Får jag skicka farmor till månen???

Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Det var en bra idé att åka dit med henne på tisdag. Utan att höra av mig innan. Är han itne hemma kl 16 så åker jag igen, men hur länge är det acceptabelt att vänta? Varför ska jag ringa familjerätten? De kan ju ändå inget göra. Vill han itne gå på dreas mötet så kan de inte tvinga honom.
Vänta typ 10-15 minuter. Är man senare än så till en träff ska man höra av sig tycker jag. Vanligt hyfs. Speciellt när den man ska träffa har ett spädbarn med.
Du ska ringa er kontakt på familjerätten så hon hela tiden hör vad som pågår. Så han inte kan komma i efterhand och säga att han väntade på dig. Ring direkt och säg att "nu skulle jag lämna Elin och han var inte hemma. Hur ska jag göra, det här fungerar ju inte. Jag kan inte åka hem till honom med tre barn också är han inte ens där."

Ditt ex verkar vara en stor idiot, enligt mig. Kanske påminner han om Elins pappa elelr så att säga att Elins pappa kommer att bli så senare?
Japp, det är därför jag tycker du ska försöka låta bli att gå i samma fälla som jag gjorde. Skillnaden är vi levt ihopa flera år och att mitt ex faktiskt var den som önskade sig barn och att han själv jobbar som lärare. Han visste alltså vad det innebär med barn. Det gör saken värre tycker jag.

Alla på buke som har fungerande tummar, kan itne ni hålla tummarna hårt så att jag kan låta bli att frestas av att skriva till honom?
Skriv här i stället. Låt bara bli att kontakta honom dessa dagarna. Ta för givet att det ni bestämt gäller och att han är vuxen nog att klara av att hålla reda på veckodagarna. Precis som du säkert betett dig om du bestämt träff med någon annan.
Om du ska hälsa på Stollan, inte skickar du en massa SMS och kollar så hon verkligen är hemma då ni bestämt? Nej, för det är självklart att hon är om hon bestämt med dig. Behandla inte honom som ett barn.
Passa på och ha lite lugn och ro med barnen fram till tisdag i stället.

Han är nog hemma på tisdag, pratade om att vara sjukskriven. Blir intressant att se om han höra av sig något..... För jag ska inte göra det nu, känner mig så arg och sur också för att han är som han är.

Strunta i honom. Låt inte honom förstöra din helg. Ha några bra dagar med barnen i stället.

Har han blöjor och ombyteskläder och sånt hos sig eller drar du med sånt till honom? Jag har en känsla av att du nämnt det innan i tråden, men det är lite mycket text att leta igenom så jag frågar istället.

Strunta i honom. Låt inte honom förstöra din helg. Ha några bra dagar med barnen i stället.

Har han blöjor och ombyteskläder och sånt hos sig eller drar du med sånt till honom? Jag har en känsla av att du nämnt det innan i tråden, men det är lite mycket text att leta igenom så jag frågar istället.

Han har det hos sig, får själv köpa, men vet at jag köpte ett paket blöjor, ett paket välling och en nappflaska..... kläder låndade jag ut men tog hem igen men så har han fått mycket av andra....

Jag har läst denna tråd nu lite en tid och jag förstår mig bara inte på Elins pappa. Är det "bara" makt det handlar om när han håller på och stökar som han gör? Jag kan bara inte förstå vad som driver honom att vara sån som han är. Och vad ska han med den makten till? Känna sig överlägsen och med makt?

Ursäkta om frågan har varit uppe tidigare, jag har i så fall missat det.

Enya, jag tycker att du kämpar på med en enorm kraft. Du vill så väl och tycks bara bli utnyttjad. Du verkar vara en sån genomsnäll människa som bara vill vara till lags och vara omtyckt och blir så illa behandlad.

Måtte du orka lyssna på alla goda råd och måtte detta lösa sig på ett bra sätt.

Jag har läst denna tråd nu lite en tid och jag förstår mig bara inte på Elins pappa. Är det "bara" makt det handlar om när han håller på och stökar som han gör? Jag kan bara inte förstå vad som driver honom att vara sån som han är. Och vad ska han med den makten till? Känna sig överlägsen och med makt?

Ursäkta om frågan har varit uppe tidigare, jag har i så fall missat det.

Enya, jag tycker att du kämpar på med en enorm kraft. Du vill så väl och tycks bara bli utnyttjad. Du verkar vara en sån genomsnäll människa som bara vill vara till lags och vara omtyckt och blir så illa behandlad.

