Får jag skicka farmor till månen???

Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Det finns ett par ledtrådar. T ex så när du hittat dig själv så kan du se dig själv i spegeln och tänka "tja, det duger", du kommer att lita på att du vet vad som är bäst för dig själv och du kommer inte att tillåta dig själv att vara med en karl får dig att må dåligt.

Det där är så svårt egentligen. Att veta att man duger, tja... GÖR man det? Kommer jag nånsin tycka att jag är ok? Ja mitt sätt att vara är ok, men mitt utseende är hej kom och hjälp och dö eller nåt. Men samtidigt anser jag att jag ser så dum ut och det finns ingen räddning för mig och jag är inte intresserad av smink, mode och att pyssla om håret femtielva gånger om dagen, så på nåt vis har jag liksom gett upp försöken att göra mig fin för andra.

Det där om att inte tillåta sig vara med en karl som får en att må dåligt måste jag arbeta på tror jag. Det är lätt att falla dit igen.

Du kommer även att veta säkert vad du tycker i olika frågor och kunna/våga stå för din åsikt. Ingen kommer att kunna trampa på dig för det kommer du inte att tillåta!! Lite såna saker liksom!!:)

Förresten, kan inte din mamma ta hand om barnen nån kväll i veckan så kan du och Stollan (t.ex) hitta på nåt? Typ fika/pysselkväll eller gå och träna? För det är viktigt att få umgås med vuxna utan barnen med ibland!!

Jag håller på dig!!:bow:

Jodå, min mamma ställer upp på mycket just nu:bow: Och jag ska hälsa på stollan en dag:d I dag träffade jag taccotad och hennes charmtroll till son! Det var verkligne kul!!:)

Vi träffades i Malmö och åt på McDonalds där äldsta sonen fick sina presenter av honom. Därefter gick vi runt lite i stan och så skulle Eric kissa. vi gick in på ett matställe där Elinspappas syster jobbade och han och 'Eric gick på toa. När de kom tillbaka hade de med systern som ställde sig och kikade på Elin. Han själv ställde sig bredvid mig som stod vid handtaget på vagnen. Han sa åt henne att hon kunde dra ner suffletten men då sa hon att hon itne ritkgit ville/vågade/kunde det så han gjorde det och ställde sig återigen bredvid mig. Jag vet itne hur lång tid det tar att ta ett steg fram och fälla ner sufletten och sedan ett steg bak igen, men jag svär, han tittade inte direkt på sin dotter.... Ett mycket udda beteende tycker jag med tanke på allt bråk om att få ha henne.

Nej självklart är det inte kvinnans fel om hon blir våldtagen, MEN jag menar att jag hade ju faktiskt möjligheten att göra slut om han inte dög. Så egentligen kunde jag ju bara göra det istället för att stå ut med hans beteende. Men det är verkligen lättare sagt än gjort, det vill jag lova!

Jag funderar just nu mycket. Hur vill han egentligen ha mig? Vad är han ute efter? Varför duger jag inte nu? Vad blev han kär i? Så svåra frågor men han kan inte svara tror jag. Han pratar inte om känslor utan jag är den som har fel och gör fel och ... är fel eller nåt!

Hon som vi har på familjerätten är en av ledarna på den här kursen.....;) Hon är bra som ledare där och hon förstår absolut situationen, jag har absolut inte försvarat honom utan sagt som det är att jag tror att han gör så här för att sabotera....

Jag pratade med henne i dag och berättade att han inte tittat ner i vangen elelr pratat med sin tös i går och hon förstår verkligen inte hur han tänker.

Men vi får se hur det blir, jag vill inte hoppa av kursen, anser att den är viktig för mig just nu och han ska inte få som han vill!!!!

Nu är han nog sur igen.

Jag skickade ett sms där jag skrev att jag itne ska jobba i dag pga att jag är sjuk, och frågade om han ville ha elin i alla fall, vilket han svarade att han ville. Eftersom mamma jobbar för mig så kan hon inte hämta vid busshållplatsen ca 5 km härifrån som hon brukar så jag skrev att han fick ordna skjuts hem till min dörr. Av någon anledning tycker han att det är ok att jag lämnar vid hans dörr men han ska lämna 5 km från min.... Han svarade att han skulle prata med han som körde, men då svarade jag:

" Jag har ingen som kör så kan du inte ordna så hon kommer hem så kan du ju inte ha henne. Det är inte mitt fel att jag är sjuk."

Ja har inte fått nåt svar.... och i dag accepterar jag inte svar tio minuter innan han ska ha henne, för så gör han alltid, en timme innan eller så brukar jag få veta att han inte kan ha Elin.

Hur är det egentligen med det här, har jag nån skyldighet att lämna hos honom och acceptera att han inte gör det hos mig?

Förra torsdagen började han jobba och sa att han slutade kl 16 och var hemma 16:30. Jag behöver passning 17:30 och till 20 men han kunde inte det då han skulle jobba:confused: . Jag anade att det skulel bli problem med passning när jag jobbar för jag börjar vid 16 ungefär.... Idag skrev han när jag skrev att jag lämnar henne kl 15 som vanligt att han jobbar till 15:40. Jag fick fråga när han slutar och det gör han 15:50 skrev han. Tack för den....Hur hade han tänkt göra i morgon när jag ska jobba och börjar kl 16?? Nej, så klart ska jag rätta mig efter honom och göra så det går bra ändå, tycker han, MEN själv är han itne direkt tillmötesgående alls. Som vanligt.

Men jag känner mig sur och irriterad för jag ska GÅ 2 km med vagn och två större barn, för att ta bussen och åka till honom och lämna hans dotter och sedan ta nästa buss hem och GÅ 2 km för att komma till min dörr. Jag som känner mig så dålig att jag inte orkar jobba......

Nu är han nog sur igen.

Då kan han väl roa sig med det idag. Skit i hans surhet.

och i dag accepterar jag inte svar tio minuter innan han ska ha henne, för så gör han alltid, en timme innan eller så brukar jag få veta att han inte kan ha Elin.
Bra. det kallas framförhållning och det är på tiden han lär sig det.

Hur är det egentligen med det här, har jag nån skyldighet att lämna hos honom och acceptera att han inte gör det hos mig?
Nej. Ni ska ha samma villkor. Antingen lämnar du hos honom och får Elin lämnad hos dig, alt hämtar han hos dig och då lämnar du henne hos honom. Eller så kommer ni överens om en bra plats halvvägs mellan er. Men det sista är bara dumt eftersom du har två barn till som då ska ut och med.

Men jag känner mig sur och irriterad för jag ska GÅ 2 km med vagn och två större barn, för att ta bussen och åka till honom och lämna hans dotter och sedan ta nästa buss hem och GÅ 2 km för att komma till min dörr. Jag som känner mig så dålig att jag inte orkar jobba......
Du SKA inte gå. Vill han ha hand om sin dotter så får han acceptera att lämna och hämta då du är sjuk. Det hör till vanligt hyfs. Ta inte skit.

Nu svarar jag på lite av varje som kommit upp i tråden.

Enya, du är bra på att skriva så att man precis ser situationerna du beskriver framför sig, och man lär liksom känna de personer du beskriver. Elins pappa tex, jag hade genom dina beskrivningar uppfattat honom exakt så som Stollan sen skrev, och du skrev att det var utmärkta beskrivningar. Ergo: dina beskrivningar är lika bra, och dessutom öppna och raka på ett väldigt tilltalande sätt. Ärligt, det är något väldigt rakt och liksom nära i det du skriver, som inte är så vanligt.

Du är bra på att ta hand om barn och djur. Sen vet jag inte, men det beror på att jag inte känner dig på det sättet.

Jag tycker inte att det är det minsta konstigt att tex busschaffisen tyckte det var trevligt att prata med dig. Jag tycker att det är trevligt att skriva på forum med dig. Lite likheter har det ju.

Hur han, Elins pappa, vill ha dig har jag ingen aning om, men han vill ha makt över dig. Annars får det vara, tror jag, för honom. Det där dribblandet med tider och platser kring Elin handlar också om det. Och nej, jag kan inte tänka mig att någon vettig människa tycker att du är skyldig att hållas på halster till fem minuter innan, och då se om han tar Elin eller inte. Raka och klara avtal, måste du kräva. Annars kan du ju inte planera ditt liv. Det är bäst för Elin också, tänk när hon blir lite större, då måste hon veta om pappa kommer eller inte. Tänk så hemskt om hon tror att han kommer, och så gör han inte det.

Jag tänker att ibland när man faller lite för en man, och han liksom bara då och då ger en den där kontakten och närheten som man vill ha, då blir man så liten och underlägsen. Och man nästan bedjande svansar efter för att få det där, och man blir orimligt lycklig när man får det. Den känslan tror jag att man måste lära sig att identifiera hos sig själv, och när man känner sig sådan, då är man inne i något som inte är bra för en, tillsammans med en man som inte är bra för en.

Du ska inte ha en man där du blir nästan tacksamt lycklig för att han vill ha dig, och det gör att du finner dig i saker du inte skulle finna dig i annars. Ingen ska det. Du ska inte nöja dig med smulor, har han bara smulor över till dig, så gäller det att fatta det på tidigt stadium och så lämna då. Innan man är mer insyltad, och det blir ännu svårare.

Jag tänker att en bra man rätt mycket liknar ens bra vänner. Jag tror att man hittar en bra man (kärlekspartner) i ungefär samma miljöer som man hittar bra vänner, och det känns lika bra att prata med en bra man (kärlekspartner) som med en bra vän.

Förresten är en av mina killkompisar sedan flera år tillbaka jättekär i en fembarnsmor, så det där med att ingen skulle vilja ha en trebarnsmor stämmer inte.

Jag tror att han inte pratar om känslor, för han kan inte. Han kan inte skilja på sina känslor inför världen, och hur världen är. Det har vi skrivit om förut i tråden. Och det betyder ju att han inte riktigt vet vad hans känslor är. Han gör som han tycker, typ, och så reagerar du på olika vis på det. Jag tror att det mest är obegripligt krångel för honom. Tex en sådan sak som att man kan stå ut med något en gång, två gånger, men inte tio gånger. Vad nu då, tänker han, Enya har ändrat sig, knäpp och opålitlig är vad hon är. Tror jag att han tänker. Typ.

Jag menar inte att han är ond, jag menar att han är känslomässigt inkompetent. Det är en helt annan sak. Men inte din livsuppgift att göra något åt!

Alltså, hans syster skulle få se Elin? Han borde ju ha förevisat bebisen och varit stolt som en tupp. Inget tvivel om att vilken soc-tant som helst fattar det.

Men jag oroar mig lite för att du inte får någon vettig avlastning. Din mamma hjälper dig? Kan hon även passa Elin? Har du någon mer hjälp, finns det någon vettig släkting eller så inom räckhåll?

Jo, visst kan han roa sig med att sura, det är ju upp till honom, men det känns ändå olustigt då han låter det gå ut över mig med elakheter. Samtidigt är jag itne på humör precis och har inte tålamod med barnrumpebeteende i dag så jag skulle nog bara vara elak tillbaka....:crazy: Dels mår jag inte bra men så är jag också trött på att han ska ha allt serverat som HAN vill utan att tänka på att det blir bra för mig OCH barnen också.

8:57 fick jag sms om att han skulel höra med han som körde. 11:08 fick jag svar att han itne fått tag i honom ännu. Däremellan skickade jag tre sms och frågade hur det skulle bli och i det sista skrev jag att jag tolkar hans tystnad som att han itne ska ha henne i dag. DÅ tog det 2 minuter innan jag fick svar......

Jag vet ännu inte hur det blir.

Har ingen ork alls att gå men känner samtidigt att om jag inte gör det så kommer han att bråka ännu mer och jag orkar inte med det heller just nu....

Detär ju värsta dramatiskt!! :mad: om hon nu är din dotter så ska du väl ha minst lika stor omvårdnad och du ska väl bestämma minst lika mycket som pappan och mer än farföräldrar. Modern är ju trots allt den som ska vara mest med barnet! Hoppas att du får ett bra slut på det hela!!

Bästa rådet i världshistorien: Gör dig så ointressant som möjligt. Så att det inte är värt besväret för honom att bråka med dig. Lättare sagt än gjort, men det är bästa sättet.

Och något som är väldigt, väldigt viktigt: Se till att få ett officiellt dokument, svart på vitt, med väldigt exakta tidsangivelser för när han ska ha Elin. Använd honom inte som barnvakt, det kommer han att utnyttja för att jävlas. (När han har Elin, har han Elin, och behöver han barnvakt fixar han någon annan som passar henne. Och samma för dig. Punkt.) Spika ett avtal på soc med regelbundet umgänge (och se till att få socpersonalen att medverka så att det blir i uppgjort i enlighet med Elins bästa). Se till att det på avtalet står en absolut sista tid då han ska anmäla om han INTE kan ta Elin enligt avtalet. I mitt fall ska pappan meddela senast exakt en vecka på förhand om han inte kan ordna umgänget. I avtalet står också MYCKET UTFÖRLIGT exakt vilka dagar och klockslag och på vilken plats barnen överlämnas, samt vem som står för kostnader och resor.

Iaf här går det att komma överens om umgänget skilt. Det är en helt skild sak och kan beslutas om oavsett vem som har vårdnaden.

Som han beter sig nu, ser det ut som om han inte är intresserad av Elin alls, men han är intresserad av att utöva makt över dig. Inte speciellt friskt m a o.

Alltså, vilken jobbig människa..

Varför måste han ha chaufför, bussen går väl lika mycket åt bägge håll. Han får helt enkelt ta bussen och promenera, jag kan inte fatta en sekund varför Du skall göra det ?!?!?! För honom ? För Elin ?

Ju mer du vrider dig som en mask i hans grepp, desto mer kommer han att kräva att du skall vrida dig.

Alltså, vilken jobbig människa..

Varför måste han ha chaufför, bussen går väl lika mycket åt bägge håll. Han får helt enkelt ta bussen och promenera, jag kan inte fatta en sekund varför Du skall göra det ?!?!?! För honom ? För Elin ?

Ju mer du vrider dig som en mask i hans grepp, desto mer kommer han att kräva att du skall vrida dig.

Varför ska jag INTE göra det? Har han någon skyldighet att stå för både hämtning och lämning av Elin då? För visst kan jag gå de här sträckorna och ta bussen med allt krångel det innebär, men det borde väl han med göra i sånna fall så det blir lika och rättvist. Det är bara det jag menar. Eller fixa på något sätt att Elin kommer hem till min dörr. Det är lite dumt för bussen som går 2 km från mig går inte på kvällen utan då får man åka 5 km ifrån mig för att ta den bussen. Och från början sa han att han skulel åka buss till den här hållplatsen närmast mig, och det accepterade jag men nu är det så att han åker bil, och då känns det itne ok plötsligt för då kan de personen ju köra hem henne direkt till mig.

För visst kan jag gå de här sträckorna och ta bussen med allt krångel det innebär, men det borde väl han med göra i sånna fall så det blir lika och rättvist.
PRECIS! Vars en sträcka.

Ang SMS idag. Tig ihjäl honom nu. Du har meddelat att du är sjuk och att han ska berätta om han hämtar Elin eller ej. Sen är det upp till honom. Tips är att sätta en deadline nästa gång. Typ: Jag vill att du lämnar besked före kl 14. Ge honom en rimlig tid så han hinner ordna det praktiska samtidigt som du har en chans att planera ditt.

Hmm, undrans om jag har missförstått ngt...

jag får intrycket av att han tycker att DU skall lämna Elin till honom och hämta henne hos honom eller av honom anvisad plats. Han kan ev hämta henne om han har tillgång till bil, annars är det upp till dig. Det tycker jag inte låter okej. Men jag kan ju ha missuppfattat det hela.

Visst kan jag prata med familjerätten ensam men tyvärr måste hon berätta alal sådana samtal för honom och så tvärtom om han kontaktar henne.

Va!!!

Helt fel, det är tvärtom. Sekretess gäller och det du pratat med familjerätten om stannar hos den du pratat med. Likadant är det med det han talar med familjerätten om, det har du inget rätt att få veta något om. Hon kan bekräfta att hon pratat med er, men får inte säga något om vad.

Kollade för säkerhets skull med en kollega som är jurist innan jag skriver detta.

Jag har hört det där om att jag skriver på ett tilltalande sätt förut:D Kul att jag är bra på något,tack!:bow: Även om jag inte har koll på HUR jag skriver egentligen, jag bara skriver och förklarar ju.

Det känns bra att du flera gånger skriver exakt så som jag känner. Som tex det du skrev om att han itne ser världen så som tex jag och du ser den utan att om han är sur så är det världen som är dum osv. Jag har tänkt på det själv i bland, att det här med känslor är speciellt och ganska häftigt egentligen. Vissa dagar känner jag verkligen att allt är hopplöst, det är mulet elelr regnar och är svinkallt, men så dagen efter skiner solen och det lyser så veckert på träden och en hare skuttar förbi..... och då är allt bra! Det är ju mina känslor som gör att det känns olika, inte vädret i sig. Eller när något bra händer så är allt bra och när något dåligt händer är allt bara skit! Så har jag tänkt flera gånger men aldrig satt ord på eller pratat med någon om så det kändes lite kul att du skrev just så.

Eller som när du skrev att du itne tycker att han är en ond person utan bara att han itne tänker på ett visst sätt. Flera här tycker att han är elak och ond osv, men jag själv förstår att han faktiskt inte tänker på att han sårar mig ALLTID. Att han precis som andra gör saker för att just såra, det vet jag, men jag vet också att allt han gör gör han inte av elakhet precis.

Det där med att inte vet om han kommer eller inte är jobbigt. Det har varit så genom hela vårt förhållande, han "avbokade" samma dag vi bestämt att han skulle komma för att han skulel ut med kompisar, han kunde inte ge exakta svar på OM han skulle komma elelr inte eller ens när. Att det är jobbigt för Elin när hon blir äldre kan jag förstå! Och ja, det får bli ett slut på det! För allas skull faktiskt. Som nu i helgen. Vi bestämde att han skulel komma och fira Eric som fyller 5 år idag, i lördags. Lördag morgon får jag veta atthan itne har någon chaufför eftersom folk är bakfulla. Hela förmiddagen går och han hittar ingen som kan köra. Jag föreslog att vi skulle åka till Malmö för att gå på mcdonalds och han sa att det gick ju inte för han hade inga rena kläder.... Han kom inte den dagen. Jag hade varit så smart också att jag uppfattade att Eric vill att han skulel komma till honom, men jag sa itne till Eric ATT han skulel komma. I vilket fall som helst så träffades vi i Malmö dagen efter och Eric fick sina presenter, men jag sa inget heller förrän vi faktiskt skulle åka. För han hade blivit så ledsen om det inte blivit så.

Att det finns folk som vill ha en trebarnsmor finns det bevis för i kursen jag går, där är en man som har varit ihop med sin tjej i ett år och som är typ styvpappa till de tre barnen OCH han går kursen mycket pga att han vill lära sig hantera barnen på ett vettigt sätt och komma närmare dem! :bow: till honom typ, för det är väl DET Elins pappa borde göra?

Jag tror lite att Elins pappa faktiskt föll för mig mycket pga att jag är en människa som har lätt för att tycka om andra människor och som gärna ger av mig själv. Och är lätt att utnyttja och driva med. Han har själv sagt att han gillade mig för att jag är varm, trygg och kärleksfull. Vad han nu exakt menar med det vet jag itne då han itne kunde förklara mer. Något jag har märkt är att han itne kan förklara saker på ett vettigt sätt, han använder istället synonymer istället för att komma med en förklaring på vad han menar. På förra mötet med familjerätten fick kvinnan där dra ur honom vad han menade när han sa att Elin skulle bo hos mig, bara för att han själv skulle höra det och för att jag skulel få höra det och för att HON skulel förstå vad han egentligen menade. Det skulle liksom inte vara några tvivel om vad han sagt. Istället för att säga Jag Vill Att Elin Ska Bo Hos Dig Och Så Ska Jag Träffa Henne Några Gånger I Veckan så yrade han mest runt så att jag satt och blev irriterad över att han itne fattade vad kvinnan menade. Att prata om känslor kan han inte, precis som du skriver. Nästa man jag faller för ska kunna prata om känslor och svåra saker. Jag står inte ut med fler män som jag ska behöva gissa mig till om de tycker om mig, vad de gillar hos mig, om jag gjort nåt fel och vad för fel jag gjort osv osv

Folk har tjatat om att jag är kär i kärleken och itne i honom, och jag har sagt från början att de har fel. Det håller jag fortfarande på MEN nu kan jag erkänna att jag är rädd för att vara ensam. Kanske inte rädd, men jag vill inte, jag vill dela mitt liv med nån, jag vill bli älskad, jag vill ha någon att ösa all min kärlek över!!! Och nej, barnen kan inte ersätta det och få den kärleken för för mig är det inte samma sorts kärlek.

Ja, vi var på matstället hon jobbade på och givetvis ville hon se underverket hon är faster till:D Och hennes reaktion är ju den vanliga... Att han itne ens tittade i vangen när jag kom förvånar mig verkligen. MEN jag förstår delvis beteendet. Nu tror jag itne att det är så här, men det kunde ha varit så att han var rädd för att liksom "ta över" som han fått så mycket kritik för av mig och av familjerätten, så han helt enkelt inte ville titta utan inbjudan typ. Jag tror som sagt inte att det var så, men det är just så jag har känt några gånger, att jag faktiskt inte har vågat ta upp Elin elelr prata med henne osv när han har haft henne och vi har bråkat om det här. För då sa han en gång att han itne vågar ha henne för mig för då barta klagar jag att han tar henne ifrån mig.

Min mamma ställer upp mycket, men någon direkt avlastning blir det tyvärr inte, men hon passar barnen nr jag är på bvc och liknande.

Lite OT, men jag måste få kommentera dessa rader:
"Jag står inte ut med fler män som jag ska behöva gissa mig till om de tycker om mig, vad de gillar hos mig, om jag gjort nåt fel och vad för fel jag gjort osv osv"

Det är ju förskräckligt att inte kunna känna sig säker i att vara omtyckt precis som man är. inte för några speciella egenskaper utan bara att man kan få känna sig trygg i att vara älskad.

Bästa rådet i världshistorien: Gör dig så ointressant som möjligt. Så att det inte är värt besväret för honom att bråka med dig. Lättare sagt än gjort, men det är bästa sättet.

Och något som är väldigt, väldigt viktigt: Se till att få ett officiellt dokument, svart på vitt, med väldigt exakta tidsangivelser för när han ska ha Elin. Använd honom inte som barnvakt, det kommer han att utnyttja för att jävlas. (När han har Elin, har han Elin, och behöver han barnvakt fixar han någon annan som passar henne. Och samma för dig. Punkt.) Spika ett avtal på soc med regelbundet umgänge (och se till att få socpersonalen att medverka så att det blir i uppgjort i enlighet med Elins bästa). Se till att det på avtalet står en absolut sista tid då han ska anmäla om han INTE kan ta Elin enligt avtalet. I mitt fall ska pappan meddela senast exakt en vecka på förhand om han inte kan ordna umgänget. I avtalet står också MYCKET UTFÖRLIGT exakt vilka dagar och klockslag och på vilken plats barnen överlämnas, samt vem som står för kostnader och resor.

Iaf här går det att komma överens om umgänget skilt. Det är en helt skild sak och kan beslutas om oavsett vem som har vårdnaden.

Eftersom Elin är så liten är det viktigt att det inte är många personer som passar henne. Familjerätten sa rakt ut att det är viktigt att Elin bara har mig och pappan så långt det går, och att pappan borde kunna ställa upp på torsdagar när jag är på kurs, för att minimera antalet människor som tar hand om henne. Jag håller absolut med om det och vill inte att han lämnar iväg henne för passning, tex som han sa en gång, att när han har henne och jobbar så ska farmor passa henne. Men HALLÅÅÅÅÅ, jag är ju ledig alla dagar???? Men nu blev det inte så, hans mor ställde troligtvis inte upp.

Men inte tusan ska han ha barnvakt till henne när han har henne tisdagar och onsdagar 15- 20!!!! Torsdagar skulle han med ha henne men "kan" ju inte. Och nu när han jobbar så kan han inte ha henne förrän 16 eller vad det nu blir. Jag vet itne alls hur det ser u i morgon elelr på torsdag. Har ingen aning på den biten. för han meddelar inte förrän precis samma dag och det är JAG som frågar. Jag måste sluta fråga!! Ska börja ta allt för givet i stället, att det är som vi en gång bestämt då jag inte fått veta nåt annat!;)

Jag har ingen barnvakt. Han accepterar inte mina syskon ( tre systrar och en bror) som barnvakt och min mamma ställer upp när hon kan men på torsdagar är hon med på kursen och då har jag ingen som passar henne när han säger nej, vilket han gjort båda gångerna...... han tror att han saboterar massor då....

Och på fredag ska jag ta upp att det får bli lite mer ordning på det här med tider och sånt.... Bättre att ta upp det med stöd av henne faktiskt än att tjaffsa om det själv med honom. Räcker att jag måste ta upp det här med dopet...... kan man itne ta det på mötet också:angel:

PRECIS! Vars en sträcka.

Ang SMS idag. Tig ihjäl honom nu. Du har meddelat att du är sjuk och att han ska berätta om han hämtar Elin eller ej. Sen är det upp till honom. Tips är att sätta en deadline nästa gång. Typ: Jag vill att du lämnar besked före kl 14. Ge honom en rimlig tid så han hinner ordna det praktiska samtidigt som du har en chans att planera ditt.

13:20 skickade jag ett sms där jag frågade hur det gått att få tag på skjuts. Svar kom att jag skulle skita i det. Frågade då VAD jag skulle skita och fick svaret att jag skulle skita i att komma med Elin i dag. Frågade varför, men har inte fått nåt svar, så jag gjorde som han skrev - jag sket i att åka i väg med Elin! Hur svår är den här personen att få tag på??? LÄTT!! Han sitter för det mesta alltid hemma och har hemtelefon och sitter han itne hemma så har han mobil som han faktiskt har med sig. OCH om han inte är hemma och inte svarar i mobilen så är säkert hans dotter hemma och kan säga vart personen är och när han kommer hem. Och är itne hon hemma så har han faktiskt telefonnumret till dotter och till båda sönerna, som då skulel kunna berätta vart personen är och om något hänt honom. Så. Ursäkten går jag inte på alls. Dessutom tror jag inte den personen skulle säga nej till att köra hem till mig då han gjort det tidigare och om han får bensinersättning för det så klart.

Mamma är skitarg för att behöva hämta där när jag lämnar hemma hos honom, det är inte rättvist säger hon, och jag håller med. Samtidigt så vet jag att vi ska på möte om det här på fredag och hade tänkt ta upp allt som inte funkar, men ställa upp på det jag kan till på fredag i alla fall. Men vill han itne träffa sitt barn i dag för att han tycker det är krångligt så får han väl låta bli.

Han hade egentligen en form av deadline, jag skrev att jag skulel gå senast kvart över 2 och att jag itne går om jag inte vet att Elin blir hemkörd. Så den biten verkade han förstå.

Hmm, undrans om jag har missförstått ngt...

jag får intrycket av att han tycker att DU skall lämna Elin till honom och hämta henne hos honom eller av honom anvisad plats. Han kan ev hämta henne om han har tillgång till bil, annars är det upp till dig. Det tycker jag inte låter okej. Men jag kan ju ha missuppfattat det hela.

Nu ska vi se...:) Jag lämnar alltid hemma hos honom innanför hans ytterdörr och han lämnar tillbaka henne vid en busshållplats minst 5 km från mitt hem. Den anvisade plats kom till för att där går en buss och den platsen ligger närmre mitt hem än nästa hållplats. Däremot åker han ju INTE buss utan får skjuts av sin kompis, men han ( inte kompisen) vägrar att åka hem till mig trots att han åker bil. Att jag får hämta henne vid hållplatsen kan jag acceptera om han åker buss, inte mycket att göra åt ju, men nu gör han ju itne det.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 112
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 427
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 021
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat