Färga håret under grav....

P

PayWay

Jag har hört att man ska undvika att färga håret när man är gravid :( Någon som vet om detta stämmer? Jag har fått höra att man kan tappa håret :eek: Tänkte nämnligen skämma bort mig lite å gå till en frisör å klippa å samtidigt färga håret å göra nåt kul me d! :d

Sv: Färga håret under grav....

Rent kemikaliemässigt ska det inte vara några problem. Det som kan hända är att färgen inte tar riktigt ordentligt så reultatet kanske inte blir tiptop

jag har slingat och färgat håret under grav. inga problem för mig iallafall :)

Har färgat mitt (blonderat) och det hände ingenting.

Min frisör jobbade hela sin graviditet och hon eller bebisen var aldrig dåliga.

Min frisör sa när hon klippte mig att jag hade pojk-hår. Och det stämde faktiskt!

Har det inte med järnhalten att göra? Eller är det en myt?

Jag gjorde inget med mitt hår under grav, jag var rädd att det skulle bli grönt.. :rofl:

Jag slingade mitt hår i somras och det tog faktiskt dåligt, fick sitta jättelänge. fast nu låg det röda färg i håret och det kan ju vara värre att slinga då.

Tonade håret mörkare gjorde jag häromdan och det blev bra. Därimot så blev håret ännu plattare än va det var förut.

Trist när man e van vid självfall och mkt volym, sen jag blev gravid ser håret ovårdat ut. Tvättar jag håret nu på em innan jobbet så ser det ut som att det inte är tvättat på en hel vecka i morgon bitti:eek:

Trist när man e van vid självfall och mkt volym, sen jag blev gravid ser håret ovårdat ut. Tvättar jag håret nu på em innan jobbet så ser det ut som att det inte är tvättat på en hel vecka i morgon bitti:eek:

Samma här, ser ut som en slickad katt även att håret är nytvättat!
Och jag har ganska tjockt hår, men det syns inte nu.
Funderar på att klippa av ganska mycket, men som vanligt kommer jag att fega ur i sista minuten.

Jag färgade håret från mörkblond till mörkbrun när jag var gravid, det blev mörkbrungrönt.. Har aldrig blivit det minsta grönt varken innan eller efter, så jag skyller på graviditeten..

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 315
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 247
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 813
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25