Sv: Får jag skicka farmor till månen???
Hm, gnälltråd?? JAG??
Ärligt, vad var det för tråd och vad var det du fick på dig? Nu har du gjort mig supernyfiken, för jag har minne som en guldfisk och i dag är guldfisken medvetslös för jag har ont i huvudet som tusan!
Det säger ju han lite grann också, att jag sprider värme, kärlek och trygghet. För några veckor sedan sa han att jag var kall, som en isbit. Då frågade jag honom hur han trodde att jag skulle vara efter att han stoppat in mig i frysen för att han inte hade tid till mig?
Men samtidigt.... är jag verkligen så som du skriver? Jag vet inte, jag försöker ju vara en snäll och god människa, men ÄR jag det? Fråga mina vänner här på buke om vad de säger, de känner ju mig.
De kanske säger raka motsatsen!
Ja, jag tror att både Sonny och Elins pappa faktiskt blev kära i mig för att jag har lätt för att älska. Och ja, jag förstår nog nu att de faktiskt utnyttjar min kärlek för egen vinning skull, som för att känna sig gladare elelr bättre eller lyckligare, ja inte vet jag. Men jag är numera inte så road av att vara ett lyckopiller åt någon....
Att ha någon, har jag kommit på, ÄR superviktigt för mig. Inte så att jag väljer första bästa som säger hej till mig utan jag väljer första bästa jag får känslor för. Samtidigt känns det lite som så, tänk om ingen vill ha mig!
Jag är liten och tjock, har inga smala slanka kvinnliga ben, fan, de påminner om en mans! Ser inte speciellt söt ut utan mer...alldaglig elelr ful beroende på vem som tycker nåt. Jag utmärker mig inte på nåt sätt, har inte ett glamoröst jobb, har gått om pengar elelr är bra på något speciellt. Jag har inget att erbjuda folk direkt....
Jag träffade Sonny juli -00, flyttade ihop med honom december -00 och gifte mig med honom juli -01
och juli -00 var jag 20 år och han 21½
När jag tänker tillbaka på det så var han så ung, så pojkaktigt söt och....han var kär i mig och jag honom. Nu efteråt ser jag att han verkligen var det, för det fanns så många tecken på det. Fanns det verkligen det mellan mig och Elins pappa???
Jag tror jag förstår hur du menar. Jag har en känsla av att jag klarar mig, men så händer nåt och det blir nåt gräl mellan mig och Elins pappa och så försvinner den känslan igen och jag känner mig mycket sårbar och utsatt och "liten". Och då stressar jag upp mig och blir feg, vågar inte säga emot elelr något för "tänk om ..."
Ja hans hotfulla ton skrämmer mig. Jag vet vad jag borde många gånger men så hindras jag av "tänk om..." och visst vet han det och utnyttjar. Han är itne dummare än så, men jag är rätt dum som låter honom hållas med det, men jag vet itne hur jag ska bryta det. Jag vet itne vart jag ska få modet ifrån. Därför älter jag det med mina vänner och här, det på nåt sätt ger mig lite mod och insikt att jag Kan och jag Vågar och jag Har Rätt.
Ja, jag försöker att lämna deras relation till honom, men ibland känns det då som om jag måste pusha lite extra för Elins skull. Men mer och mer känner jag nu att min pappa dog när jag var 14, och grabbarnas är död, så det är egentligen ingen större förlust om han inte får relation med Elin , för, bättre utan pappa 'n med en dum pappa typ. Hon överlever, men det är då viktigare att hon i alla fall har någon! Och hon har mig, precis som bröderna! En annan sak jag tänkt på är det här med farmor. Jag tror att farmor väldigt gärna vill träffa henne, men det känns lite dumt att förslå för Elins pappa att vi ju kan åka dit för, jag är ju inte riktigt välkommen hos dem..... Men jag vill inte lämna henne till honom så att han kan åka dit och vara borta sååå länge som innan. Fel av mig kanske men som sagt, det är en känsla som jag har. Och förresten det är inte min skyldighet att förslå umgänge med hennes farmor, utan hans skyldighet att se till att hon får träffa henne....
Jag vet att han itne är en man för mig, det har jag vetat länge. Men hjärtat har inte velat hålla med hjärnan på den punkten. Jag känner fortfarande mycket för honom, önskar att jag inte gjorde det, men det blir bättre precis som du skriver. Jag hoppas bara att jag snart slipper att ha några som helst känslor för honom.
Mötet gick inte bra, för vi hade inget. Jag satt där med familjerätten och väntade i en halvtimme på honom men han kom inte. Så därefter gick jag. Efter en kvart ringde hon och bad tusen gånger om ursäkt men hon hade inte kollat sina meddelanden och DÄR stod det att han ringt återbud kl 11 i dag. Jag förlät henne och sa att det ntevar så farligt. Och så sa jag att han ju inte har hört av sig till mig. Han har kanske ingen skyldighet att göra det, men har familjerätten någon skyldighet attringa mig och säga att han avbokat mötet? Jag vet inte varför han avbokat, har inte pratat med honom i dag. Såg dock när jag kom hem att han varit inloggad massor på MSN i dag, så det han sa i går att han skulel på fler undersökningar ( måste vara en inkompetent läkare som inte kan se om det är magsår han har
) i dag kl 10 stämde nog inte.
Jag ska inte höra av mig alls under hela helgen.....jag ska sitta på mina händer så jag inte kan skriva på msn elelr sms till honom!!!!!