Får jag skicka farmor till månen???

Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Vilka intressanta frågor, och så välformulerade!

Är makt verkligen "bara"? Jag menar, jämför med vanmakt. Makt håller undan vanmakt, och det är väl inte bara?
Men vad exakt är vanmakt? Det vet jag itne riktigt, mer än att det är negativt för en person i alla fall.

Jag tror inte att makt är det enda som driver män som Elins pappa (och Dressyrtantens ex?). Jag tror att de männen precis som vi andra vill ha en varm famn, vill ha någon att hålla ihop med, få stöd av. Men han är på något vis så känslomässigt omogen och obalanserad att han inte vågar vara nära och utlämnad till någon som han inte kan kontrollera.
Det är nog Elins pappa i ett nötskal! Han vågar inte visa känslor för mig, eller någon egentligen, för jag tror han är för rädd för att bli sårad, för om han blir sårad kan han inte hantera de känslorna. Jag tror att det är lite därför han gick och sa till andra att det var slut mellan oss men sa till mig att det itne var det. Jag ville liksom höra från HONOM att det var slut men fick aldrig det så istället för att gå och vänta talade jag om för honom att det var slut och att jag ville ha mina saker som var hos honom. Jag tror att det inte var så han tänkt attdet skulle bli, jag tror han vill att jag springer efter honom lite. Jag tror han älskar mig fortfarande, men kan inte erkänna det för då ger han ju mig någon form av makt och sätter sig i en beroendeställning lite grann.

Jämfört med goda kärleksrelationer, där kontroll inte behövs, för det finns tillit och förtroende. Då är det bara trevligt att vara nära, för man är trygg tillsammans.

Men man kan nog inte lita fullt ut på en annan människa om man inte litar på sig själv, vilket jag inte tror att Elins pappa gör. Och man kan nog inte lita på sig själv om man inte har en viss minimikapacitet i att härbärgera alla sina känslor, både dåliga och bra.
Så du menar att han inte kan lita på sig själv för att han inte kan hantera känslor? Hur menar du med lita på sig själv? Gör jag det?

Och lyckas man få makt över en annan person, när man är en person utan vettig kapacitet att hysa känslor och handla vettigt utifrån dem, då blir man större än man var innan. Ens bas, liksom, växer, ungefär som ett territorium.
Han mår bra när han är den som bestämmer och den som har makten. När det ändras, som tex när hans bror piper till så mår han dåligt. Våra svackor i förhållandet har inträffat samtidigt som hans bror mått dåligt och behövt honom. Eftersom han har mått dåligt han Elins pappa liksom dragits med i det.

Och då förstår man att Elins pappa inte vet vad han ska ta sig till nu när Enya tagit makten över sig själv, och inte låter honom hunsa henne längre. Jag tror att förändringen är obegriplig för honom, och han fattar inte vad som händer med henne och han känner inte igen de känslor det väcker i honom själv.
Han skyller allt på mig=jag har förändrats sedan Elin föddes och jag är egoistisk och tänker BARA på mig själv. Jag vill ha Elin för mig själv och försöker ta henne i från honom. Han litar inte på mig mer. Allt detta har han sagt till mig. Han ser inte att jag inte ville ta henne ifrån honom elelr att jag tänker på Elin, han ser det bara från sitt sätt att tänka.

Jag tror att det här hänger samman med att Elins pappa talat om sin rätt till Elin, då jag tyckte att han borde ha talat om sitt ansvar för henne och sin kärlek till henne. Men han kan inte älska utan att också bestämma, tror jag. Därför blir hans så kallade rätt till Elin så viktig för honom, och när han inte klarar ut situationen på ett acceptabelt sätt (när familjeexperter talar om att hans idéer inte är bra för Elin) ja, då finns det inte mycket han kan göra. Makten och rätten framstår för honom som Enyas, och vad har han då?
JA, just så tror jag det är! Just den känslan har jag fått, att han ser Elin som nåt han har RÄTT till ( men inte någon skyldighet att betala för dock), men när alla går på min linje och säger att det är fel med växelvis boende för så små barn så tror han att det nu är JAG som har makten. Han har nästan sagt så till mig också, inte precis de orden men den innebörden. Jag ser inte det så utan VI har Elin tillsammans... eller skulle ha för nu bryr han ju inte sig sådär väldigt mycket tycker jag. Jag funderar dock på varför han itne verkar bry sig? ÄR det så enkelt att det är ointressant att bry sig om henne nu eller gör han så här för att han ska försöka vrida det till att jag itne samarbetar och VILL att de ska träffas ( i och med att jag numer inte hör av mig och frågar och tjatar om att vi ju kan träffas och ta en fika osv. Eller gör han så här för att han inte vågar träffa henne, för jag kommer att sabotera deras förhållande osv, typ få Elin att inte vilja dit? Eller är han helt enkelt för feg för att kunna älska henne?

Att dela, att dela rätten, att dela ansvaret, att dela kärleken, det kräver ju att han kan ha relationer där han inte bestämmer. Och det tror inte jag att han kan.
Det tror inte jag heller. Han måste känna sig starkast i förhållandet och har ju olika sätt för att kunna det.

Jag är övertygad om att Elins pappa tycker att det här inlägget är bullshit, men jag ser fram mot att se vad Enya tänker om det.
Vet du, det tror inte jag!

Tack för länkarna från försäkrignskassan! Känns dock så svårt, han kommer att bli så arg och säga att jag bara är ute efter pengar! När han sa att jag lever på en död mans pengar så menade han ju att jag är för lat för att jobba och gillar att leva på bidrag typ.:crazy:

Tack för länkarna från försäkrignskassan! Känns dock så svårt, han kommer att bli så arg och säga att jag bara är ute efter pengar! När han sa att jag lever på en död mans pengar så menade han ju att jag är för lat för att jobba och gillar att leva på bidrag typ.:crazy:
Låt honom mena vad f*n han vill Enya, DU vet ju att det inte är så!
DU vet att du har rent mjöl i påsen eller hur jag ska säga, det ÄR hans problem vad han menar eller inte menar, inte ditt!

Låt honom mena vad f*n han vill Enya, DU vet ju att det inte är så!
DU vet att du har rent mjöl i påsen eller hur jag ska säga, det ÄR hans problem vad han menar eller inte menar, inte ditt!

Jag vet att du har rätt! Men så blir jag så där feg för jag vet ju att han kommer bråka igen. Å andra sidan har jag sparat blanketten och ska skriva ut den, vilket ju sannolikt innebär att jag kommer att skicka in den:D

*kl av mig sjhälv!*

Jag har märkt av att Elin har börjat bli lite mer mammig nu. Jag vet inte hur hon är hos honom, hon sover alltid mest har jag förstått. Men hur kan jag göra för att det itne ska bli jobbigt för henne att vara hos honom?

Senast ändrad:

Jag har tänkt på det här att höra av sig elelr inte göra det i dag. Så till slut skickade jag ett sms och frågade om han skulle ha Elin och det svarade han att han skulle. Inget om nån tid så jag lämnar henne vid 16 som vi tidigare bestämt. Sedan tänkte jag i kväll prata med hans chaufför om att han kör hem och lämnar henne hädanefter. Säger han att han itne vill så tänker jag högt säga att det egentligen är Elins pappa som ska stå för hämtning och lämning men att jag är vuxen nog att gå med på att mötas halva vägen var men det ska vara rättvist. Ska jag lämna vid hans dörr så ska hon lämnas vid min. Annars kan vi ju byta så han hämtar henne hos mig och jag hämtar hos honom.....

Hej Enya, hur har det gått idag?
Du är fantastisk som kämpar på i motvind. Hoppas att det kommer lite medvind snart! :)

Hej Enya, hur har det gått idag?
Du är fantastisk som kämpar på i motvind. Hoppas att det kommer lite medvind snart! :)

Jag lämnade henne hos honom och hämtade henne vid det vanliga stället. Han hade en annan som körde i dag så jag pratade inte med den personen. Den dagen jag var sjuk så fick han ju itne fatt i chauffören så han kunde fråga m det gick bra att köra hem till mig med henne, så därför hade han inte henne så jag tänkte passa på att fråga själv så slipper ju han...... skylla på det:p

Jag skickade ett mail till hans mamma och frågade om jag fick foton som de har tagit på Elin och sa att jag kunde skicka de 100 fotona jag har på henne, om hon vill. Har ännu inte fått nåt svar dock.

Just nu känner jag mig trött och hängig med ont i huvdet och i magen och känner mig yr också. ÄR det magsjuka på gång???

ÄR det magsjuka på gång???

Inte omöjligt :crazy: Hoppas att du slipper! Det KAN ju vara så att du bara behöver lite lugn-och-ro-pyssla-om-Enya-tid! Lite godis, en varm filt och ett bra program på tv kanske kan vara något?
Ta hand om dig! Kram!

Inte omöjligt :crazy: Hoppas att du slipper! Det KAN ju vara så att du bara behöver lite lugn-och-ro-pyssla-om-Enya-tid! Lite godis, en varm filt och ett bra program på tv kanske kan vara något?
Ta hand om dig! Kram!

Hoppas att det är så! Tog en treo och har nu tittat på House på fyran och funderar på att äta nåt.

Nu ikväll ringde mamma och berättade att min morfar dog nu i eftermiddags. Han blev 87 år och och nästan 4 månader gammal. Tror det var 1993 som han fick sin första stroke, fram tills dess var han frisk ( problem med för tjockt blod dock) och han blev fysiskt frisk efter stroken men minnet blev dåligt. Med åren har han blivit sämre och sämre och 2003 flyttade han till ett ålderdomshem och där har han trivts superbra under hela tiden. En av de piggare boendena och han var ute och rörde på sig varje dag. Dock fick han en stroke till, som han klarade sig bra från dock men prostatacancern påverkade honom dock väldigt illa. Han har fått morfin i några dagar nu och i dag hade han en bra dag, kände igen min moster när hon var och träffade honom och var på gott humör. Hon hann komma hem så ringde de och sa att han var död.

Jag har inte haft kontakt med min morfar på senare tid, ett sätt för mig att hantera att han skulle dö. Jag tycker dock att det är skönt att han är död, nu slipper han ha ont och lida, nu mår han bra!

Min mamma tar det bra, men jag vet att hon innerst inne vill lägga sig ner och bara gråta och skita i allt just nu. Det här var väntat och jag tror att även hon har förberett sig lite. Dock vet jag också att döden är jobbig för henne och jag vet att han var hennes stöd, hennes styrka att orka. När jag hade pratat med henne så grät jag- inte för att min morfar är död utan för att min mamma nu har förlorat en nära och viktig person, jag känner med henne och tror jag förstår vad hon går igenom nu och hur hon känner. Jag tycker SÅ synd om min mamma.

Skickar han bara iväg henne med olika personer (chaufförer)?:eek:
Är han inte ens med själv? Har de bilbarnstolar? Är hon ordentligt fastsatt? Är det folk du litar på?

Skickar han bara iväg henne med olika personer (chaufförer)?:eek:
Är han inte ens med själv? Har de bilbarnstolar? Är hon ordentligt fastsatt? Är det folk du litar på?

Luuuugn!!:) Han ÄR med själv, varje gång! Han har en bilbarnstol och jag tror att hon är ordentligt fastsatt, för båda de personer som har kört tycker att sånt är viktigt så det litar jag på att hon är.

Dock var han spydig för ett tag sedan och sa att hon ska sitta med babyskyddet mot instrumentpanelen, men när jag frågade återförsäljaren där jag köpte mitt babyskydd så var det tvärtom, precis som jag då¨sa till honom, men han blev bara arg då. Jag har ännu inte sagt något, men han har själv börjat sätta henne i babyskyddet bak....;)

Hjälp vilken helt otroligt söt liten gullunge! :love:
Vad go och glad hon ser ut! :D

Hjälp vilken helt otroligt söt liten gullunge! :love:
Vad go och glad hon ser ut! :D

Tack!:bow:
Hon är en go och glad unge:D:D Ler alltid en massa och pratar bebiska med mig så fort hon kommer åt:D

I dag lämnade jag henne kl 16 och sa att han fick lämna henne hemma hos mig istället för 6 km därifrån. Men då sa han att han itne kunde för chauffören körde bara till busshållplatsen. När jag frågade vem som körde så sa han att han inte visste just då för han skulle fråga nån. Jag sa att det är mest rättvist då jag lämnar vid hans dörr och då kan han lämna vid min så vi gör halva jobbet var. Då blev han sur och sa att det kan vi ju ta upp på nästa möte. Då tyckte ju jag att förra mötet gick han ju inte ens på, men till svar där fick jag " Jag är sjuk, du har ju gett mig magsår". Jomen visst, nu kom det igen! Stackars sate, fick han det genom en puss elelr nåt?????? Men jag sa att det itne orsakas av stress, men det höll han inte med om och då sa jag att OM det skulle komma av stress så är det för att han stressat i HELA sitt liv, vilket jag knappast kan vara orsak till i alla fall! Vilket innebär att hur vi än vänder och vrider på det så kan hans påstådda magsår inte vara MITT fel:D

När han lämnade henne så frågade han först om vi inte sa att hon skulle lämnas hos mig..... eehhh jo, men det vägrade han ju??? Men så sa jag att det ska han göra sedan....

