Sv: Får jag skicka farmor till månen???
Du ska ringa er kontakt på familjerätten så hon hela tiden hör vad som pågår. Så han inte kan komma i efterhand och säga att han väntade på dig. Ring direkt och säg att "nu skulle jag lämna Elin och han var inte hemma. Hur ska jag göra, det här fungerar ju inte. Jag kan inte åka hem till honom med tre barn också är han inte ens där."
Om du ska hälsa på Stollan, inte skickar du en massa SMS och kollar så hon verkligen är hemma då ni bestämt? Nej, för det är självklart att hon är om hon bestämt med dig. Behandla inte honom som ett barn.
Passa på och ha lite lugn och ro med barnen fram till tisdag i stället.
Vänta typ 10-15 minuter. Är man senare än så till en träff ska man höra av sig tycker jag. Vanligt hyfs. Speciellt när den man ska träffa har ett spädbarn med.Det var en bra idé att åka dit med henne på tisdag. Utan att höra av mig innan. Är han itne hemma kl 16 så åker jag igen, men hur länge är det acceptabelt att vänta? Varför ska jag ringa familjerätten? De kan ju ändå inget göra. Vill han itne gå på dreas mötet så kan de inte tvinga honom.
Du ska ringa er kontakt på familjerätten så hon hela tiden hör vad som pågår. Så han inte kan komma i efterhand och säga att han väntade på dig. Ring direkt och säg att "nu skulle jag lämna Elin och han var inte hemma. Hur ska jag göra, det här fungerar ju inte. Jag kan inte åka hem till honom med tre barn också är han inte ens där."
Japp, det är därför jag tycker du ska försöka låta bli att gå i samma fälla som jag gjorde. Skillnaden är vi levt ihopa flera år och att mitt ex faktiskt var den som önskade sig barn och att han själv jobbar som lärare. Han visste alltså vad det innebär med barn. Det gör saken värre tycker jag.Ditt ex verkar vara en stor idiot, enligt mig. Kanske påminner han om Elins pappa elelr så att säga att Elins pappa kommer att bli så senare?
Skriv här i stället. Låt bara bli att kontakta honom dessa dagarna. Ta för givet att det ni bestämt gäller och att han är vuxen nog att klara av att hålla reda på veckodagarna. Precis som du säkert betett dig om du bestämt träff med någon annan.Alla på buke som har fungerande tummar, kan itne ni hålla tummarna hårt så att jag kan låta bli att frestas av att skriva till honom?
Om du ska hälsa på Stollan, inte skickar du en massa SMS och kollar så hon verkligen är hemma då ni bestämt? Nej, för det är självklart att hon är om hon bestämt med dig. Behandla inte honom som ett barn.
Passa på och ha lite lugn och ro med barnen fram till tisdag i stället.