Sv: Får jag skicka farmor till månen???
Jag har hört det där om att jag skriver på ett tilltalande sätt förut
Kul att jag är bra på något,tack!
Även om jag inte har koll på HUR jag skriver egentligen, jag bara skriver och förklarar ju.
Det känns bra att du flera gånger skriver exakt så som jag känner. Som tex det du skrev om att han itne ser världen så som tex jag och du ser den utan att om han är sur så är det världen som är dum osv. Jag har tänkt på det själv i bland, att det här med känslor är speciellt och ganska häftigt egentligen. Vissa dagar känner jag verkligen att allt är hopplöst, det är mulet elelr regnar och är svinkallt, men så dagen efter skiner solen och det lyser så veckert på träden och en hare skuttar förbi..... och då är allt bra! Det är ju mina känslor som gör att det känns olika, inte vädret i sig. Eller när något bra händer så är allt bra och när något dåligt händer är allt bara skit! Så har jag tänkt flera gånger men aldrig satt ord på eller pratat med någon om så det kändes lite kul att du skrev just så.
Eller som när du skrev att du itne tycker att han är en ond person utan bara att han itne tänker på ett visst sätt. Flera här tycker att han är elak och ond osv, men jag själv förstår att han faktiskt inte tänker på att han sårar mig ALLTID. Att han precis som andra gör saker för att just såra, det vet jag, men jag vet också att allt han gör gör han inte av elakhet precis.
Det där med att inte vet om han kommer eller inte är jobbigt. Det har varit så genom hela vårt förhållande, han "avbokade" samma dag vi bestämt att han skulle komma för att han skulel ut med kompisar, han kunde inte ge exakta svar på OM han skulle komma elelr inte eller ens när. Att det är jobbigt för Elin när hon blir äldre kan jag förstå! Och ja, det får bli ett slut på det! För allas skull faktiskt. Som nu i helgen. Vi bestämde att han skulel komma och fira Eric som fyller 5 år idag, i lördags. Lördag morgon får jag veta atthan itne har någon chaufför eftersom folk är bakfulla. Hela förmiddagen går och han hittar ingen som kan köra. Jag föreslog att vi skulle åka till Malmö för att gå på mcdonalds och han sa att det gick ju inte för han hade inga rena kläder.... Han kom inte den dagen. Jag hade varit så smart också att jag uppfattade att Eric vill att han skulel komma till honom, men jag sa itne till Eric ATT han skulel komma. I vilket fall som helst så träffades vi i Malmö dagen efter och Eric fick sina presenter, men jag sa inget heller förrän vi faktiskt skulle åka. För han hade blivit så ledsen om det inte blivit så.
Att det finns folk som vill ha en trebarnsmor finns det bevis för i kursen jag går, där är en man som har varit ihop med sin tjej i ett år och som är typ styvpappa till de tre barnen OCH han går kursen mycket pga att han vill lära sig hantera barnen på ett vettigt sätt och komma närmare dem!
till honom typ, för det är väl DET Elins pappa borde göra?
Jag tror lite att Elins pappa faktiskt föll för mig mycket pga att jag är en människa som har lätt för att tycka om andra människor och som gärna ger av mig själv. Och är lätt att utnyttja och driva med. Han har själv sagt att han gillade mig för att jag är varm, trygg och kärleksfull. Vad han nu exakt menar med det vet jag itne då han itne kunde förklara mer. Något jag har märkt är att han itne kan förklara saker på ett vettigt sätt, han använder istället synonymer istället för att komma med en förklaring på vad han menar. På förra mötet med familjerätten fick kvinnan där dra ur honom vad han menade när han sa att Elin skulle bo hos mig, bara för att han själv skulle höra det och för att jag skulel få höra det och för att HON skulel förstå vad han egentligen menade. Det skulle liksom inte vara några tvivel om vad han sagt. Istället för att säga Jag Vill Att Elin Ska Bo Hos Dig Och Så Ska Jag Träffa Henne Några Gånger I Veckan så yrade han mest runt så att jag satt och blev irriterad över att han itne fattade vad kvinnan menade. Att prata om känslor kan han inte, precis som du skriver. Nästa man jag faller för ska kunna prata om känslor och svåra saker. Jag står inte ut med fler män som jag ska behöva gissa mig till om de tycker om mig, vad de gillar hos mig, om jag gjort nåt fel och vad för fel jag gjort osv osv
Folk har tjatat om att jag är kär i kärleken och itne i honom, och jag har sagt från början att de har fel. Det håller jag fortfarande på MEN nu kan jag erkänna att jag är rädd för att vara ensam. Kanske inte rädd, men jag vill inte, jag vill dela mitt liv med nån, jag vill bli älskad, jag vill ha någon att ösa all min kärlek över!!! Och nej, barnen kan inte ersätta det och få den kärleken för för mig är det inte samma sorts kärlek.
Ja, vi var på matstället hon jobbade på och givetvis ville hon se underverket hon är faster till
Och hennes reaktion är ju den vanliga... Att han itne ens tittade i vangen när jag kom förvånar mig verkligen. MEN jag förstår delvis beteendet. Nu tror jag itne att det är så här, men det kunde ha varit så att han var rädd för att liksom "ta över" som han fått så mycket kritik för av mig och av familjerätten, så han helt enkelt inte ville titta utan inbjudan typ. Jag tror som sagt inte att det var så, men det är just så jag har känt några gånger, att jag faktiskt inte har vågat ta upp Elin elelr prata med henne osv när han har haft henne och vi har bråkat om det här. För då sa han en gång att han itne vågar ha henne för mig för då barta klagar jag att han tar henne ifrån mig.
Min mamma ställer upp mycket, men någon direkt avlastning blir det tyvärr inte, men hon passar barnen nr jag är på bvc och liknande.