Hellre att man har en bonde-look och det ser flott ut när man rider än tvärtom! Jag skulle ju skämmas om jag kommer i full Pikeur utstyrsel och så sitter jag upp och hästen går som en kråka. Då har man ju verkligen missat poängen med att kalla sig själv "ryttare".
På hemmaplan har jag Hello Kitty-mössa, Hello Kitty grå fleecebyxor och rosa Foppatofflor när jag inte skall rida. På dressyrträning brukar jag dock försöka att se prydlig ut, men det kan man ju göra trots att utrustningen kommer från typ Ge-kås.
Men det där tycker jag är intressant. jag menar aboslut inte att hoppa på dig, men just inställningen vissa har är intressant att för att ha märkeskläder måste man rida på en viss nivå? Varför är det så? Man kanske är nybörjare men gillar vissa kläder eller väljer att lägga pengarna på det.
Jag kommer ihåg en tråd här för ett par år sedan där någon inte förstod varför man hade en ny fin transport när man ändå bara tävlade på lätta klasser eller var nybörjare. Du funderade jag också kring att måste man rida på en viss nivå för att få ha en ny transport?