Sv: färg ?

Försökte se om du svarat på detta, men vad hette hästen? Mitt fd sto hade exakt samma färg och stod som móbrúnn, enl min avelslärare översatt till bleksvart. Hon bar inte på någon gulgen utan det var bara en ljusare svart nyans.

Fotot jag fick taget på hästen är dåligt.
Den hästen jag ser på bilden är mera röd.
Hästen på min bild är i färg som lera, på havsbotten, eller lite åt det hållet.
Tyckte inte den hade något rött. Kan nog ha misstagit mej !

söt häst :D hon måste vara gulsvart.. silver tror jag inte.. jag har en silvergulsvart skäck o hon e mycket ljusare.. nu finns det ju iofs olika nyanser men jag ser inget silver i denna hästen ;) i mina gon är hon klart gulsvart:p

Bjór, konstaterat med DNA silvergulsvart. Syntes klart silversvart som föl. Detta är den äldre varianten! :D

1185175_738192659540860_486531178_n.jpg

557352_738192692874190_864763724_n.jpg

söt häst :D hon måste vara gulsvart.. silver tror jag inte.. jag har en silvergulsvart skäck o hon e mycket ljusare.. nu finns det ju iofs olika nyanser men jag ser inget silver i denna hästen ;) i mina gon är hon klart gulsvart:p

Silvergulsvarta brukar förändras i sin färg över åren och med tiden syns silvret sämre. Gult och silver "släcker" varandra.

Silvergulsvarta brukar förändras i sin färg över åren och med tiden syns silvret sämre. Gult och silver "släcker" varandra.

intressant detta visste inte jag.. nu e min iofs bara tre år men i vinterpälsen blir hon mer o mer silver för varje år.. på sommaren är hon gul...

Jag har prata med 'färgexperten' Silverkejan om det och hon brukar ha rätt. Silver är ju dessutom lite av en specialitet hos henne. Du kan ju mejla henne om du är nyfiken, hon kan det dör bättre än vad jag gör.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 589
Senast: hundtant
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 440
Senast: Lyan
·
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
924
Senast: MissFideli
·
Kläder & Bli fin Jag har en supersöt vit playsuit som jag aldrig har använt för jag trivs inte i helvitt så jag hade velat färga den. Problemet är att...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama