Får man göra såhär??

Lotus

Trådstartare
Jag har en fd ridskolehäst i min ägo sedan ett och ett halvt år, och döm om min förvåning när jag går in på hans fd hemmaklubbs sida och ser att man lagt in en "hemsida" på hans presentation - och jag vet inte om det, och det är inte min sida!!!

Jag går in på sidan och ser att en person jag inte vet vem det är har knäppt ett stort antal bilder på min häst, i hagen vid flera tillfällen och i boxen, efter det att hästen blivit min alltså!

Jag tycker det här är känns väldigt obehagligt, även om det säkert är en himla oskyldig hästtjej som gör detta, men det är ändå min häst och jag vill inte ha en massa info och bilder om honom utlagda på någon sida!! Nu kommer jag dessutom inte in på sidan igen och det irriterar mig till max...

Hur skulle ni reagera om ni upptäckte något sånt här??

Sv: Får man göra såhär??

Jag skulle kontakta dem och fråga vad de håller på med. :eek:
Fast på ett snällt sätt då.

Låter lite obehagligt, tycker jag.

Jag har mailat ridskolan och bett dem berätta om de vet vem det är, samt ta bort länken. Vi får se vad som händer.

Bara för att han är fd skolhäst betyder ju inte det att alla får gå in och greja med honom nu när han är min.

Jag skulle bli VANSINNIG! Men å andra sidan är jag sådan att jag tycker inte om när andra människor RÖR vid min häst utan min uppsikt..Jag vill ha hundra procentig koll på allt..skulle bli skitförbannad om någon i vårt lilla stall(ok,vissa har dispans) skulle ta sig friheten att gå in till MIN häst och ta kort och gulla med honom i HANS box..*morrar dovt åt tanken*
Skulle gjort som du men skulle bli mer hysterisk..*jag vet att jag kan vara gräslig*

Jag skulle bli URSINNIG! Så får man väl inte göra.. Hon måste väl för tusan fråga dej först ju! Ring till klubben i morron och ge dem vad de tål! De måste väl kontrollera fakta först innan de lägger ut det på en offentlig hemsida!
Hoppas att det löser sig!!!!!

En fråga bara.. har de varit upp i nya stallet och fotat? Och fotat i A2an?

Shit.. de har ju till o med filmat honom i hagen..!! As förbannad är ordet du nog letar efter.. :)

Vad jag vet så gäller inte personuppgiftslagen hästar, så det är nog tillåtet.

Jag förstår inte vad det är att vara arg på heller. Det ä väl bara trevligt om andra bryr sig om era hästar?

Jag skulle som sagt tidigare.. bli ursinnig om någon går bakom min rygg och gör en hemsida OM min häst, fotar den och FILMAR den under en låång tid... samt utan tillåtelse! Jag skulle bli så besviken..

Instämmer.

Helt ärligt skulle jag nog snarare bli smickrad. Minns själv hur det var att vara dödskär i en häst på ridskolan som sedan skulle säljas - så jag skulle säkert istället kontaktat tjejen och erbjudit henne att komma och hälsa på lite mer "noga" när jag själv var på plats.

Herregud, har ni glömt hur det var att vara hästlös hästälskare?

Stackars liten har någon petat på din häst tänk om den går sönder ??
Varför bry sig , det har väl ingen betydelse om någon har fotat.
ibland förstår man att hästfolk har dåligt rykte.
/Cetzy

Självklart ska man fråga ägaren först.

Men jag tycker nog inte att du ska skrika och bråka. Prata snällt och förklara att du vill bli tillfrågad när det gäller din häst. Det var nog inget illa menat.

Jag äger också en f d ridskolehäst, och skulle inte ha något emot att ridskolan skrev om henne på sin hemsida.

det är väl nån liten tjej som hade din nuvarande häst som absoluta favorithäst när den stod på ridskolan?

om Loppan hade varit vid liv och hon blev såld en bit bort så hade jag inte tvekat att knäppa kort på henne eftersom jag älskade den hästen så högt!
och jag skulle kunna göra en sida till henne ära också.

personligen skulle jag bli mycket smickrad om någon knäppte kort på johan och skrev fina ord om honom :rofl:

Senast ändrad:

Jag skulle ringa och fråga vad dom håller på med.. de är ju i allafall din häst och inte deras längre..

jag skulle inte ha nåt emot det om dom pratade med mig först men att bara hitta sidan utan att ha haft en aning är inte så kul..

Svar till alla egentligen:
Jag har absolut inget emot att fd ridskolan skriver och lägger bilder på sin hemsida på hästen, det var för att kolla om de uppdaterat nåt jag gick in från början. Tjejen som fotar för dem har presenterat sig och jag tycker det är kul att de är intresserade av en gammal trotjänare, jag har själv lämnat in en bild på honom efter köpet då han hade många fans.

Det jag inte gillar är att någon jag aldrig träffat (och som jag nu fått namn på, en 15-årig tjej, säkert hennes ex favorithäst ju) varit olovandes/mig ovetande inne i hagen och i boxen ett antal gånger efter det att jag köpt och flyttat hästen, och där knäppt kort och filmat hästen, och dessutom lagt ut detta på nätet och skapat en hemsida för min häst. Att ridskolan sedan länkat till denna sida är väl i sig inte så konstigt, men jag ville gärna veta att den fanns, jag också.

Okej - ni som tycker att jag överreagerar - är det ok att alla och envar ni inte vet något om går in till era hästar i boxen och skriver och lägger ut bilder utan att fråga? Isåfall respekterar jag naturligtvis er åsikt, och då tycker jag att man kan respektera min också,och för mig är det inte ok.

Och nej, tyvärr vill jag inte länka till sidan som du kanske förstår.... Hade jag en digitalkamera skulle jag inte ha något att lägga ut en bild här, men jag har tyvärr inte det ännu, det kanske kommer?!

Stackars liten har någon petat på din häst tänk om den går sönder ??
Varför bry sig , det har väl ingen betydelse om någon har fotat.
ibland förstår man att hästfolk har dåligt rykte.
/Cetzy

Nä, någon har inte petat på min häst och den är inte sönder. Tänk om något filmat och fotat ditt hus ändå upp på verandan och in genom fönstren 43 gånger under ett halvårs tid och lagt ut på nätet och du hittar det - skulle du bli glad då eller?

Varför skulle det ge mig dåligt rykte att uppleva obehag av något sånt här?n Är det förbjudet att reagera och vilja ha lite koll på sina "grejor"?

Det hade väl varit mer hyffsat att fråga dig som ägare innan, det hade jag uppskattat iaf.

Jag skulle reagerat så här - att hästen är fotad, filmad och någon gjort en hemsida till hästens "ära" är väl inget att hetsa upp sig för, så länge det som skrivs är sant och gjort av en som gillar hästen.

Däremot - om någon skulle gått in i vårt stall olovandes, dessutom öppnat boxdörren och gått in till hästen. Då hade jag inte varit snäll :devil:.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
27 420
Senast: Niyama
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
Kropp & Själ Allting känns så meningslöst. Jag försöker planera, ha mål som jag kan jobba mot. Men allting bara faller pladask hur jag än gör och...
2
Svar
21
· Visningar
3 120
Senast: Martenix
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17