex blå boots med blått schabrack och andra detaljer.

Fast jag skulle aldrig köpa det. Tror jag.

Jag har aldrig sett färgade boots på tävling och skulle nog tycka att det ser rätt "muppigt" ut.

Blåa glittriga boots har jag sett, fint visserligen, men inget som jag skulle ha på min häst.

KL
Dessa färgade prylar fixar inte jag. Jag gillar mer de traditionella varianterna och färgerna.
Ett firmakeppni kan jag kanske köpa om man vill ha lite spexade färger på sakerna, men inte på vanliga tävlingar. Sen vad man har på hemma är ju också upp till var och en, själv skulle jag inte köpa det iallafall. Svarta eller vita boots är det som gäller för mig.

*kl*

I de vanliga ovalbanegrenarna håller jag mig till vita boots. Men i vissa passgrenar (ej stilpass) eller på skojtävlingar/firmakeppni skulle jag kunna tänka mig att slänga på lite färg. :D

För kanske fem år sedan hade jag ett par neongröna skyddsboots som jag hade på en speedpasstävling nån gång. Mkt stiligt ;)

'kl*
Jag har faktiskt ett par guldglittriga skyddsboots som jag ngn gång ska använda. Annars tycker jag att man håller sig till vita och svarta på ovalbanegrenarna.

Jag skulle helt klart kunna tänka mig en roligare färg på ex boots, varför vara som alla andra liksom?

Funderar själv på att andvända mina silverglittriga boots i höst när jag skall tävla femgång ;)

Kör du på cerise, Kveikja är ju så söt i det! :love:

Coolt:laugh: Har sett de färgade bootsen för några månader sedan.
Tja, varför inte matcha botsen när man matchar allt annat?

Tycker dom var häftiga, och det kan ju se jätteläckert ut på tävling med cerisa boots och annat (shabrak/vojlock m.m.) har samma färg!

Men vill man accentuera hästens aktion så mycket som möjligt, så bör man ha vita boots. Ögat uppfattar det vita mycket tydligare, och hästens aktion upplevs som större. Finns ju en anledning till att man inte får ha vita boots på avelsvisningar...

Men vill man accentuera hästens aktion så mycket som möjligt, så bör man ha vita boots. Ögat uppfattar det vita mycket tydligare, och hästens aktion upplevs som större. Finns ju en anledning till att man inte får ha vita boots på avelsvisningar...

Det har jag aldrig tänkt på! Har jag lärt mig nåt nytt idag igen :bow: Intressant!

Liknande trådar

Hemmet Håller på o fixa köket, så mycket det går i alla fall. Budgeten tillät inte att riva ner exakt allt o börja om. Så det fick bli såhär...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: Lukaskatt
·
Utrustning Kanske är det bara ett Stockholmfenomen men tycker det eskalerat med mode i stallet de senaste åren? Nu för tiden verkar det vara så...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
14 881
Hoppning Hej bukefalos! Har läst massor här inne i flera år utan att våga mig på att kommentera men nu har jag en viktig fråga som jag skulle...
Svar
5
· Visningar
1 443
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 363
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar