Får jag skicka farmor till månen???

Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Jag försöker intala mig att så lätt är det inte att ta Elin ifrån mig, men så stressar jag upp mig och tror att han kan göra det, för tänk han smutskastar mig med lögner och jag inte får någon som tror på mig?
De personer som utreder och medlar i en vårdadstvist är kunniga och duktiga på vad de gör. De är dessutom vana vid människor som snckar skit, och de vet hur de ska handskas med de problemen också.

Kom igen! Du vet att du är en bra förälder, du vet att du kan och var du har för förutsättningar.

Dessutom ska du komma ihåg att du redan har 2 barn som överlevt såpass länge som de gjort, och DET är någonting som väger tungt åt ditt håll. Du behöver inte bevisa att du är en bra förälder som klarar av att ta hand om barn, du har beviset i Eric och Isaac. Det har inte F. Du har dessutom tagit hand om barnen helt själv sedan Sonny dog, vilket visar att du är en ordningsam och ordentlig människa.

Men du, kom ihåg att det är jätteviktigt att du inte missar några BVC tider, tandläkartider mm. Det visar att du har koll på läget, att du är mån om dina barn och att du vet vad som försiggår. Att alltid dyka upp visar att man fattar systemet....att inte dyka upp kan bevisa att man är slarvig om någon sätter den sidan till. Ser du hur jag menar?

Om du får skicka din svärmor till månen kan min få åka med då också...?:idea:

Är så less på henne, hon vet alltid vad som är bäst för vår son. Är han det minsta trött och gnällig så är han sjuk -inget barn gnäller såvida det är friskt! Det får jag höra jämt... å jag är så elak mot honom att jag inte tar tempen på honom stup i kvarten eller ger honom alvedon för att han gnäller lite (känns det som att hon tycker, hon säger aldrig nått sånt) Å är han krasslig i magen måste vi proppa i honom massor med hel KRYDDPEPPAR och blåbär annars får vi skylla oss själva om han inte blir frisk.... Kan tillägga att jag aldrig har gett honom kryddpeppar :D

Detta är bara lite av allt som jag irriterar mig på. Jag vet att hon bara vill väl, MEN det är MITT barn!!

Hmmm off topic men vitpepparkorn är en av de bästa sakerna man kan ta om det går magsjuka runt omkring i omgivningen.

Ett annat kan vara att läsa hela tråden ;)

Om du får skicka din svärmor till månen kan min få åka med då också...?:idea:

Är så less på henne, hon vet alltid vad som är bäst för vår son. Är han det minsta trött och gnällig så är han sjuk -inget barn gnäller såvida det är friskt! Det får jag höra jämt... å jag är så elak mot honom att jag inte tar tempen på honom stup i kvarten eller ger honom alvedon för att han gnäller lite (känns det som att hon tycker, hon säger aldrig nått sånt) Å är han krasslig i magen måste vi proppa i honom massor med hel KRYDDPEPPAR och blåbär annars får vi skylla oss själva om han inte blir frisk.... Kan tillägga att jag aldrig har gett honom kryddpeppar :D

Detta är bara lite av allt som jag irriterar mig på. Jag vet att hon bara vill väl, MEN det är MITT barn!!
Japp, hon får följa med:D Nu är det en del som ska dit verkar det som:angel: :D

Visst vill de väl men de får för tusan backa några steg och inse att de har EGNA barn som de får ta hand om istället för att "sno" sina barnbarn:angel:

Jag kollar sällan tempen på mina barn.... är de varma får de alvedon och om den inte går ner elelr verkar stiga så kollar jag, annars känner inte jag ett behov av att veta exakta siffran.

Hmmm off topic men vitpepparkorn är en av de bästa sakerna man kan ta om det går magsjuka runt omkring i omgivningen.

Visst kan hon läsa hela tråden, men jag tycker att hon visst kunde svara på ursprungsinlägget:D

Förresten så tror inte jag på det där med vitpeppar osv:angel:

Förresten, måste fråga. Var det itne dina barns pappa som ville ha din dotter varannan vecka? Hon var inte så gammal då? Hur gick det?

Du behöver inte berätta om du inte vill!:)

Visst kan hon läsa hela tråden, men jag tycker att hon visst kunde svara på ursprungsinlägget:D

Förresten så tror inte jag på det där med vitpeppar osv:angel:

Jag har inte tid att läsa precis hela tråden. Men jag förstår att ts problem är långt mkt värre än mitt! Jag tyckte bara att det där med att åka till månen var en bra idé....

Vitpeppar/kryddpeppar kan jag tro på faktiskt, det är inte det, men det är en sak om jag äter det för att "motverka" magsjuka men att ge min 1-årige son hel KRYDDPEPPAR (ca 1 msk) när han kräks som mest är definitvt inget alternativ för mig.

Tja, tro eller ej, jag har klarat mig från magsjuka väldigt många gånger tack vare det, och då har ändå barnen varit dåliga så man har ju inte kunnat undvika att ta i det.

Visst var det min dotters pappa som ville ha varannan vecka, men då var hon 1,5 år och det är ganska stor skillnad från din Elin som bara är en liten bebis än.

Efter många om och men arbetade vi fram till att ha byten så vi delade upp en vecka på tre först, efter ett tag gick jag dock med på varannan vecka men då tror jag hon var runt två nästan. Vi har haft så sen dess och visst krockar det ibland, särskilt nu när hon är i en jättemammig fas och han inte vill acceptera att hon kanske behöver få känna att jag finns kvar genom att ringa eller liknande. Sen är det andra saker som är trassel men över lag är det rätt ok. Vi pratar på en rätt ok nivå nu iaf.

Jag förstår skillnaden, men jag var mest nyfiken på hennes ålder och vad ni kom fram till var bäst för henne.
Förstår itne varför det ska vara så svårt att förstå att barn faktiskt har perioder av mammighet och pappighet och att man då kanske skulle tillfälligt ändra på rutinerna.... Vissa pappor tänker inte längre än näsan räcker känns det som.

*kl*

I måndags fick jag ju Elin efter det här mötet som slutade vid 11. Hon skulle på läkarundersökning på bvc och han skulle egentligen med dit, men rusade i väg till ett möte på hans jobb i stället.

I tisdags lämnade jag henne 14:20 och han lämnade henne kl 20, men inte hemma hos mig utan på en busshållplats några km hemifrån. Egentligen skulel han ta bussen men ordnade skjuts, varför kunde jag itne få henne hemma hos min dörr då.....
I onsdags skickade han ett sms och sa att han var sjuk, jag såg itne det först så då skrev han ett sms till " hallå" stod där bara. Jag ringde och frågade vad som var fel och då sa han att han hade magsjuka, men lät frisk. Visst är det bra att han itne har sin dotter när han är sjuk, men jag blir så lätt misstänksam ändå. I torsdags skulle jag och mamma på första mötet med föräldrautbildningen och då skev jag ett sms och frågade m han var frisk, men fick inget svar utan ringde. Han var ännu inte frisk sa han, men lät inte sjuk. Så Elin följde med mig på mötet. I dag frågade jag i ett sms om hur det är men har ännu inget svar fått. Ska jag strunta i att höra av mig fortsättningsvis nu elelr ska jag tjata mer på honom?

Ska jag berätta för honom när bvctiderna är elelr ska jag förvänta mig att han själv kommer på att fråga om han är intresserad? Fick dessutom ett mail från skatteverket om hennes namn. Hon ska ha hans efternamn som mellannamn men de skickade en kopia på anmälan till honom för underskrift den 5 januari men han har inte skickat in den ännu. Ska jag tjata? Får de inte in den senast den 13/2 så får hon inte hans namn nu...

Bara du vet ju vad som känns bäst för dig, men rent spontant säger jag: Varför ska du behöva tjata? Han är en vuxen man, du är inte hans mamma. Låt honom ta ansvar själv för dessa viktiga saker! Gör han inte det, tja, hans förlust eller hur? Elin tar ju inte skada även om han missar detta. Dessutom verkar du ha nog med dig själv och barn och allt däromkring utan att behöva hålla ordning på honom och hans tider också ;) Han har ju fått pappren, alltså skickar han in dem om det är viktigt för honom.
Hoppas att du får en trevlig helg! :)

Senast ändrad:

Bara du vet ju vad som känns bäst för dig, men rent spontant säger jag: Varför ska du behöva tjata? Han är en vuxen man, du är inte hans mamma. Låt honom ta ansvar själv för dessa viktiga saker! Gör han inte det, tja, hans förlust eller hur? Elin tar ju inte skada även om han missar detta. Dessutom verkar du ha nog med dig själv och barn och allt däromkring utan att behöva hålla ordning på honom och hans tider också ;) Han har ju fått pappren, alltså skickar han in dem om det är viktigt för honom.
Hoppas att du får en trevlig helg! :)

Ja jag känner lite som du faktiskt, men samtidigt så kanske jag då ses som osamarbetsvillig och det vill jag ju inte vara.

Tidigare har han sagt att han tycker bvc är "överkurs" kanske man kan säga, han skulle i alal fall följa med nu när det var läkare, men annars känner han inget behov av att gå dit. Men jag tyckte då att visst tusan skulle han det för det är ju hans barn också.... men så har det inte blivit alltså. Hans eget val.

Med namnet känner jag nu att jag struntar i om han skriver under och skickar in elelr låter bli, hon har mitt efternamn i alal fall! Innan var det viktigt en om han inte bryr sig så varför ska jag då??

Men om jag inte hör av mig, kan han skylla det hela på mig då?
Att jag inte berättar när jag kan träffas osv

Men om jag inte hör av mig, kan han skylla det hela på mig då?
Att jag inte berättar när jag kan träffas osv

Det vet ju inte jag, så hoppas att någon som gör det svarar ;)
Men det LÅTER ju väldigt konstigt om det skulle vara så, att det kan slå tillbaka på dig om du slutar ta initiativ och inte låter honom sitta och slöa och vänta på att du ska ordna allting. :confused: Du HAR ju redan försökt kontakta honom för det ena och det andra och det verkar ju inte som att han bryr sig.

Det vet ju inte jag, så hoppas att någon som gör det svarar ;)
Men det LÅTER ju väldigt konstigt om det skulle vara så, att det kan slå tillbaka på dig om du slutar ta initiativ och inte låter honom sitta och slöa och vänta på att du ska ordna allting. :confused: Du HAR ju redan försökt kontakta honom för det ena och det andra och det verkar ju inte som att han bryr sig.

Tack förresten för din hälsning om trevlig helg till mig!:D :D Glömde det i förra inlägget!!:o :o

Nu känner jag mig lite lugnare.... för han är ingen barnrumpa och borde således klara av att ringa mig eller skicka ett sms och fråga vad jag gör, eller om vi ska ses eller liknande.

Man jag kan inte låta bli att undra över VARFÖR han INTE hör av sig:( :confused: Vad har han NU på gång då?

Glömde, Trevlig helg själv!!:D

Jag undrar om han verkligen är så smart att han smider planer.

Jag tycker så här, om du bokar nya tider gällande Elin, så skicka ett sms till honom EN gång som information.

Då kan ingen säga något.

Däremot, det är inte ditt jobb att se till att han svara på post adresserat till honom, det är hans jobb, släpp det.

I senaste Vi föräldrar, så fick Malin Alfven en fråga ang umgänge.
Det gällde en baby och hon svarade att under 6 månader så klarade en baby inte långa umgängen.
Tidningen är på jobbet, jag kan låna den och citera om du vill.

Kram på dig, vi höres i helgen!!!

Jag undrar om han verkligen är så smart att han smider planer.

Jag tycker så här, om du bokar nya tider gällande Elin, så skicka ett sms till honom EN gång som information.

Då kan ingen säga något.

Däremot, det är inte ditt jobb att se till att han svara på post adresserat till honom, det är hans jobb, släpp det.

I senaste Vi föräldrar, så fick Malin Alfven en fråga ang umgänge.
Det gällde en baby och hon svarade att under 6 månader så klarade en baby inte långa umgängen.
Tidningen är på jobbet, jag kan låna den och citera om du vill.

Kram på dig, vi höres i helgen!!!

Kram på dig med!!!

Jag läste just det med stor nyfikenhet. Så stor att jag som låg i sängen var tvungen att sätta mig upp:rofl: Men tyckte ändå att hennes svar var lite klent då hon inte svarad så speciellt tydligt att Nej det är fel... och om han tex läser ett sånt svar så misstolkar han det till sin fördel.

Ja ett sms är kanske inte fel. Men då kankse han skylelr p åatt han itne fick det?

Det där med planer vet jag faktiskt inte. Han verkar faktiskt deppig just nu. Men jag litar inte ett dugg på honom mer.

Ja ett sms är kanske inte fel. Men då kankse han skylelr p åatt han itne fick det?

Precis det där om att skicka ett sms som info, tänkte jag också föreslå. Om han inte skulle få dem, vare sig han nu talar sanning eller inte på den punkten, ja då är det ju ändå så att Elin är hans dotter, och han borde höra av sig ofta i alla fall.

Men du, du verkar rädd för att framstå som osamarbetsvillig? Är det han som hotar med att säga att du inte samarbetar så snart du inte gör som han säger?

För mig är det helt klart att du gör mer för den mannen än någon kan begära.

Ja ni har helt rätt om sms:et.

Ja han anser att jag är osamarbetsvillig som inte går med på det han säger. Så om jag gör allt "rätt" kan han ju inte skylla på mig för att han itne träffar sin dotter. Gör jag allt rätt så har han sig själv att klandra om det itne blir bra, medan jag slipper få skäll.

I torsdags skulle jag och mamma på första mötet med föräldrautbildningen

Förlåt en oförstående/okunnig. Är föräldrautbildning vad det låter som? Varför ska då du dit som har två barn innan och framförallt, vad ska din mamma dit och gör? :confused:

Den som borde gå är väl nyblivna pappan då han inga barn har innan och verkar behöva lite hjälp i sin roll förutom från sin mamma.

/Lambi

Förlåt en oförstående/okunnig. Är föräldrautbildning vad det låter som? Varför ska då du dit som har två barn innan och framförallt, vad ska din mamma dit och gör? :confused:

Den som borde gå är väl nyblivna pappan då han inga barn har innan och verkar behöva lite hjälp i sin roll förutom från sin mamma.

/Lambi

Det är en utbildning/kurs på 12-14 träffar á 2 timmar om barn som är lite "vildare" än andra barn:angel: Den riktar sig till föräldrar som känner att de behöver hjälp att hantera trots och barn som helt enkelt inte lyssnar och respekterar en som vuxen. Jag känner att jag är en av dem. Frågade Elins pappa ifall han ville gå men han sa att "hans uppfostran funkar ju", medan min mamma som har barnen ofta faktiskt sa att det kan hon visst tänka sig eftersom hon är lite trött och sliten och har vårt att få dem att lyda enkla tillsägelser. Så trots att hon är fembarnsmor så anser hon att hon inte är perfekt och inte fullärd. Min mamma är alltså med pga att hon har banren så ofta hos sig. Hade jag haft en partner så hade denna fått följa med. Men Eric och Isaac har ju ingen pappa som kan komma.

Så alltså är det inte en kurs om hur man byter blöja och matar bebisar utan en kurs om hur man lär sig tyda barns signaler och få dem dit man vill, riktar sig till dem med barn i åldern 3-9 år.

Tack att du förklarar för en okunnig!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 116
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 429
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 021
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka