videnlis

Trådstartare
var på tantridläger och hittade denna underbart färgade häst.
fotona är urdåliga, men kolla färgen! :love:
vad har hon för färg ??

Sv: färg ?

Svårt att se men silvergulsvart tror jag inte alls på.

Är benen bruna eller svarta? Är de bruna/ röda så tror jag på fux. Har du någon helkroppsbild från sidan också?

Får man fråga vad hästen heter? Den är ohyggligt lik en jag känner.

Fenotypen (den färg du ser med blotta ögat) skulle kunna tas för bleksvart, gulsvart eller silvergulsvart. Beroende på vad hästen har för anlag bakom sig kan du sedan bestämma genotypen. :)

Vad heter hästen? Det är ju bara att kolla t.ex. sukuposti där den registrerade färgen står... Spontant hade jag sagt Hopearuunikko, eller den gamla benämningen kanelirautias

Senast ändrad:

Vi är nog inte så värst bevandrade i de finska benämningar på färg, men hästens namn hjälper, inte för att alla är rätt reggade men stammen kan hjälpa med vad som är möjligt. Det mesta står i world fengur.

Men ts är ju finsk, så hon borde ju förstå vad jag skriver. Jag kan inte färgerna på svenska. Sen såg jag inte vilket forum jag var inne på, utan trodde hästen var en finnhäst...

Finns en häst till salu på hästnet första sidan som liknar i färg.
Benämns gulsvart.
Ser trevlig ut och dessutom till salu :d

I WF står Svadilfari som "Ljus gulsvart" "Black, reddish sheen no markings", 2100.

Jag kollade en Svadilfariavkomma jag känner till, och skulle beskriva som ljus gulsvart. Han står som silverbrun 8300. Hans mamma är musblack.

Han har fått på tok för många silverbebisar med icke silversto för att inte ha silveranlag.

Kl

Vad heter den färg som förr/på isländska kallas mobrun? Eller något liknande...
Träffat en häst i den färgen som liknar den här tycker jag.

Móbrúnn kan vara både brunsvart (dvs ljusare nyanser av svart om man kan säga så...) och gulsvart, glóbrúnn är gulsvart, de är ljusare och har ljusa ögon.

hästen är reggad på island som glòbrun. men i finska registret som sysirautias, vilket jag tror är svettfux.

färgen är underbar! ögonen är rätt så ljusa. benen var lite silver/sot färgade. nåt rött fanns inte.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 589
Senast: hundtant
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 440
Senast: Lyan
·
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
924
Senast: MissFideli
·
Kläder & Bli fin Jag har en supersöt vit playsuit som jag aldrig har använt för jag trivs inte i helvitt så jag hade velat färga den. Problemet är att...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama