Sv: Fång eller sulläderinflammation/irritation
Ett. Vad f*n tjänar man på att ljuga för veterinären? Och varför i hela världen antar/antyder du att jag gjort det?
Två. Han fick inte kortisonet för senskadan (vad skulle det varit bra för?)
Tre. Han var bantad när han ställdes på box, fick så mkt mat som behövdes och gick NER på box.
Så jag ber dig återigen att svara, och inte anta och tota ihop?
Provet ska ju tas efter fasta för att vara rätt- vilket gjordes på min o oxå på klinik.
Tja vet. eller om man har flera samtidigt, har bara att gå efter ägarens berättelse o då är det klart att det kan friseras en hel del.- Den här hästen är helt unik bara. Jag gör allt rätt o ändå.....
Alex- jo att ge en fångbenägen ponny cortison för en senskada skulle jag undvika. Det går att kyla ner de flesta- om man ids.
Min kan stå på box för att den är bantad o inte ges mer mat för att den vill ha det eller är aningen sämre i magen.
Sen är hela saken den- OM... de får motion får de sällan skador o då ej heller behöver stå på box.
Ett. Vad f*n tjänar man på att ljuga för veterinären? Och varför i hela världen antar/antyder du att jag gjort det?
Två. Han fick inte kortisonet för senskadan (vad skulle det varit bra för?)
Tre. Han var bantad när han ställdes på box, fick så mkt mat som behövdes och gick NER på box.
Så jag ber dig återigen att svara, och inte anta och tota ihop?