Fälttävlansträffen i Linköping

Sv: Fälttävlansträffen i Linköping

Ponny och häst på framridning

TD ansvarar - men var är problemet? :angel:

Tävlingsterminen
- hur hanterar vi om det blir få starter i de högre klasseran som är färre till antalet och krävs som kval för mästerskapen.

En arrangör får inte ställa in en tävling utan att ha samrått med förbund (TR1)
Inga beslut tagna.
Detaljer kan komma att ändras etc. Hittar vi fel när besluten kommer ut så ska vi höra av oss till ft-kom så ev konsekvenser hittas direkt.

Kollisioner inom YR EM/SM . Förslag flytta YRSM. ??
Tyvärr FEI som ändrat.

Controller-utb för arrangörer. MM kommer att ha det igen.
SC de kommer ha banbyggnadkurs steg 1 på Baståsen. Övriga steg kommer.

Mettes knutte-cup kommer...

samtidigt så slår MP ett slag för VM-tröjor och kepsar för att stödja fälttävlan
köp via hemsidan

Under filmen från Norge

tack för er uppmuntran

Notera att detta är anteckningar under pågående möte. Jag kan ha missuppfattat, skrivit så ni missuppfattat mej etc så ta det för vad det är. :)

Ska sammafatta så gott jag kan när jag kommer hem.

PS! Flera bukisar är här

På begäran:
snabb uppdatering

- Hoppkvalen är borta (dock ska beslut tas enligt reglementen)
- ponny köra kategorilöst dvs p60, p70 etc (åldersindelning kommer att användas) men sen köra enligt FEI på högre nivå.

oooh vad du är duktig! inte trodde jag man skulle få sådan superuppdatering :D

förresten, de nämde inte ens det dära om ponny och ridhästlicens? :mad:

Trevligt med information direkt från Linköping :), inte alla som haft möjlighet att vara på plats idag.
Tack
Annika Persson

Toppen med liveuppdateringarna MammaBerg! En eloge till dig!:bow:

Känns bra att hoppkvalen är borta - tror det var ett steg i rätt riktning för sporten.

Angående det här med att stänga banorna före tävling, vad kom man fram till?

Just hemkommen från mötet.
Det måste poängteras att alla regeländringar måste färdigställas och sedan godkännas av förbundets tävlingskommité.
Det hela gav dock en positiv eftersmak.
TR kommer att gälla f.o.m. 1 april.
Tävlingsterminen börjar ta form men några pussselbitar fattas.
Men MC utlovade information i slutet på januari om vad som kommer att gälla.

Angående det här med att stänga banorna före tävling, vad kom man fram till?

Det försvinner förutom vid mästerskap, upp till arrangören att bestämma på övriga tävlingar :bow::bow::bow:

*kl*

MammaBerg är ju en klippa...som vanligt. ;)

Första känslan är ju väldigt positiv om man jämför med tidigare år - hoppashoppashoppas allt får bli som det är sagt nu! :bump:

Det försvinner förutom vid mästerskap, upp till arrangören att bestämma på övriga tävlingar :bow::bow::bow:

Det är ju verkligen toppen! Fler träningstillfällen uppskattas absolut. Hoppas bara arrangörerna inte kör på i gammal vana och stänger banorna tidigt :)

Eftersom många arrangörer varit missnöjda med 14-dagarsregeln i flera år tror jag nog på bättre tränngsmöjligheter.

På mötet var det en konstruktiv diskussion om banhoppningsmomentet. Landslagsledarna tyckte sig se en klar förbättring av resultaten i banhoppningen efter införandet av hoppkval. Internationellt har svåriighetsgraden ökat. Vi var nog alla överens om värdet av ökad banhoppträning. Dagsformen i hoppningen är bättre än hoppkval.
Regeländringar aviserades i hoppmomentet.
Minimiantalet hinder ökas. Relaterade avstånd kommer att användas.

Om jag hörde rätt har ft-kommitén utökats med Lasse Christensson med ansvar för arrangörsfrågor och Ted Velander för ponnyfrågor.

Vad som inte kommit fram än är exakt hur kvalreglerna kommer att se ut.
troligen kommer godkännande av aukt. tränare eller stilbedömningsresultat att krävas för att gå upp en klass.

Om hur man får bort farliga ekipage.
Regelverket finns, men vi är inte tillräckligt effektiva i att tillämpa det.

Liknande trådar

Fritid Ska tillbringa helgen i Linköping tydligen, vad finns det att hitta på där (plus minus några mil)? Två vuxna med hund (men hunden kan...
2
Svar
24
· Visningar
574
Senast: Stålvilja
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
472
Senast: Cattis_E
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 365
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar