Sv: Fångtråd del 3
Mina fäller också jättemycket, speciellt haflingern. Shettisen har redan satt en hel del vinterpäls...
Mina fäller också jättemycket, speciellt haflingern. Shettisen har redan satt en hel del vinterpäls...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, och jag är också försiktig. Säkerligen skulle många kalla mig överförsiktig... Jag har gått ifrån att försöka ha dem i större hage i nuläget. De springer som TOKAR, säkerligen för att de är två "piggelinar" som jagar upp varandra. Så nu får de i stället vara i sina boxhagar (lite större än deras inneboxar) mellan kl 10 och 20. Sedan är det box på natten förstås. Det blir i alla fall lite omväxling på det här sättet, även om det inte är optimalt. Men jag vågar bara inte chansa!
KL
Hur farligt är det med folk som kastar in godis, äpplen, morötter etc?
Bir ju inga mängder, men en gång hade nån "tagit vara på" gräsklipp och skickat in i hagen.
Är det någon som vet om det kan finnas ett samband mellan fång och förändringar i pälsen? Min ponny som är rödskimmel har denna sommaren blivit nästan vit och har nu börjat sätta en tjockare päls. I den vita pälsen finns fläckar av hans ursprungliga färg, och pälsen på fläckarna är längre.
Funderar lite på Cushings, men då borde han väl dricka mer än vanligt? Allt detta började efter fånganfallet.
*kl*
Någon som har erfarenhet av riktigt milda fånganfall? Hur yttrade det sig isf? I den här tråden verkar det mest vara rejäl fång...
Min kuse har fått gallor på benen och en gnutta puls i alla 4. Han har haft problem med tunna sulor förut, men hovis ville att vi skulle utesluta fång innan vi börjar snickra med skorna.
Håller naturligtvis alla tummar för att det ska vara nåt annat, men man undrar ju ändå... Han avlastar inte fötterna nåt, och är inte halt, bara lite snubblig på ojämna underlag. Han är betestjock, men har ingen fettnacke eller så, bara gigantisk mage.
Har tid till kliniken på måndag, till dess får vi fasta.