Måtte du orka lyssna på alla goda råd och måtte detta lösa sig på ett bra sätt.

Förlåt att jag inte svarade! Såg itne ditt svar förrän i dag ju.

Egentligen vet jag ju itne säkert varför han håller på så här. Men det har med makt att göra. Han är väldigt underlägsen sin mamma tex, även sin pappa och sin farmor vet jag. Jag och min mamma pratar om det mesta nu, som yngre drog vi inte alls jämt utan vårt förhållande har bara blivit bättre med åren. Vi är jämlika och respekterar varandras åsikter. Det som vi absolut inte håller med varandra om det diskuterar vi vanligtvis inte ( nu menar jag saker som vi verkligen har helt skilda åsikter och som liksom inte är lönt att prata om) men ändå respekterar vi varandras åsikter. Elins pappa och farmor har inte det förhållandet. Där är Elins pappa liten och "kan inte tänka själv" så hans mamma gör det till honom. Det är hans mamma som är så mot honom, och han vågar itne säga emot. Även mot andra människor man träffar ute, på jobbet, inom sjukvården osv osv är han underlägsen gentemot. Så att ha någon att ha makt över kändes nog viktigt för honom.

Och vad han ska med makten till vette tusan:confused: Att känna sig behövd? Viktig? Tycker han om när någon är beroende av honom?

Jag ska ärligt säga att jag tycker synd om honom. Väldigt mycket faktiskt! Han har nog inte så bra självkänsla elelr självförtroende kanske. Han vågar inte visa sin kärlek för han är rädd för att bli såprad. Så mycket lättare att såra andra istället för säkerhets skull. Han pratar ofta om att han har en mur runt sig och släpper bara in riktigt när personer där, jag var aldrig en av dem, han kände aldrig att jag förstod. Han har så fel.... jag förstod mig på honom många gånger och det tror jag nog att insåg då och då..... tex när jag berättade om hans innersta känslor och såg på honom att jag hade rätt. Hände rätt ofta....

Han om någon borde prata med psykolog. Han om någon borde ta hand om sitt GAMLA liv.....

Och nej, jag försvarade inte honom utan förklarade och för mig är det mils skillnad!!

Jag försöker verkligen lyssna på alla råd jag får! Tex så har jag inte hört av mig till honom. Dock fick jag ett sms av honom i går där det stod "vad gör du?". Jag svarade att jag tittade på tv och så hörde jag inte mer av honom.

Idag är jag så trött på ex-svärmor så jag skulle hellre bara ligga hemma och gråta. Men så ska man ju vara på jobb. :cry:
Kan hon inte bara låta oss vara ifred??? :confused: :cry:

Tyvärr, Enya. Elins släkt på fädernet låter väldigt likt mina barns släkt på fädernet.

Kanske vi kunde bunta ihop dem och skicka dem till månen allihop? :crazy:

Idag är jag så trött på ex-svärmor så jag skulle hellre bara ligga hemma och gråta. Men så ska man ju vara på jobb. :cry:
Kan hon inte bara låta oss vara ifred??? :confused: :cry:

Tyvärr, Enya. Elins släkt på fädernet låter väldigt likt mina barns släkt på fädernet.

Kanske vi kunde bunta ihop dem och skicka dem till månen allihop? :crazy:

JA dressyrtanten, det gör vi!!! Enkelbiljett tryckt i pannan på dem allahopa!!!:devil:

Vad har hänt?:cry: Du får lägga dig och gråta en stund när du kommit hem från jobbet, med en låda näsdukar!:idea: Och så kan du hojta när du känner dig bättre så ordnar vi enkelresan till månen! Lägger fram den så de tror de ska till Mallorca eller något!:)

KRAM Hoppas inte det är allvarligt!!!:crazy:

Jaaa! En semesterresa! Det vet jag att hon kunde gå på! :D
*surprise* :devil:

Tja just nu är det väl inte så akut, men jag blev bara så trött. Fick reda på att en familjemedlem hade läckt information om mina barn till skräcködlan, och hon hade ju GENAST agerat på informationen. :crazy:
Konstigt att ens egen familj inte kan fatta varför man har fått enskild vårdnad. :mad:

Familjemedlemmen upplyste mig surt om att barnen fortfarande har två föräldrar. Varpå jag frågade "så du menar att jag har fått barn med barnens farmor???" :confused: ...

Det är skitjobbigt att ses som bitter och jävlig när man försöker försvara sina barn från en massa elände. Det är så f*cking j*vla uttröttande.

Jag måste ge skräcködlan lite cred iaf. Hon är j*vligt duktig på att utnyttja små detaljer till max... :crazy:

Just mot sånthär har man så dåligt rättsskydd. För hon är ju inte i direkt kontakt med mig. Någonsin. Men hon hotar mig via andra. Ständigt.

Och ja, det är en vinst för henne att hon får mig att må dåligt. Men det är så svårt... Har försökt jobba bort paniksymtomen. Jag förstår bättre med skallen än med kroppen, kan man säga. :cool:

Tack för kramarna :love:. Du är då för gullig. :love:

JA dressyrtanten, det gör vi!!! Enkelbiljett tryckt i pannan på dem allahopa!!!:devil:

Stackars gubben i månen? Vad har han gjort er för ont egentligen för att ni skall ge honom ett sånt h-e?

Nä, jag vet en plats längst ner i gödselbrunnen ni kan få låna istället.:idea:

Stackars gubben i månen? Vad har han gjort er för ont egentligen för att ni skall ge honom ett sånt h-e?

Nä, jag vet en plats längst ner i gödselbrunnen ni kan få låna istället.:idea:

Men HALLLOOOOO!:) Gubben i månen använder människor på månen som slavar! Det är ju de som tänder månen varje kväll, ett himla göra att tända alla eldarna så månen lyser, och sånt jobb vill han inte ha själv. Det förstår du väl?:idea:

Jag röstar dock på att dressyrtants exsvärmor och min "exsvärmor" ( tack och lov var vi inte gifta trots friande från hans sida i ett mycket svag ögonblick!) faktiskt byter söner ett tag så att de inte har känsler för sina "barn". Då kanske de inser hur barnen är?:idea:

Jag röstar dock på att dressyrtants exsvärmor och min "exsvärmor" ( tack och lov var vi inte gifta trots friande från hans sida i ett mycket svag ögonblick!) faktiskt byter söner ett tag så att de inte har känsler för sina "barn". Då kanske de inser hur barnen är?:idea:

Nu känner jag inte ditt ex. Jag har iofs läst din tråd, men jag har en känsla av att om dressyrtants ex-svärmor skulle få ditt ex som son så skulle hon bryta ner honom till pölsa ganska snabbt.

Men HALLLOOOOO!:) Gubben i månen använder människor på månen som slavar! Det är ju de som tänder månen varje kväll, ett himla göra att tända alla eldarna så månen lyser, och sånt jobb vill han inte ha själv. Det förstår du väl?:idea:

Menar du det?

Får mitt ex plats där oxå?

Jaaa! En semesterresa! Det vet jag att hon kunde gå på! :D
*surprise* :devil:

Tja just nu är det väl inte så akut, men jag blev bara så trött. Fick reda på att en familjemedlem hade läckt information om mina barn till skräcködlan, och hon hade ju GENAST agerat på informationen. :crazy:
Konstigt att ens egen familj inte kan fatta varför man har fått enskild vårdnad. :mad:

Familjemedlemmen upplyste mig surt om att barnen fortfarande har två föräldrar. Varpå jag frågade "så du menar att jag har fått barn med barnens farmor???" :confused: ...

Det är skitjobbigt att ses som bitter och jävlig när man försöker försvara sina barn från en massa elände. Det är så f*cking j*vla uttröttande.

Jag måste ge skräcködlan lite cred iaf. Hon är j*vligt duktig på att utnyttja små detaljer till max... :crazy:

Just mot sånthär har man så dåligt rättsskydd. För hon är ju inte i direkt kontakt med mig. Någonsin. Men hon hotar mig via andra. Ständigt.

Och ja, det är en vinst för henne att hon får mig att må dåligt. Men det är så svårt... Har försökt jobba bort paniksymtomen. Jag förstår bättre med skallen än med kroppen, kan man säga. :cool:

Tack för kramarna :love:. Du är då för gullig. :love:

Ja varför är det så? Mina syskon har också svårt för att rent ut sagt hålla käften om mig, barnen och vad vi gör så ALLA får reda på ALLT. Förstår folk verkligen inte att de sårar genom att göra så??? Tydligen inte...

Men nu börjar jag många gånger att utnyttja just att folk inte kan vara tysta:idea: Det är rätt kul att sprida ut saker *fniss*

Jag förstår att din exsvärmor är en skräcködla och att hon är värre än min som ju trots allt har vissa vettiga saker för sig. Men finns det verkligen inget du kan göra åt henne? Jag har tyvärr ingen idé själv, så klart, men tänkte mer att det borde finnas nåt man kan göra för att "sätta dit" henne på ett eller annat sätt.

Glömde svara tidigare i tråden om underhållet, nej jag har inte fixat det ännu faktiskt. Det kommer. Ska kolla om man kan göra det via deras sida här på nätet?

Kollade precis när han egentligen har haft henne. Han ska ha henne tre kvällar i veckan med start v 4, men v 4 hade han henne endast en, sedan var han sjuk, v 5 hade han henne två dagar, tredje dagen skulle han jobba, v 6 hade han henne endast en gång. Ena dagen kunde han inte ordna skjuts och andra dagen var han sjuk.Där emellan frågar han aldrig hur hon mår ( har hänt två gånger på hela tiden och då via sms dels söndagen samma vecka som detta infördes och måndagen veckan därpå) och han har ju ingen aning om vad läkaren sa den 22 januari elelr bvcsköterskan de gånger jag varit där. Och jag tänker inget säga. I dag är jag också trött och irriterad så jag lägger mig nog tidigt i kväll och så hoppas jag att det går bra i morgon, är nervös men vet itne för vad eller varför.

Menar du det?

Får mitt ex plats där oxå?

Jomen visst! Hon är så välkommen så! Är hon snygg men saknar hjärna? Då kan hon säääkert lyckas charma en och annan karl på månen:D

Förresten, tänk på människorna i månen när den bara är halv eller liknande:D Det blir så när de inte gör sitt jobb!

Senast ändrad:

Nu känner jag inte ditt ex. Jag har iofs läst din tråd, men jag har en känsla av att om dressyrtants ex-svärmor skulle få ditt ex som son så skulle hon bryta ner honom till pölsa ganska snabbt.

Hm... ja jag känner ju inte dressyrtants exsvärmor iofs så det är ju en riskt att byta på sönerna.

jag förstår mig bara inte på Elins pappa. Är det "bara" makt det handlar om när han håller på och stökar som han gör? Jag kan bara inte förstå vad som driver honom att vara sån som han är. Och vad ska han med den makten till? Känna sig överlägsen och med makt?

Vilka intressanta frågor, och så välformulerade!

Är makt verkligen "bara"? Jag menar, jämför med vanmakt. Makt håller undan vanmakt, och det är väl inte bara?

Jag tror inte att makt är det enda som driver män som Elins pappa (och Dressyrtantens ex?). Jag tror att de männen precis som vi andra vill ha en varm famn, vill ha någon att hålla ihop med, få stöd av. Men han är på något vis så känslomässigt omogen och obalanserad att han inte vågar vara nära och utlämnad till någon som han inte kan kontrollera.

Jämfört med goda kärleksrelationer, där kontroll inte behövs, för det finns tillit och förtroende. Då är det bara trevligt att vara nära, för man är trygg tillsammans.

Men man kan nog inte lita fullt ut på en annan människa om man inte litar på sig själv, vilket jag inte tror att Elins pappa gör. Och man kan nog inte lita på sig själv om man inte har en viss minimikapacitet i att härbärgera alla sina känslor, både dåliga och bra.

Och lyckas man få makt över en annan person, när man är en person utan vettig kapacitet att hysa känslor och handla vettigt utifrån dem, då blir man större än man var innan. Ens bas, liksom, växer, ungefär som ett territorium.

Och då förstår man att Elins pappa inte vet vad han ska ta sig till nu när Enya tagit makten över sig själv, och inte låter honom hunsa henne längre. Jag tror att förändringen är obegriplig för honom, och han fattar inte vad som händer med henne och han känner inte igen de känslor det väcker i honom själv.

Jag tror att det här hänger samman med att Elins pappa talat om sin rätt till Elin, då jag tyckte att han borde ha talat om sitt ansvar för henne och sin kärlek till henne. Men han kan inte älska utan att också bestämma, tror jag. Därför blir hans så kallade rätt till Elin så viktig för honom, och när han inte klarar ut situationen på ett acceptabelt sätt (när familjeexperter talar om att hans idéer inte är bra för Elin) ja, då finns det inte mycket han kan göra. Makten och rätten framstår för honom som Enyas, och vad har han då?

Att dela, att dela rätten, att dela ansvaret, att dela kärleken, det kräver ju att han kan ha relationer där han inte bestämmer. Och det tror inte jag att han kan.

Jag är övertygad om att Elins pappa tycker att det här inlägget är bullshit, men jag ser fram mot att se vad Enya tänker om det.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 111
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 424
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 020
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka