Sv: Får jag skicka farmor till månen???
Det tror jag att det går, men enbart om tillräckligt många med högre rang än mig säger samma sak...... för mig lyssnar han itne på.
Om det är så, så är det bra. I mitt fall är det ingen skillnad vem som säger nåt. Det går inte hem. Rättsbeslut accepteras under knot och så försöker man tänja på dem också. Att det öht funkar någotsånär är bara för att om han skulle leva ut hela sitt vansinne har han ju ingen chans framöver, när han igen ska processa emot mig. :smirk: (Väga taktik mot ögonblicklig tillfredsställelse alltså.)
Frågan är dock, varför ändrade han sig så?? Vad är hans nästa drag? För inte tusan är jag så korkad så jag tror att allt är lugnt nu....
Bra. Aldrig tro att det är lugnt. Man vänjer sig med det också. Att koppla bort denhär biten, utan att inbilla sig att det är lugnt. Jag lever ständigt i att vad som helst kan hända när som helst. Men jag bekymrar mig inte över det. Jag är bara beredd.
Går du till bvc och kollar upp barnens hälsa innan de åker till honom? Skulle nästan jag också gjort!
Ja. Det måste jag göra. Samt att allt som händer under tiden barnen är där (all kontakt jag har med barnen eller ex eller barnens farmor) bokför jag in i minsta detalj och mejlar till min kontaktperson på soc. Skulle jag inte göra så, så skulle jag snart vara ute på sju famnars vatten. Och tack vare att jag gör så har det lugnat sig en aning för tillfället.
Se till att du får samtalsspecifikationer med både mobilräkningen och hemtelefonräkningen. Och se till att du får alla överenskommelser (även obetydliga) skriftligt, antingen som sms (spara alla sådana också) eller svart på vitt, eller mejl (spara/skriv ut).
Visst sånthär är extra bekymmer just när man gör det, men man tjänar in på det i högre livskvalitet och säkrare situation framöver.
Ett av storkbetten kallade han för rivmärke och det sitter på ryggen, hon har haft det länge det har jag med sett men jag har inte gjort henne nåt ju!!! Men det sa han indirekt när han tog upp det.
Detdär med att säga indirekt måste du ta tag i. Konfrontera honom om han gör så när ni är i familjerätten. Fråga rakt ut: "Menar du att du tror att jag har slagit henne?" och red sedan ut saken ordentligt. När sådana här människor lyckas sticka in diffusa repliker än här, än där, kan det få konsekvenser framöver. Red ut det där och då, när alla inblandade vet exakt vad som har sagts.
Och att hon äter MASSOR mat hos honom= ger jag henne mat alls? var hans tanke. Men kvinnan på fam.rätten sa då att barn kan ju tröstäta också.....
He he, detdär låter så bekant. Jag får också alltid höra att barnen har ätit så duktigt. Det är ett aggressivt angrepp på dig när han gör så. Han är kusligt skicklig.
Visst har mina kontaktpersoner lärt sig ungefär vad som pågår, men fortfarande är jag mycket bättre på att se när jag blir indirekt aggressivt angripen av mitt ex och hans mamma. Mina kontaktpersoner kan tycka att dehär personerna har sagt något positivt. Tills jag har översatt vad det som de har sagt EGENTLIGEN betyder. DÅ ser ju de också det.
T ex kan de låtsas bry sig om mig på olika sätt, men det finns alltid en baktanke, och jag har erfarenhet nog för att rätt snabbt ringa in vad den baktanken är.
Och ja. Det är lätt att säga att jag överreagerar. :smirk:
Det har jag fått höra x antal gånger. Och om jag har lyssnat på det och taggat ner har det gått åt helvete.
I princip får det väl gå åt helvete för mig. Skit skillnad liksom, jag har ju hunnit leva rätt många månader utanför deras helvete nu redan. Jag har fått mitt liv. Men jag kan inte acceptera att deras intriger ska drabba barnen. Det är därför jag kämpar.