Får jag skicka farmor till månen???

Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag avskyr bråk, det är det värsta jag vet, och att göra saker som andra inte gillar....

Ja, det är klart. Bråk är vidrigt, det tycker nog de flesta, och du har mycket mer av det i ditt liv än vad många av oss andra behöver vara med om. Jag hoppas så att du verkligen ser att det är HAN som gör fel, och att de allra flesta män (och kvinnor) inte gör fel mot andra på de väldigt grova sätt som han gör. Det finns så mycket bättre män! Jag skulle så gärna vilja att du fick träffa dig en sådan framöver! En som stärker dig och som du stärker. Som är bästa vän och älskare samtidigt.

I övrigt verkar han itne bry sig direkt egentligen.

Nej, Stollan har säkert rätt i att Elin var/är en kul leksak ibland, för honom. Det är tråkigt.

Dock orkar jag itne bråka om det just nu utan funderar på att ta upp det på mötet den 9 februari.

Ja, det kan nog underlätta om du sparar det du vill ta upp till mötena, så finns det i alla fall en chans att ni pratar civiliserat om saker och ting.

Jag har inte krävt underhåll, men allvarligt- DET borde han väl betala???

Absolut! Elin är skriven hos dig, eller hur? Du ringer bara försäkringskassan, och så får du en blankett där du fyller i hur mycket hon är hos pappan - typ inget eftersom hon är så liten - och sen får du pengar från FK, och han får räkningar av FK. Då behöver du inte bråka, utan det här är system som följer strikta regler, och de reglerna är till din hjälp.

Att vara ensam med Elin känns inte svårt. Jag är ensam med pojkarna och att ha tre barn istället för två känns inte speciellt svårare JUST NU alltså. Och vill inte hennes pappa så kan jag inte tvinga honom.

Nej, det kan du ju inte. Det är bra att du klarar av dem, alla tre, och att det inte känns som att Elin bara är en börda. Du älskar din lilla dotter, eller hur?

Jag vet itne hur länge han kommer att avsky mig, elelr hur länge han kommer vara i vårt liv egentligen... det känns svårt att tyda den biten hos honom nu.

Min gissning är att han glider bort successivt, men det visar sig ju.

Han visar sig lite tuff och får "beröm" av kompisen.....

Fy fan! Det låter ju som ett riktigt charmtroll till kompis. Inte.

Men hallå liksom, den döda mannens pengar försörjer HANS dotter?????!!!!!!;)

Ett lysande argument vad gäller hans underhållsplikt! Men som sagt, skit i att tjafsa om det, låt FK ta hand om det, bara. De är till för det. Jag har sett sånt förr, de sköter det jätteschysst åt utsatta mödrar. Ring dem, och är det jobbigt att ringa så be någon ringa efter en blankett åt dig. Kanske kan man skriva ut dem från nätet.

Synd att jag känner för honom fortfarande, jag saknar honom och önskar att vi kunde vara vänner åtminstone, det ÄR en klar fördel att vara det.

Ja, och utplåna inte dig själv för att kunna vara det! Du verkar så fint på gång nu. Stå på dig!

Jag har inte krävt underhåll, men allvarligt- DET borde han väl betala??? Men då lär det bli bråk och ......vågar jag verkligen ta den striden nu? Borde jag?

Det är skyldighet du har som förälder att se till att fixa det. Ert barn ska ha det lika bra som de barn som bor med bägge sina föräldrar.

Hur mycket han ska betala fixar F-kassan, du får hela beloppet från dom oavsett om han betalar eller inte. Jag betalar underhåll för min äldsta son och förut när inkomsten var mindre betalade jag inte fullt, f-kassan betalade resten. Nu betalar jag fullt och eftersom sonen är över 18 år betalar jag direkt till honom, det är så oerhört skönt att slippa ha med hans far och pengar att göra!

Det är skyldighet du har som förälder att se till att fixa det. Ert barn ska ha det lika bra som de barn som bor med bägge sina föräldrar.

Hur mycket han ska betala fixar F-kassan, du får hela beloppet från dom oavsett om han betalar eller inte. Jag betalar underhåll för min äldsta son och förut när inkomsten var mindre betalade jag inte fullt, f-kassan betalade resten. Nu betalar jag fullt och eftersom sonen är över 18 år betalar jag direkt till honom, det är så oerhört skönt att slippa ha med hans far och pengar att göra!

Nu är det ju så att hon inte lider av att han inte betalar för henne utan jag kan försörja henne själv egentligen. Men det känns lite som att så som han har bråkat om att ha sitt barn så ska han minsann få vara med på ALLT- även underhåll....

Jag vet itne hur man gör så du har gjort med att citera mig, så hoppas du förstår mina svar ändå!

Ja, jag vill också träffa någon som bara älskar mig, för den jag är på gott och ont och i nöd och lust. Inte nån som utnyttjar, kräver, är elak elelr spydig eller.... ja du vet;)

Han har missat en så stor bit av hennes liv redan, hon utvecklas i racerfart ju. Och det är förbaskat synd att lämna henne hos honom en till två gånger i veckan, för hon får nog inte nån behållning av det och han tycker nog det är skönt att bara ha henne så lite....

Mötena är bra på så sätt att jag kan ta upp negativa saker där och få stöd i det jag säger av familjerätten. Jag känner att jag är för feg för att göra det utan det här stödet. Känner mig väldigt feg som itne vågar konfrontera honom med det som jag borde!:(

Jag ska nog prata med f-kassan och ordna detta utan att säga ett ljud till honom om det. Men han lär gå i taket ändå.....

Ja, min lilla Elin är ett charmtroll utan dess like:D Så söt hon är!!!:love: Och så glad och pigg och skrattar åt mig och verkar gilla min röst och mitt utseende:D:love:

Att han glider bort successivt är också nåt jag funderar på. Stollan, vad tror du?:idea:

Ja hans kompis är ett stort pucko, enligt honom är jag en dålig mor och en dålig person. För jag hamnade ju mellan honom och Elins pappa eftersom jag krävde att få umgås med den jag var ihop med.... stackaren kom i andra hand ibland....

Ja, jag vill också träffa någon som bara älskar mig, för den jag är på gott och ont och i nöd och lust. Inte nån som utnyttjar, kräver, är elak elelr spydig eller.... ja du vet;)

Ja, jag vet. Det är så himla sorgligt att du ens har anledning att nämna de där sakerna! Självklart ska du inte vara med någon som är sådan. Det vore så bra om de där sakerna kunde innebära för dig att du slutar älska. Jag tror att man kan lära sig det, men jag vet tyvärr inte hur, så jag har inget att tillföra på den punkten.

Känner mig väldigt feg som itne vågar konfrontera honom med det som jag borde!:(

Det är du inte! Det där stödet finns, det är en hel samhällelig inrättning som ger det stödet. Det tyder på att du inte är extremt feg eller extremt ovanlig på något vis, eller hur? Stödet finns där för att man ska kunna få det när man behöver det, helt enkelt. Det är ju ingen idé att du söker bråk med honom, det kommer inget gott ur det. Han hotar väl bara igen, och du mår dåligt och allt blir jobbigare igen.

Jag ska nog prata med f-kassan och ordna detta utan att säga ett ljud till honom om det. Men han lär gå i taket ändå.....

Låt honom göra det! Lagen säger att han ska bidra till sin dotters försörjning, det är inte mer med det. Och för dig är ett tillskott på 1273 kr/månad antagligen välkommet. Det blir ju en del på ett år, det gör det. Och vägrar han betala får du pengar ändå, och han får en skuld till FK. Inte ditt problem.

Åh, så mysigt det låter med Elin! Klart hon gillar dig och ditt utseende och din röst! Du är ju hela livet, eller vägen till livet, för henne! Jag drömmer lite om en sladdbebis ibland, men det blir ingen, MEN det vore gulligt. Skönt att höra att inte allt kaos med hennes pappa ställt till det med din och hennes relation, i alla fall!

Hur börjar man älska någon? Jag vet itne ens hur man gör när man älskar någon så att sluta verkar lika svårt för mig. Men det är klart, jag känner mindre för honom nu än vad jag gjorde för en månad sedan. Men jag saknar honom, de bra stunderna vi faktiskt hade in emellan det negativa.... Men just nu tror jag många känslor är att jag saknar att vara älskad också. Ibland tänker jag på det positiva vi hade och på honom, på det vi gjorde och på att jag inte har något sånt alls nu. Det är ....sorgligt på nåt vis, känns som om jag sörjer det. Men så vet jag att jag faktiskt känner mig starkare. Jag känner mig gladare och mer positiv i allmänhet, tror att stollan och taccotad kan hålla med om det:rofl: :angel: Jag har mer energi och ork trots att jag just nu är förkyld med feber, ont i halsen och hosta och att jag är ensam med tre barn. Förstår inte riktigt hur det går ihop, men så är det!;)

Men jag känner också en ilska mot mig själv för att jag inte har någon som älskar mig på ett vettigt sätt, jag VILL inte vara ensam alltid och jag vill inte slösa mer tid på dumbommar! Och så är jag arg på honom för att han är som han är. Men jag vet, det ÄR i första hand mitt eget fel att jag har det som jag har det. Jag hade kunnat göra slut när jag bråkade med honom första gången, jag hade kunnat göra abort när jag blev gravid och jag hade kunnat skicka honom till månen för länge sedan. Fast å andra sidan hade jag ändå känt mig sviken och ledsen för jag hade ändå haft känslor för honom. Visst är det lätt att vara efterklok och visst är det lätt att säga hur man ska göra för en som står utanför och ser allt med "friska" ögon. Jag har glasögon:angel:

Men samtidigt avskyr jag kommentarer som tex "vad var det jag sa", för det finns ingen som inte gör "fel". Det finns ingen som alltid ser nyktert på saker.

Att jag inte är feg egentligen förstår jag nästan, men det känns ändå itne ok den känslan. Det jag egentligen vill är att fräsa ifrån riktigt och liksom tala om för honom vad som gäller och varför. Men jag är för mesig för en sån sak. Och det vet han. Samtidigt säger han ofta att han kände mig och nu inte känner mig mer, och menar då¨att han inte vet hur jag tänker och hur jag kommer att agera nu med Elin. Då kände han nog aldrig mig....... elelr så har jag blivit starkare och det gör honom osäker. Föredrar det där sista, för det låter bättre, visst gör det?:angel:

Men om nu lagen säger att han ska bidraga till sin tös försörjning, varför går det inte automatiskt då? Varför måste jag ansöka om det? Hade det gått automatiskt så hade det känts bättre för alla de mammor som har det som jag.

1273 blir....15276 kr per år och det är inget man liksom hostar fram i ett svep, i alal fall inte jag. Och visst behövs de pengarna!

Ja Elin är riktigt mysig:D Hon är glad för det mesta, inte alls skrikig egentligen. Skönt att jag faktiskt inte fått en enda som är det! Och hon sover jättebra på nätterna, somnad vid 21 i går och vaknade vid kvart över 4 i morse. Helt ok tycker jag faktiskt. Ler mycket och försöker skratta åt sin mobil över sängen. Just när hon tittar på den och lyssnar på musiken den spelar och försöker ta på den och pratar med den, det är ljuvligt att se! Det går inte att beskriva hur det känns i mitt hjärta då *fniss*

Trodde att allt bråk hade saboterat det för oss, för jag kunde inte älska henne och kände mig så dålig som hennes mamma när det var som värst. Men nu känns det inte så, jag är glad över att det itne är svårt att vara trebarnsmor*fniss* Och att grabbarna har accepterat henne som de har. Eric säger att hon är cool och Isaac tycker att hon är gullig:love: Eric ger henne ibland nappen när jag itne är inom räckhåll och han känner sig sååå stolt! Det ska han också vara tycker jag, för både han och Isaac är duktiga!!

Det går inte att ha det automatiskt eftersom man faktiskt inte vet hur många timmar som barnet bor hos vardera föräldern. Det går liksom inte att utgå ifrån att det alltid är mamman som ska ha alla pengarna. Delar ni 50/50 så ska ingen ha pengar, och så finns det hela skalan däremellan.

Info i massa fanns iaf på Försäkringskassan:
http://forsakringskassan.se/privatpers/foralder/separerar/underhallsbidrag/

Tack för länken!:)

Nej jag förstår att det kan vara lite svårt att veta hur det ska delas., men samtidigt fick jag en förfrågan om barnbidraget, man kan ju dela det och den andra föräldern kan ju få det osv så nåt liknande med detta borde man kanske ha?

Men men, det är bara att beställa en blankett, ska prata med dem en dag nu i veckan om min fp som jag ännu inte fått.

Men så vet jag att jag faktiskt känner mig starkare. Jag känner mig gladare och mer positiv i allmänhet,

Det märks på din nya starka ton här, också!:banana: Du uttrycker dig som en helt ny Enya!:bump:

Och du har ju faktiskt haft en helt extremt jobbig tid, med din mans bortgång, ensam plötsligt med barnen, ett komplicerat förhållande och ny bebis. Allt det på 1,5 år, cirka. Jag blir alldeles matt när jag tänker på det, och du lever i det. Att du går upprätt och är glad över barnen är ett mirakel, och du fixar det i det närmaste utan hjälp! Inte många orkar så mycket som du. Slipper du släpa runt på krävande män i fortsättningen kan det bara bli ännu bättre!

Men jag känner också en ilska mot mig själv för att jag inte har någon som älskar mig på ett vettigt sätt, jag VILL inte vara ensam alltid och jag vill inte slösa mer tid på dumbommar!

Enya, det är INTE ditt fel att Elins pappa behandlat och behandlar dig illa! Det är han som gör fel. Jag känner en stark mix av känslor för det du skriver här, mixen ser ut så här:

Ena delen: lägg inte skulden på dig själv. Du älskar och ger, män har tagit och krävt av dig. Det beror på brister hos männen.

Andra delen: det är skitbra att du inte vill slösa mer tid på dumbommar! Vad ska du med dumbommar till? Den känslan borde kunna skydda dig från att falla för fel man, i alla fall hjälper den känslan dig på den punkten, tror jag.

Du ska inte ta dig an de männen, tycker jag, och försöka "älska dem goda" eller "älska dem hela". Du ska hitta dig en man som är bra från början, det är så mycket roligare och bättre. (Ullo brukar väl skriva att hon vill ha män som gör henne trygg, glad och kåt, typ såna män menar jag.) De trista männen har så klart goda sidor också, men du ska ju ha en man där de goda sidorna är uppenbara och man istället måste leta lite efter de sämre sidorna! Precis som med goda vänner, där får man ju i första hand deras bra sidor, men man vet samtidigt att de inte är perfekta rakt igenom.

Att jag inte är feg egentligen förstår jag nästan, men det känns ändå itne ok den känslan. Det jag egentligen vill är att fräsa ifrån riktigt och liksom tala om för honom vad som gäller och varför.

Nej, det är ju roligare att sätta dumhuvena på plats. Men tänk mer på det där du nästan förstår, så förstår du det nog om ett tag.;) Han är ju så ombytlig, uppenbarligen, så det är nog ingen större idé att klargöra vad som gäller, för han fattar nog inte att det som gäller, det gäller oavsett hur han råkar känna sig vid olika tillfällen.

Då kände han nog aldrig mig....... elelr så har jag blivit starkare och det gör honom osäker. Föredrar det där sista, för det låter bättre, visst gör det?:angel:

Jag tror ärligt att det sista stämmer. Han känner dig som du är när du står under hans inflytande. Nu har du brutit dig loss från hans inflytande, och då blir du obegriplig för honom, och det är i det här fallet ett tecken på att du är starkare. Din egen Enya, inte hans Enya, liksom.

Just när hon tittar på den och lyssnar på musiken den spelar och försöker ta på den och pratar med den, det är ljuvligt att se!

Ett litet foto att pigga upp föräldraforumet med, kanske?

Allt låter så bra med dig och dina barn nu, tycker jag! Funkar det med kursen? Kan du ta med bebisen om det kniper? Jag har hört talas om sådana kurser, och har förstått att de kan vara mycket bra.

Tillägg: Du ska inte dela barnbidraget. Bättre att du köper allt till bebisen i så fall. Vad gäller underhållet, så skriv ärligt på blanketten hur mycket Elin är hos sin pappa numera, så får FK räkna själva. Jag tror du kommer att få fullt underhåll, alltså 1273 kr/månad, för hon sover väl aldrig hos honom?

Men jag tror att alla människor orkar mycket. Jag menar, vad ska man annars ta sig till? Jag har faktiskt också varit jättegnällig om mitt liv med Elins pappa en längre tid, det har varit så dåligt mellan oss och då har jag fått gråta ut över MSN,:bow: till mina vänner där! HUR har de stått ut????:crazy: :angel:

Nej, det är inte mitt fel att han är en skit. Dock är det jag som låtit mig bli behandlad som nåt värre än det katten släpat in..... Hade han kunnat vara elak om jag inte tillåtit det ske?

*Att falla för fel man.... hur lätt eller svårt är det egentligen? Varför har jag fallit för sånna från början? Och varför har jag aldrig varit ihop med en högutbildad man som prioriterar sin kvinna? Vad är det hos mig som gör att jag inte hittar sånna på min radar?

I dag när vi träffades så läste vi en tidning vid ett tillfälle och där stod "jag faller bara för smarta män" och då råkade jag säga högt vad jag tänkte " Det kan man inte säga att jag gör i alla fall" :o :devil: Det var inte meningen att säga det högt så han hörde, det bara kom!! Men han hörde och sa inte ett ljud om det. Att han reagerade på det såg jag....

Ullo, får jag låna den där meningen om trygg glad och kåt?:banana:

Så du menar att du itne tror att han FÖRSTÅR att en viss sak gäller även om han har en fis på tvären? Typ. Nej, jag tror nog inte han har förstått det fullt ut. Ibland känns det som om det han gör och säger verkligen inte är genomtänkt elelr något som han menar för att göra mig illa, han är bara så korkad att han itne förstår bättre helt enkelt. OBS! Gäller absolut inte allt han säger och gör utan bara väldigt lite ibland;)

Jag vet att han innerst inne älskar mig och vill ha mig. När han sa på fam.rätten " Hon vill ha tillbaka mig, men så kommer det aldrig att bli" och jag svarade att detvar lugnt för den han är nu avskyr jag för han är så elak, och en sån vill jag inte vara ihop med, så tror jag han hajjade till. Det var ju inte DET han trodde jag skulle svara!! Han trodde att jag skulle stå och gråta vid hans dörr för att få honom tillbaka. Visst, ibland drabbas jag av känslan att jag vill göra det ( och måste erkänna att det ÄR jobbigt att träffa honom för jag vill bara ge honom en stor kyss och säga att jag älskar honom...), men så lågt kommer jag inte att sjunka. Och tusan också..... nu vet han ju inte hur han ska göra för att få tillbaka mig utan att erkänna att HAN vill. Jag märker det på hur han är, saker han säger och gör, hur han ger mig några komplimanger, sättet att prata med mig, sättet att dröja sig kvar och skämta lite och han försöker göra mig grymt svartsjuk för han vet att jag sååå lätt blir det.... och han skulle bara veta att jag verkligen ÄR det... är faktiskt lite rädd att han skaffar annan. Det känns lite då som om jag inte dög, att han slängde bort mig för att ha nåt som är trevligare och bättre i sängen....typ.

Det funkar bra med krusen. Har varit på båda träffarna vi haft trots att Elins pappa som skulel ha Elin inte har haft Elin de gångerna. Hon har fått följa med men det går inte i längden mer. De vill att jag ordnar barnvakt, men jag tänker inte krypa för Elins pappa. Han "kan inte" ha henne eftersom han tycker det är kul att sabotera för mig då han vet att jag verkligen inte har nån som kan ställa upp vilket han tror innebär att jag inte går dit. Han tycker bara kursen är fjantig! Någon som vill passa Elin torsdagskvällar:angel: ?

Nej hon sover aldrig hos sin pappa. Första veckan nu när hon fick bo hos mig så var hon hos honom 4 timmar och 40 minuter allt som allt, och det var en tisdag när jag jobbade. Andra veckan som slutar i dag har han haft henne 4 timmar i tisdags och 4 timmar i onsdags. och så träffades vi i dag men han tittade inte ens på elin där hon sov i vagnen så det räknas inte.

Vill bara flika in ett litet Heja Enya!! Eller stort snarare!!

Jag fattar inte hur du har orkat med all skit du har drabbats av.... Och jag hoppas verkligen du kommer att må bra när detta väl reder upp sig, så att du kan bli starkare och verkligen tycka om dig själv igen!! Jag tror dina barn hjälper till massor bara det får vara lite lugnt omkring er nu!! Sen när allt har stabiliserat sig och du utstrålar trygghet, lugn och glädje då kommer drömmannen att dyka upp!! Men först måste du hitta dig själv!!

*stooor kram*

Vill bara flika in ett litet Heja Enya!! Eller stort snarare!!

Jag fattar inte hur du har orkat med all skit du har drabbats av.... Och jag hoppas verkligen du kommer att må bra när detta väl reder upp sig, så att du kan bli starkare och verkligen tycka om dig själv igen!! Jag tror dina barn hjälper till massor bara det får vara lite lugnt omkring er nu!! Sen när allt har stabiliserat sig och du utstrålar trygghet, lugn och glädje då kommer drömmannen att dyka upp!! Men först måste du hitta dig själv!!

*stooor kram*

Tack!:D

Men hur hittar man sig själv?:) Hur vet man att det är en själv man hittar *fniss*

Och hur vet man ATT man hittat sig själv? Hoppas drömmannen kommer till mig snart!!!:banana:

Jag vet inte....:o För jag har nog aldrig tappat mig själv heller och alltid mått relativt bra. Har nog haft det oförskämt lätt i livet...

Men vad jag tror på är att göra saker man tycker om och som man är bra på. Men samtidigt är en utmaning som man lär sig på. Dvs vara den bästa mamman i världen för dina barn, vilket du är!! Lugn och ro, försöka hitta det positiva i tillvaron kommer man nog långt på. Göra sånt ni blir glada av skapar trygghet.

Helt enkelt att du bygger upp ett riktigt bra liv för er, som du vet att du och bara du har skapat. För då vet du vad du har och att vad du har åstadkommit är ditt när du väl träffar den rätte!! Det är din förtjänst att ni mår så bra och det ska ingen komma och förstöra!! Då kommer du att vara säkrare på dig själv och du kommer inte att låta honom ta över dig som dina andra män har gjort.

Men fram tills dess; umgås med dina barn och andra nära och kära med enda mål att ha kul och må bra!!:banana: Det tror jag kommer att stärka dig!!

Det finns ett par ledtrådar. T ex så när du hittat dig själv så kan du se dig själv i spegeln och tänka "tja, det duger", du kommer att lita på att du vet vad som är bäst för dig själv och du kommer inte att tillåta dig själv att vara med en karl får dig att må dåligt.

Du kommer även att veta säkert vad du tycker i olika frågor och kunna/våga stå för din åsikt. Ingen kommer att kunna trampa på dig för det kommer du inte att tillåta!! Lite såna saker liksom!!:)

Förresten, kan inte din mamma ta hand om barnen nån kväll i veckan så kan du och Stollan (t.ex) hitta på nåt? Typ fika/pysselkväll eller gå och träna? För det är viktigt att få umgås med vuxna utan barnen med ibland!!

Jag håller på dig!!:bow:

Nu är det ju så att hon inte lider av att han inte betalar för henne utan jag kan försörja henne själv egentligen. Men det känns lite som att så som han har bråkat om att ha sitt barn så ska han minsann få vara med på ALLT- även underhåll....

Jag blev utskälld av soc. för att jag inte hade krävt underhåll av barnets far...

Men jag tror att alla människor orkar mycket. Jag menar, vad ska man annars ta sig till?

Den repliken är de urstarka människornas kännetecken!

Hade han kunnat vara elak om jag inte tillåtit det ske?

Låt oss tänka oss ett extremt exempel: en kvinna blir brutalt våldsamt våldtagen av en främmande man ute någonstans. Hade det inte skett om hon inte låtit det ske???

Vadå låta? Man styr inte andra.

Däremot, om du varit helt säker på från början att du inte ska ha en man som är taskig mot dig, då hade du avvisat honom när han först visade sig taskig. Men jag tror inte att du kunnat behålla honom i din närhet, men inte "låta" honom vara taskig. Inte när det handlar om så pass grova saker som det ändå gör. Och jag tror inte att han stannat hos dig om du stått på dig mer om det där, du hade inte varit flickvänsmaterial för honom då, tror jag.

I dag när vi träffades så läste vi en tidning vid ett tillfälle och där stod "jag faller bara för smarta män" och då råkade jag säga högt vad jag tänkte " Det kan man inte säga att jag gör i alla fall"

Vilken underbar historia! Det kan han gott ha!

Så du menar att du itne tror att han FÖRSTÅR att en viss sak gäller även om han har en fis på tvären? Typ.

Nej, det tror jag inte. Jag tror att han ser världen så mycket utifrån sitt eget perspektiv att han inte fattar att världen är densamma, oavsett vilket humör han råkar vara på. Lite som barn: världen är dum när de är arga, och snäll när de är glada, ungefär. De ser inte sin egen roll.

Världen känns ju olika olika dagar, men vuxna och mogna personer fattar att det handlar om deras/våra egna känslor, inte om att världen ändrat sig.

är faktiskt lite rädd att han skaffar annan. Det känns lite då som om jag inte dög, att han slängde bort mig för att ha nåt som är trevligare och bättre i sängen....typ.

Ja, det där med gamla älskare och kärlekar är ju lite joxigt. Men här handlar det om en man som inte duger som man åt dig, för han har visat att han inte är situationen mogen. Kom ihåg det!

I värsta fall få du väl förklara läget med Elins pappa ordentligt på kursen. Jag misstänker att han anar att kursen ingår i de saker som kommer att göra dig starkare i relation till honom, och att det är därför han inte direkt vill att du går den, och säger att den är larvig.

Han fattar ju att kursledningen är ett slags auktoritet, och då försvagas ju hans makt över dig, när det finns andra auktoriteter. Jag menar inte att kursledaren bestämmer över dig, men han/hon har ju ett viss inflytande över ditt föräldraskap. (Skitbra att första läxan var att leka med barnen, så det hela tar utgångspunkt i positiv gemenskap med barn!)

och så träffades vi i dag men han tittade inte ens på elin där hon sov i vagnen så det räknas inte.

Alltså, allvarligt?!?! Vem som helst som kom på besök skulle ju ta sig en titt på den sovande bebisen, men inte hennes pappa!!! Där visade han riktigt tydligt graden av sitt engagemang, tycker jag.

Jag vet inte....:o För jag har nog aldrig tappat mig själv heller och alltid mått relativt bra. Har nog haft det oförskämt lätt i livet...

Men vad jag tror på är att göra saker man tycker om och som man är bra på. Men samtidigt är en utmaning som man lär sig på. Dvs vara den bästa mamman i världen för dina barn, vilket du är!! Lugn och ro, försöka hitta det positiva i tillvaron kommer man nog långt på. Göra sånt ni blir glada av skapar trygghet.

Helt enkelt att du bygger upp ett riktigt bra liv för er, som du vet att du och bara du har skapat. För då vet du vad du har och att vad du har åstadkommit är ditt när du väl träffar den rätte!! Det är din förtjänst att ni mår så bra och det ska ingen komma och förstöra!! Då kommer du att vara säkrare på dig själv och du kommer inte att låta honom ta över dig som dina andra män har gjort.

Men fram tills dess; umgås med dina barn och andra nära och kära med enda mål att ha kul och må bra!!:banana: Det tror jag kommer att stärka dig!!

Jag tror inte du haft det oförskämt lätt i livet, jag tror att du bara inte haft samma problem som jag.:)

Ska jag vara ärlig så vet jag inte vad jag är BRA på. Jag är medelmåttig på gränsen till sämre på allt och har ingen utmärkande sak jag är bra på. Men det där att bygga upp ett liv för mig och barnen och ta hand om oss alla är en bra sak som jag ska göra. Jag tror du har rätt i att man får som en kick av att veta att mitt liv är uppbyggt av MIG och ingen annan. Känslan som jag har NU påminner om den känslan som jag fick en tid efter Sonnys död. En röst hos mig själv som sa " jag klarar det här utan hjälp av en man".

I dag fick jag ännu en knuff i positiv bemärkelse för mitt självförtroende. Satt helt ensam på bussen som skulel ta mig hem förutom den där unga snygga busschaffören. Och plötsligt börjar han prata med mig, fråga vart jag varit och vad jag gjort där och vart jag bodde:D Jag tror knappast att hans tanke var att förföra mig på toan i bussen utan han ville bara PRATA och han såg faktiskt MIG. Han kunde ju lika gärna suttit tyst! Det kändes bra, speciellt med tanke på att att Elins pappa flera gånger sagt att ingen vill ha en trebarnsmor. Ha, jag syns tillräckligt tydligt så att han pratade med mig i alal fall, barnvagnen skrämde inte bort honom från att SE mig. Och det är väl en god start:) Drömmannen är kanske busschaufför, eller expedit på Konsum eller banktjänsteman osv som Ser mig till en början.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 112
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 428
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 021
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka