Alla är felvända för mig också så det är nog din skärm som är skum .I bilden i ditt citat är den rättvänd? Skumt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla är felvända för mig också så det är nog din skärm som är skum .I bilden i ditt citat är den rättvänd? Skumt
Alla är felvända för mig också så det är nog din skärm som är skum .
Han är okänd, omhändertagen av Shv som ettårig. Kan vara connemara i honom, tror även på welsh-inslag. Oavsett ett mycket bra exemplar inte alls partiskFör mig är den felvänd
Har noll koll, är det också en connemara?
Alla är felvända för mig också så det är nog din skärm som är skum .
Jag och hästen gjorde en (inte så) liten kullerbytta över en oxer på hoppträning i fredags... Hästen klarade sig oskadd men jag bröt höger nyckelben och väntar nu på att bli kallad till operation.
= Ingen ridning på minst 6 veckor.
De sa till mig att om man opererade så var man tvungen att vänta 6 veckor, gjorde man inte det skulle man känna efter själv att man kunde göra saker efter 6v. Jag ville upp till Strömsholm och grooma för alla mina kompisar bor ju där, så jag sket i att operera och började rida efter 1,5 vecka. Chefen tog med mig på helt onödiga uppdrag (typ lämna tillbaka lastbilen) för att jag inte skulle ha möjligheten till att göra så mycket. Under den här 1,5 veckan så lyckades någon luta sig på min axel (den hänger verkligen ihop med nyckelbenet), jag bestämde mig för att bära en bom (ingen bra idé), vi hamnade upp och ner i diket med en bil. Alltså verkligen max otur, så det tog ett litet tag innan jag kunde rida ordentligt, inte bara åka häst. Men efter 6 veckor hade jag igång med hoppandet och varit på min första terrängträning. Läkaren var så imponerad över att jag var så rörlig och inte hade mer ont. Så det är säkert jättebra att läka det under rörelse. Det som tog längst tid var tyvärr att kunna mocka, men bära vattenhinkar kunde jag göra efter några veckor.Usch vad tråkigt! Hoppas du får op-tid snart!
Jag var nog uppe och red en vecka efter att jag fått min fraktur åtgärdad...
Detta kommer inte läka väl utan op, de två delarna av nyckelbenet är inte i linje med varandra utan pekar uppåt som ett A. Jag brukar bita ihop om smärta och bara köra på, men detta gör något så djävulusiskt ont att det enda jag kan göra är att fokusera på att andas, när det är som värst.De sa till mig att om man opererade så var man tvungen att vänta 6 veckor, gjorde man inte det skulle man känna efter själv att man kunde göra saker efter 6v. Jag ville upp till Strömsholm och grooma för alla mina kompisar bor ju där, så jag sket i att operera och började rida efter 1,5 vecka. Chefen tog med mig på helt onödiga uppdrag (typ lämna tillbaka lastbilen) för att jag inte skulle ha möjligheten till att göra så mycket. Under den här 1,5 veckan så lyckades någon luta sig på min axel (den hänger verkligen ihop med nyckelbenet), jag bestämde mig för att bära en bom (ingen bra idé), vi hamnade upp och ner i diket med en bil. Alltså verkligen max otur, så det tog ett litet tag innan jag kunde rida ordentligt, inte bara åka häst. Men efter 6 veckor hade jag igång med hoppandet och varit på min första terrängträning. Läkaren var så imponerad över att jag var så rörlig och inte hade mer ont. Så det är säkert jättebra att läka det under rörelse. Det som tog längst tid var tyvärr att kunna mocka, men bära vattenhinkar kunde jag göra efter några veckor.
roligt med p&c ^_^, hade tänkt vara med på en p&r idag emd min medryttarhäst, blev dock lite väl tight med tiden då den börjar kl 17, och jag är hemma från jobb 16.55...hua har anmält mig till en ride & cross imorgon, på foderhästen - skäcken. Känner mig inte alls redo men det lär jag nog aldrig göra, ska hoppa fjuttiga 60cm (ev 70cm - eller så tar jag 60 två gånger). Vi har ju inte tränat så mycket på titthinder så detta blir spännande - blandat terränghinder och vanliga hinder och en del "titthinder", men hon är ju väldigt positiv på vanliga hinder hemma. Det är väl bara att ta tjuren vid hornen!
Usch. Jag har brutit mitt precis så. Fy fan vad ont!!! Du har mina sympatier. Se till att få massa smärtlindring innan operation så du inte ligger för högt i smärta innan. Svårt att få ner den sen (hände mig). Och att du får hem mkt smärtlindring till dagarna efter. Efter första veckan återvänder livet sakta men säkert. Red efter ca 4-5 v.Detta kommer inte läka väl utan op, de två delarna av nyckelbenet är inte i linje med varandra utan pekar uppåt som ett A. Jag brukar bita ihop om smärta och bara köra på, men detta gör något så djävulusiskt ont att det enda jag kan göra är att fokusera på att andas, när det är som värst.
Skulle du ha kunnat sköta ett kontorsjobb första v efter op?Usch. Jag har brutit mitt precis så. Fy fan vad ont!!! Du har mina sympatier. Se till att få massa smärtlindring innan operation så du inte ligger för högt i smärta innan. Svårt att få ner den sen (hände mig). Och att du får hem mkt smärtlindring till dagarna efter. Efter första veckan återvänder livet sakta men säkert. Red efter ca 4-5 v.
Nej, hade alldeles för ont. Jag brukar också bita ihop, men smärtan skar liksom igenom. Efter ca 1,5 h jobbade jag halvtid.Skulle du ha kunnat sköta ett kontorsjobb första v efter op?
Ja, jag har aldrig haft så ont förut.Nej, hade alldeles för ont. Jag brukar också bita ihop, men smärtan skar liksom igenom. Efter ca 1,5 h jobbade jag halvtid.