Sedan frågade han om dopklänning och då sa jag att sån har jag redan. Jag svär att om han står och tjaffsar om den i kyrkan så tar jag ungen och går så får han hålla dopet själv utan bebis!!:devil:

Idag ordnade jag doppresent till henne, en söt tallrik där det ska graveras in namn, födelsedatum osv. Snart är det dop! Den 25 februari ska hon döpas. Sedan den 26 ska morfar begravas.....

Åh, vilken söt bebis! Den nedersta bilden är ju hänförande.

Skitbra att du står på dig!

Jag funderar vidare på exakt vad vanmakt betyder, som du frågade om, och återkommer med ett mer genomtänkt inlägg så snart jag tänkt färdigt.

Åh, vilken söt bebis! Den nedersta bilden är ju hänförande.

Skitbra att du står på dig!

Jag funderar vidare på exakt vad vanmakt betyder, som du frågade om, och återkommer med ett mer genomtänkt inlägg så snart jag tänkt färdigt.

Tack!:love: Tittar du i bildtråden här på förälder så ser du en annan bild som jag verkligen älskar!!:love: Och är det mer än mamma och jag som ser likheterna mellan Isaac och Elin?

Ja, jag vill ju inte vara elak mot honom men det ÄR inte rättvist det systemet vi har i dag. Det gick jag med på när han skulle åka buss, självklart kan man försöka lösa det på ett annat sätt om det är en buss inblandad. Men så är det ju inte och mamma är rätt trött på att köra en massa för att han ska ha allt serverat. Och jag håller med henne. Hoppas han inser det.

Är vanmakt ett svårt ord at ge förklaring på :angel:

En synonym till vanmakt är maktlöshet.

Heja, heja Enya! Ska du lämna vid dörren ska han också. Stå på dig! Och jag tycker inte du behöver fundera särskilt över att du är elak mot honom. Jag menar, ser han inte hur elakt han själv agerar?

Men vad exakt är vanmakt?

Det är nog Elins pappa i ett nötskal! Han vågar inte visa känslor för mig, eller någon egentligen, för jag tror han är för rädd för att bli sårad, för om han blir sårad kan han inte hantera de känslorna.

Jag tror han älskar mig fortfarande, men kan inte erkänna det för då ger han ju mig någon form av makt och sätter sig i en beroendeställning lite grann.

Så du menar att han inte kan lita på sig själv för att han inte kan hantera känslor? Hur menar du med lita på sig själv? Gör jag det?

Han mår bra när han är den som bestämmer och den som har makten. När det ändras, som tex när hans bror piper till så mår han dåligt.

JA, just så tror jag det är! Just den känslan har jag fått, att han ser Elin som nåt han har RÄTT till ( men inte någon skyldighet att betala för dock), men när alla går på min linje och säger att det är fel med växelvis boende för så små barn så tror han att det nu är JAG som har makten. Han har nästan sagt så till mig också, inte precis de orden men den innebörden.

Eller är han helt enkelt för feg för att kunna älska henne?

Det tror inte jag heller. Han måste känna sig starkast i förhållandet och har ju olika sätt för att kunna det.

Nu har jag klippt ut de delar som du skrev, och som jag tycker binds ihop av Jane_Dones påpekande att maktlöshet är en synonym till vanmakt.

Vanmakt i en stark mening av ordet, skulle väl betyda att man berövats sådan makt som man tidigare var i besittning av. Det kan nog i viss mån beskriva Elins pappas sits i relation till dig och Elin nu, Enya. Han kunde förut styra dig, och räknade med att i förlängningen kunna styra över Elin. Tex hans vansinniga förslag om boendet. Men Elins födelse verkar ha gjort dig starkare, inte svagare. Även om du funnit dig i saker som är dåliga för dig, så är du en mamma som inte finner dig i saker som är dåliga för bebisen. Ansvaret för din bebis stärkte dig, och det var ju oerhört intressant och jättebra att din kontakt med pojkarna förbättrades samtidigt. (Det kan nog minska syskonsvartsjukan också.) Och då gled du ur hans kontroll. Han blev på så vis vanmäktig. Förlorade makt han tidigare hade.

Sen maktlöshet. Alltså, på ett sätt, bra makt är väl makt över sig själv och sitt liv. Sådana män som Elins pappa verkar tro, av skäl jag inte helt begriper, att relationer alltid handlar om makthierarki. Och räknar man hela tiden med att andra ska försöka ta åt sig makten och göra en själv underordnad - till något slags hackyckling, mer eller mindre - ja, då är det ju begripligt att man försöker roffa åt sig den makt som kan finnas.

Men man missar möjligheten till jämbördiga relationer, för man är för feg för sådana relationer, helt enkelt, tror jag. Så jag tror att din iakttagelse både vad gäller hans känslor för dig och hans känslor för Elin stämmer helt.

Och då kan han ju inte lita på sig själv! Han vet ju att han långt ifrån alltid lyckas roffa åt sig den maktposition i olika relationer som skulle göra honom trygg. Obs, jag betvivlar att han verkligen skulle bli trygg av mer makt, men jag tror att sådana personer tror att makt ska göra dem trygga. Ett läge där ingen kan komma åt dem, liksom.

Det är bara det, att för att få tillitsfulla relationer måste man ta risken att bli sårad! Det blir ju ingen tillit annars, bara bevakade positioner. Där ungefär, menar jag att han inte litar på sig själv. (Han litar inte tillräckligt mycket på sig själv, på att han duger som han är, för att spänna av och sluta bråka om makten. Och det leder till att han bråkar om makten, och på så vis blir han en alldeles för osympatisk person.) Precis som du också skriver (vi är som hand i handske;) ).

Det gör du i högre grad, tar risken att lita på andra, alltså. Du har ju varit för tillitsfull mot män. Och du älskar dina barn så mycket att det mest effektiva sättet att göra dig illa skulle vara att göra dina barn illa - den här punkten tycker jag inte är ett problem, utan en normal förälders känslor, jag känner mig säker på att du är sådan, därför att jag är det själv. Då är man känslomässigt utlämnad.

Du knyter inte an till personer (män) i den mån du kan få makt över dem, vilket han nog gjort med dig däremot. Kanske har du knutit an till män som tar lite makt, för att du tyckt dig behöva skydd, tex? Inte så konstigt, då du var ung då du mötte din man, och befann dig i kris då du mötte Elins pappa. Men jag tror att du börjar hitta en styrka där din nästa man kommer att möta dig mycket mer som en jämlike - annars är han inget att ha, helt enkelt.

En synonym till vanmakt är maktlöshet.

Heja, heja Enya! Ska du lämna vid dörren ska han också. Stå på dig! Och jag tycker inte du behöver fundera särskilt över att du är elak mot honom. Jag menar, ser han inte hur elakt han själv agerar?

Nej, det gör han tyvärr inte. Eller så gör han det och förtränger för att han itne för feg för att möta sina känslor:angel: I vilket fall som helst så inser inte han att han gör något fel som har bråkat och säkert kommer att göra det ännu mer igen. Det är liksom jag som är elak mot honom och "ego". Jag tänker ju BARA på min själv, han har ju en dotter att tänka på.....:crazy: Säger HAN alltså!

Tack för pepp!:bump:

Det är ganska konstigt och intressant att man kan "se" saker hos honom NU och som jag inte såg för ett år sedan. Det är inte han som förändrats utan jag. Några andra märkte redan för ett år sedan hur han var/är. Och så klart, talade om det för mig, men jag ville ändå försöka vara i hop. Jag säger inte att kärleken är blind, jag säger inte att jag inte lyssnade, jag säger bara att jag ville försöka i alal fall FÖR att jag tyckte om honom.Nu har jag försökt. Och nu tror jag aldrig att det någonsin går att vara i hop igen. Jag tycke om honom men inte som förr. Nu är jag inte beredd att offra mig, mina barn och mitt liv för hans skull.

Ja jag tror att han kommer att försöka styra Elin när hon blir äldre. Han styrde grabbarna och vissa kommentarer redan nu till Elin ( "du bestämmer inte", "gör du så får du ingen mat" osv) visar ju att han är den som har makten. Han har bara itne förstått at en bebis bestämmer över sina föräldrar.....

Men en sak förstår jag inte riktigt. Vad är meningen med att skilja mig och pojkarna åt? För det är så det lite känns nu i efterhand, att vi har fått bättre kontakt sedan han " försvann" ur våra liv lite grann. Att Elin gjort mig starkare vet jag inte så, för när hon föddes var jag inte speciellt stark, det vittnar bara den här tråden om tycker jag. Han fick ju mig att känna mig "liten" och maktlös! Värst var det när han hotade , det var vidrigt och det fick mig att bli helt hysterisk ( och så slängde jag mig på datorn så fort jag kunde och pratade med stollan över msn, till och med tänkte någon gång att " hoppas hon är inloggad, jag måste prata med henne":rofl: ) och rädd.

Ja han tror nog att man i ett förhållande måste ha en som har makten, och han ser till att det är han som har den. Kan inte det ara något som bottnar i uppfostran och barndom? Hans mamma har ju fortfarande makt över honom. Kan det då inte vara ett försök från hans sida att hävda sig, att inte vara "minst"?

Jag förstår att han inte blir lyckligare med mer makt, tror man kan göra en liten jämförelse med tex Sonny. Sonny hade ett behov av att ha en viss pryl, och när han fick/köpte den så tog han bara ett steg till upp på den här stegen av Vad-Man-Måste-Ha för att vara Bra, och han blev inte lyckligare utan han flyttade sin strävan bara. Jag själv är inte lika pryltokig som han var ( dock vill ja ha en annan kamera, men det är bara för att den jag har tar bleka bilder och min förra som blev stulen tar med mer färg;) ) och jag tror att jag har förmågan att vara lyckligare än Sonny och Elins pappa. Men det är bara vad jag har funderat lite på. Jag känner mig inte så bra själv egentligen.

Jag tror inte att jag har något emot män som har lite makt. Kanske är det det jag söker egentligen? Jag trivs bäst med personer som pratar än med personer som är blyga och inte vågar prata. Jag trivs bäst när jag får sitta i en höra och bara vara som en flyga på väggen och lyssna på andra. Jag är nog en sån som ogillar att fatta beslut som är avgörande, jag gillar inte att vara en sådan person som bestämmer över andra. Jag skulel tex inte kunna vara en chef som avskedar folk! Utan föredrar att vara den anställda som har sina fasta uppgifter att göra och inte förväntas tänka själv. Jag vill ha en man som kan tänka själv men ändå faktiskt kan ta hand om mig när jag behöver det. En man som man inte behöver tigga om kärlek av och någon som ser det som en självklarhet att jag kan må dåligt och ha behov av att bli ompysslad. Där brister Elins pappa....samtidigt som han vill ha makt så vill han itne ha det, han vill ha någon som älskar honom och tar hand om honom, men han kan inte ge detsamma tillbaka ( gud vad hemskt om han råkar visa att han har känslor....) för då visar han att han är svag. Det är ok att vara svag om man itne visar det tydligen....

Alla de här inläggen får mig att tänka! Människor är jätteintresant varelser har jag börjat tycka. Det psykiska hos människor är ännu intressantare ju!!

Jag trivs bäst med personer som pratar än med personer som är blyga och inte vågar prata. Jag trivs bäst när jag får sitta i en höra och bara vara som en flyga på väggen och lyssna på andra. Jag är nog en sån som ogillar att fatta beslut som är avgörande, jag gillar inte att vara en sådan person som bestämmer över andra. Jag skulel tex inte kunna vara en chef som avskedar folk! Utan föredrar att vara den anställda som har sina fasta uppgifter att göra och inte förväntas tänka själv.
Fast det här är en självförtroende-fråga och inget annat!
Med Isaac och Eric kan du ju vara tuff och bestämma över dem, för du har självförtroendet som deras mamma. När man blir chef har man så mycket erfarenhet under sej att man klarar av att hantera olika situationer som kan tänkas dyka upp. En bra chef är en chef som är lyhörd och lyssnar på andra, och sedan tar vettiga beslut. Du är vettig och du kan ta bra beslut.

Ärligt talat så har du kommit så långt på en relativt kort tid, så vill du bli chef kan du bli det om du arbetar lite på det. Du är vettig och rättvis och det är bra kvaliteter hos en chef.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 111
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 424
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 020
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Pälsvård! För dummies
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat