the_connemara
Trådstartare
Hoppar ni banor på terrängträning? Skulle han orka med en bana motsvarande typ stilterräng?
Vi ska hoppa terräng första gången i morgon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppar ni banor på terrängträning? Skulle han orka med en bana motsvarande typ stilterräng?
Orkar han kubba runt en uteritt på 1,5 Tim i varierat tempo med mycket galopp så orkar han en h90.
Ja, men om den gör det så borde det väl funka?
Går typ inte att fråga mig om sånna saker. Sånt vet man ju bara![]()
Alltså klarar han vanlig dressyr och hoppträning och uteritt så klarar han en 90 och 100 utan problem.
Ja, men om den gör det så borde det väl funka?
@the_connemara Men du har ju en fräsig pulsklocka, så du vet väl hur han brukar ligga?
Nu tror jag att du tänker för mycket, bara åk!
@the_connemara Men du har ju en fräsig pulsklocka, så du vet väl hur han brukar ligga?
Nu tror jag att du tänker för mycket, bara åk!
Känns hästen trött någonstans på banan ( vilket dom inte hinner bli på så kort tid som en 90)
Förresten. Hur har Chatsi resp Rutan känns? De är väl ganska olika?
De är väldigt olika, men jag förstår inte riktigt hur du menar? Om de har känts redo att starta tävling? Chatsi har aldrig känts trött, men hon går ju lite på halvfart...
Rut orkar mer och mer, senaste terrängträningen kändes hon inte alls särskilt trött på slutet. Planerar att starta i Hoby, om vi får till det med passet. Annars rider jag nog utom tävlan, otålig nu!
Det är det här jag tror ni proffs inte reflekterar över medan jag får typ panik. Det ska bli så sjukt intressant när chefen eller @Wilisia galopperar Tiger. Han kan definitivt bli trött
Men vissa hästar verkar alltid (alltså typ nyuppstartade efter en vila) kunna galoppera utan att bli trötta om man bara lämnar dem i fred. Jag har inte hittat den galoppen i min häst.
Det är det här jag tror ni proffs inte reflekterar över medan jag får typ panik. Det ska bli så sjukt intressant när chefen eller @Wilisia galopperar Tiger. Han kan definitivt bli trött
Men vissa hästar verkar alltid (alltså typ nyuppstartade efter en vila) kunna galoppera utan att bli trötta om man bara lämnar dem i fred. Jag har inte hittat den galoppen i min häst.
Blir de onormalt flåsiga efter ett normalt pass så får de galoppera lite mer och alltså man märker när hästen blir flåsig och trött och det räcker utan att döda den. Har man någon lite tyngre häst eller någon som kanske inte riktigt är i den konditionen får den kanske gå lite långsammare eller vila någon extra dag. Hästar dör ju inte av att bli trötta heller, det är ju så man bygger bättre kondition. Är de dock trötta efter halva banan är det ju inte så bra... 90 hästar är såpass lätta att träna att det är svårt att ge något konkret svar tycker jag.
Som vanligt, pigga och glada - och alltid väldigt intresserade av att äta gräset i målfållanNy fråga! Till allihopa.
Hur känns era hästar när ni går i mål efter en terräng? Efter en galoppintervall? Efter en klätterbacke?