Sv: Fångtråd del 3
Jag undrar om det inte är så att det är olika för olika sorters hö, har också läst detta med ngn undersökning med annat resultat. Men om man har ett grovt hö tex med mkt fibrer i så löses kanske inte sockret upp så snabbt. Fast ett sådant hö innehåller antagligen inte så mkt sockr i och för sig....
Dumt svar men har nu skrivit det.
Ja, det var ju synd att det ev. inte fungerar... MEN å andra sidan kanske det betyder att det inte var just blötläggningen som gjorde att min shettis anfall vände. Jag har ju undrat länge. Det kanske är viktigare att hon får Happy Hoof, och jag kanske rentav kan våga mig på att sluta med blötläggningen så småningom. Det kommer att bli bökigt att hålla på till vintern. Men jag ska skaffa sockeranalys på höet först!
Jag undrar om det inte är så att det är olika för olika sorters hö, har också läst detta med ngn undersökning med annat resultat. Men om man har ett grovt hö tex med mkt fibrer i så löses kanske inte sockret upp så snabbt. Fast ett sådant hö innehåller antagligen inte så mkt sockr i och för sig....
Dumt svar men har nu skrivit det.