Får jag skicka farmor till månen???

Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Inte för att jag vill vara jättepessimist, men jag tror inte att det går att prata förnuft med honom.
De flesta gånger mina barn åker till sin pappa har jag dem hälsogranskade allihop. För att vara på den säkra sidan.
Hittar de inget annat fel på barnen klipper de av dem allt hår, för att de är så ovårdade (för långt hår enligt dem).

Inte för att jag vill vara jättepessimist, men jag tror inte att det går att prata förnuft med honom.
De flesta gånger mina barn åker till sin pappa har jag dem hälsogranskade allihop. För att vara på den säkra sidan.
Hittar de inget annat fel på barnen klipper de av dem allt hår, för att de är så ovårdade (för långt hår enligt dem).

Det tror jag att det går, men enbart om tillräckligt många med högre rang än mig säger samma sak...... för mig lyssnar han itne på.

Frågan är dock, varför ändrade han sig så?? Vad är hans nästa drag? För inte tusan är jag så korkad så jag tror att allt är lugnt nu....

Går du till bvc och kollar upp barnens hälsa innan de åker till honom? Skulle nästan jag också gjort!:crazy:

Ett av storkbetten kallade han för rivmärke och det sitter på ryggen, hon har haft det länge det har jag med sett men jag har inte gjort henne nåt ju!!! Men det sa han indirekt när han tog upp det. Och att hon äter MASSOR mat hos honom= ger jag henne mat alls? var hans tanke. Men kvinnan på fam.rätten sa då att barn kan ju tröstäta också.....:)

Det tror jag att det går, men enbart om tillräckligt många med högre rang än mig säger samma sak...... för mig lyssnar han itne på.
Om det är så, så är det bra. I mitt fall är det ingen skillnad vem som säger nåt. Det går inte hem. Rättsbeslut accepteras under knot och så försöker man tänja på dem också. Att det öht funkar någotsånär är bara för att om han skulle leva ut hela sitt vansinne har han ju ingen chans framöver, när han igen ska processa emot mig. :smirk: (Väga taktik mot ögonblicklig tillfredsställelse alltså.)
Frågan är dock, varför ändrade han sig så?? Vad är hans nästa drag? För inte tusan är jag så korkad så jag tror att allt är lugnt nu....
Bra. Aldrig tro att det är lugnt. Man vänjer sig med det också. Att koppla bort denhär biten, utan att inbilla sig att det är lugnt. Jag lever ständigt i att vad som helst kan hända när som helst. Men jag bekymrar mig inte över det. Jag är bara beredd. :cool:
Går du till bvc och kollar upp barnens hälsa innan de åker till honom? Skulle nästan jag också gjort!:crazy:
Ja. Det måste jag göra. Samt att allt som händer under tiden barnen är där (all kontakt jag har med barnen eller ex eller barnens farmor) bokför jag in i minsta detalj och mejlar till min kontaktperson på soc. Skulle jag inte göra så, så skulle jag snart vara ute på sju famnars vatten. Och tack vare att jag gör så har det lugnat sig en aning för tillfället.
Se till att du får samtalsspecifikationer med både mobilräkningen och hemtelefonräkningen. Och se till att du får alla överenskommelser (även obetydliga) skriftligt, antingen som sms (spara alla sådana också) eller svart på vitt, eller mejl (spara/skriv ut).
Visst sånthär är extra bekymmer just när man gör det, men man tjänar in på det i högre livskvalitet och säkrare situation framöver.
Ett av storkbetten kallade han för rivmärke och det sitter på ryggen, hon har haft det länge det har jag med sett men jag har inte gjort henne nåt ju!!! Men det sa han indirekt när han tog upp det.
Detdär med att säga indirekt måste du ta tag i. Konfrontera honom om han gör så när ni är i familjerätten. Fråga rakt ut: "Menar du att du tror att jag har slagit henne?" och red sedan ut saken ordentligt. När sådana här människor lyckas sticka in diffusa repliker än här, än där, kan det få konsekvenser framöver. Red ut det där och då, när alla inblandade vet exakt vad som har sagts.
Och att hon äter MASSOR mat hos honom= ger jag henne mat alls? var hans tanke. Men kvinnan på fam.rätten sa då att barn kan ju tröstäta också.....:)
He he, detdär låter så bekant. Jag får också alltid höra att barnen har ätit så duktigt. Det är ett aggressivt angrepp på dig när han gör så. Han är kusligt skicklig.
Visst har mina kontaktpersoner lärt sig ungefär vad som pågår, men fortfarande är jag mycket bättre på att se när jag blir indirekt aggressivt angripen av mitt ex och hans mamma. Mina kontaktpersoner kan tycka att dehär personerna har sagt något positivt. Tills jag har översatt vad det som de har sagt EGENTLIGEN betyder. DÅ ser ju de också det.
T ex kan de låtsas bry sig om mig på olika sätt, men det finns alltid en baktanke, och jag har erfarenhet nog för att rätt snabbt ringa in vad den baktanken är.

Och ja. Det är lätt att säga att jag överreagerar. :smirk:
Det har jag fått höra x antal gånger. Och om jag har lyssnat på det och taggat ner har det gått åt helvete.
I princip får det väl gå åt helvete för mig. Skit skillnad liksom, jag har ju hunnit leva rätt många månader utanför deras helvete nu redan. Jag har fått mitt liv. Men jag kan inte acceptera att deras intriger ska drabba barnen. Det är därför jag kämpar.

Senast ändrad:

Det där storkbetten trodde jag var ett rivmärke också och vet bara at jag itne gjort henen nåt medvetet så därför tog jag inte upp det. Han kan ju vara lika skyldig.... För det var tex han som satte henne i babyskyddet och knäppte fast benet vid knäppet för att hon hade farmors stora overall på sig.... jag letade upp benet. Och han blandade ersättning på känn några gånger... så perfekt själv?;) :eek:

Men maten tog jag upp och sa att hon äter ca 150 var tredje timme hos mig och får mat tills hon säger nej, MEN jag ger henne inte om hon verkar vilja ha mer när hon precis har ätit utan försöker få henen att rapa en extra gång... och då är hon plötslgit inte hungrig mer:idea:

Skriver ett svar till.... datorn dör då och då så jag vill itne tappa allt!

Jag känner mig faktiskt fri, känns skönt att det är slut mellan oss, även om jag saknar det vi hade ibland. Jag har trots allt tyckt mycket om honom, men den han är nu gillar jag inte alls. Däremot vill jag att vi är vänner. Att vi umgås och så. Han vägrar träffa Elin i mitt hem och vi ska inte träffas i hans utan uta på öppen plats sa han. Visst, jag sa också direkt att jag inte vill ha hem honom hos mig. Han tittade då konstigt på mig..... tänkte nog att detta var ju inte vad han tänkt, han hade väl tänkt att jag ska tråna efter honom läääänge...

Men tror du jag kan prata med bvc om det här och faktiskt gå på oftare kontroller för att verkligen visa honom att hon är ok?? För minsta lilla hon mår dåligt så tar han henne ifrån mig, sa han. Och HAN anser sig kunna avgöra det:crazy:

Kan du inte berätta lite mer om ditt ex och vad han gjort? Hur ofta träffar han barnen och hur gamla är de?

Senast ändrad:

Han sa att han varit i kontakt med bvc där han bor och de sa tydligen att det itne är ok att äta så mycket. Men när jag frågade på bvc vi tillhör så sa hon där att det mesta måste hon då nästan kräka upp. Och att barn kan tröstäta, vilket nog kunde vara så i Elins fall då hon flyttade så mycket. Sedan hade jag ju tid att träffa barnläkaren och tog upp samma fråga där och sa att hon nog kräker upp en del. Hon ser jättefin ut i kurvorna och hullmässigt så hon trodde itne att jag gav för lite mat, snarare att han gav för mycket osm kommer ut i kräk. Men poängterade hela tiden att det är svårt för en nybliven förälder at veta om det är magknip elelr hunger.... Hur jädrans länge är man en "nybliven" förälder?

Till både läkaren och bvcsköterskan sa jag som det var, att vi har problem och jag vill itne bli anklagad för nåt. Och hundallergi hade hon inte sa hon, för det var hormonutslag och hundallergi visar sig oftast i ögonkli och astma och mycket sällan på en sån liten. Man kan tydligen inte ens kolla det riktigt ännu?

Men på familjerätten sa jag att jag gärna tar med honom och henne till en läkare och kollar upp det och tar konsekvenserna av det!!!! För han frågade om jag inte vågade! Eftersom hundallergi hos henne skulle innebära att han kräver att jag gör av med mina hundar!

Ett tillägg: Han sa en gång i telefon riktigt hårt att jag SKA sätta babyskyddet mot instrumentpanelen i bilen för så ska det vara. Gör jag inte det är jag en oansvarig förälder. Och hon SKA sitta på passagerarsätet annars är jag oansvarig! I går kollade jag upp det med stället jag köpte babyskyddet och hon sa som jag, att det ska stå så långt ifrån panelen som möjligt!! Men nu ska jag bara få med honom dit, för inte är det lönt jag säger något alls .....

Senast ändrad:

Men på familjerätten sa jag att jag gärna tar med honom och henne till en läkare och kollar upp det och tar konsekvenserna av det!!!! För han frågade om jag inte vågade! Eftersom hundallergi hos henne skulle innebära att han kräver att jag gör av med mina hundar!

Ett tillägg: Han sa en gång i telefon riktigt hårt att jag SKA sätta babyskyddet mot instrumentpanelen i bilen för så ska det vara. Gör jag inte det är jag en oansvarig förälder. Och hon SKA sitta på passagerarsätet annars är jag oansvarig! I går kollade jag upp det med stället jag köpte babyskyddet och hon sa som jag, att det ska stå så långt ifrån panelen som möjligt!! Men nu ska jag bara få med honom dit, för inte är det lönt jag säger något alls .....

har jag missat något eller har inte han oxå hund? då måste väl han med göra sig av med sin hund om hon är allergisk?

jag förstår inte riktigt vad han menar med babyskyddet - men mittenplatsen i baksätet ska tydligen vara säkrast (eller var det i alla fall senast vi kollade), men på passagerarsidan fram ser man dem ju..

har jag missat något eller har inte han oxå hund? då måste väl han med göra sig av med sin hund om hon är allergisk?

jag förstår inte riktigt vad han menar med babyskyddet - men mittenplatsen i baksätet ska tydligen vara säkrast (eller var det i alla fall senast vi kollade), men på passagerarsidan fram ser man dem ju..

Han har hund, men flyttar i mitten av februari och ska då avliva den ena och ge den andra till en bekant. Alltså inga hundar kvar sedan och han har ändå inga direkt känslor för dem så för hans del är det inga problem att göra av med dem.

mittenplatsen är ju rätt säker ja, MEN mitt babyskydd kan itne stå där.

Enya: Det jag tycker att du behöver är någon stödperson t ex på soc. Jag har haft enorm nytta av att få gå i terapi där. Det blir en neutral vägg att bolla allt emot. Kanske har jag bara haft enorm tur och fått en bra terapeut, men det måste ju finnas fler. ;)
I fråga om mer detaljer måste jag pm:a, eftersom jag inte kan lägga ut det offentligt.

Enya: Det jag tycker att du behöver är någon stödperson t ex på soc. Jag har haft enorm nytta av att få gå i terapi där. Det blir en neutral vägg att bolla allt emot. Kanske har jag bara haft enorm tur och fått en bra terapeut, men det måste ju finnas fler. ;)
I fråga om mer detaljer måste jag pm:a, eftersom jag inte kan lägga ut det offentligt.

Det får du jättegärna göra om du vill!:)

Men hur hittar jag en sån person? Vem ska jag ringa?

För minsta lilla hon mår dåligt så tar han henne ifrån mig, sa han. Och HAN anser sig kunna avgöra det:crazy:

Jag kan säga så här; att han går runt och anklagar dig och snackar skit om dig kan i värsta fall drabba honom själv i slutändan!

Jag minns så väl ett fall när jag jobbade i tingsrätten där mamman och mormodern till barnen försökte smutskasta pappan på alla möjliga sätt. Gjorde ett tiotal polisanmälningar för incest (som alla lades ner p.g.a brist på bevis) snackade skit om honom och lät honom inte träffa barnen och allt möjligt man kan komma på. Lät honom inte ens komma till villan de bott i gemensamt och hämta sina tillhörigheter.

När det blev dags för vårdnadstvist så låg ju detta självklart henne i fatet och det slutade med att pappan fick ensam vårdnad och mamman bara fick umgänge typ varannan helg :smirk: . Mamman hade ju kallt räknat med att få ensam vårdnad eftersom pappan (enligt henne då) förgrep sig på barnen och hon skulle flytta hem till XXX (ett annat land) när hon fått vårdnaden. Vadå lång näsa...:smirk: och helt rätt åt henne!

Så låt honom hålla på, bry dig inte, han kan inte "ta" Elin ifrån dig sådär som han påstår :smirk:

Alltså, det låter som om han tror att han kan göra det. Eller snarast, att han tror att du tror honom. Han hotar dig.

Ja, just den känslan får jag också men hon på familjerätten sa att jag inte ska se det som hot för det behöver ju inte komma nåt dåligt ur en tvist. Jo, det tror jag nog det gör ändå för jag vill itne bli smutskastad av honom.

Tack:d Jag försöker att inte bry mig, men ibland stresasar jag upp mig så kollosalt;)

Alltså, jag menade, hur tar du det? Tror du på honom när han säger det och påverkar det dig och hur du agerar?

Alltså, jag menade, hur tar du det? Tror du på honom när han säger det och påverkar det dig och hur du agerar?

Jag både tror och inte tror på honom. Jag försöker intala mig att så lätt är det inte att ta Elin ifrån mig, men så stressar jag upp mig och tror att han kan göra det, för tänk han smutskastar mig med lögner och jag inte får någon som tror på mig?

Men jag tar det som ett hot, förstår inte varför inte hon gör det? För det är ett hot ju " gör som jag säger annars..." typ och jag känner honom rätt bra så det skulle räcka med ett blåmärke på henne för att han ska börja strida....

Med tanke på att han sa till min systers ex att jag missköter och misshandlar mina barn så är detta kanske bara början av vad han kommer göra. Vad är hans nästa drag och vad kommer han att göra nu?

I dag när jag lämnade och hämtade Elin hos honom, jag jobbade så var han kort, sur och rent av otrevlig mot mig och barnen. Svarade knappt och sa bara exakt det han behövde och itne ett ord mer. Otrevligt beteende tycker jag att det var även om han inte sa nåt taskigt. Jag litar itne på honom så jag väntar mig att han ska komma med ett slag i magen när som!!

Vet du vad Enya...
Du kanske ska se till att skriva ut den här tråden, som till viss del skulle kunna agera "dagbok" åt dig att använda vid en eventuell tvist... :idea:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 121
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 430
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 023
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka