Sv: färg ?

Finns ju olika nyanser, från de som ser nästan svarta med bara lite solblekt i till de som är riktigt ljusa och guldiga.

vad har hon för regnr så kan jag kolla härstamningen vad de har för färger?

Modern är okänd men morfar är isabell så att hon nedärvt ett gulanlag till mamman är fullt möjligt, isabell är ganska svårt att ta fel på så färgen stämmer troligen. Moderns namn är Lýsa så (vilket tyder på en ljus färg) så det är troligt med isabell och fullt möjligt med silver.

Fadern är Svart enligt registrering men har många bruna avkommer så kan möjligen vara brun, men något tecken påatt nedärva silver eller gulanlag finns inte. Han är pappa till några fuxföl också så han nedärver fuxanlag.

Sammantaget så är det omöjligt att säga genetiskt vad hästen har för färg, alla grundfärger (brun, svart, fux) är möjliga och gulanlaget finna där till max 50%.

jag tycker mig se en ål, men inte hundra procent säker... finns en ål är den välle black av nått slag? :)

OM ålen finns var den väldigt svag. är inte 100 på att den faktikst finns.
intressant färg, hursomhelst <3

Jag har för mig att han stod som gulbrun förr, som sin mamma. Morfar silversvart.

Hur visar sig silvret på den färg som Lyfting hade?
Hon hade inget ljust i manen som jag kan minnas det utan svart man och svans, ål, randiga ben och samma färg på sommar och vinterpäls...

Jag hittar inte bilden nu, men minns att man och svans var mörka. Så hade jag inte vetat att hon hade silveranlag hade jag nog trott hon var gulbrun.

Såg nu att hennes pappa är reggad som silver och att en av hennes syskon är det också, så det stämmer alldeles säkert!
Synd att hon inte hann få fler föl!

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 589
Senast: hundtant
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 440
Senast: Lyan
·
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
924
Senast: MissFideli
·
Kläder & Bli fin Jag har en supersöt vit playsuit som jag aldrig har använt för jag trivs inte i helvitt så jag hade velat färga den. Problemet är att...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama