Fälttävlansnewbies

Detta kommer inte läka väl utan op, de två delarna av nyckelbenet är inte i linje med varandra utan pekar uppåt som ett A. Jag brukar bita ihop om smärta och bara köra på, men detta gör något så djävulusiskt ont att det enda jag kan göra är att fokusera på att andas, när det är som värst. :cry:

Nej, jag menar inte att jag trodde att du bara skulle kunna slippa sådär.. Mitt var precis på gränsen så två läkare sa att jag borde operera och en sa att den kunde nog gå bra ändå så det gjorde jag det inte.

@Houdinie och @Mauen
Jag hade inte ont alls efter operationen, (om jag inte gjorde nåt dumt, typ tog av eller på en tröja) fasade för när blockaden skulle släppa, men det blev inte så farligt alls. Tog lite citodon i kombo med panodil första dagarna, och tröståt choklad (gick upp 5 kg). Sen efter en vecka drygt fick jag nog, skippade citodonet och åkte ut och red! Sen blev jag lugn och kunde skippa chokladen också.

Detta kommer inte läka väl utan op, de två delarna av nyckelbenet är inte i linje med varandra utan pekar uppåt som ett A. Jag brukar bita ihop om smärta och bara köra på, men detta gör något så djävulusiskt ont att det enda jag kan göra är att fokusera på att andas, när det är som värst. :cry:

Usch, stackare!
Jag var inlagd och opererades 2 dagar efter olyckan (mina snälla kollegor opererade undan sina op under natten så att ortopeden kunde köra mig på morgonen :love:). Hade nog inte kunnat gå hem faktiskt (även om jag skitkaxigt hävdade det på akuten, tills ortopeden kom och klämde på frakturen, inte så kaxig då!)

Usch, stackare!
Jag var inlagd och opererades 2 dagar efter olyckan (mina snälla kollegor opererade undan sina op under natten så att ortopeden kunde köra mig på morgonen :love:). Hade nog inte kunnat gå hem faktiskt (även om jag skitkaxigt hävdade det på akuten, tills ortopeden kom och klämde på frakturen, inte så kaxig då!)
Jag har fått vänta en vecka, och det har nog börjat läka ihop. De får väl börja med att bryta upp frakturen igen. :crazy:

Alltså jag har lite fobi mot att bryta ben så kan ni inte typ lägga era inlägg i spoilers hädanefter :laugh:

Frågade precis chefen om det var 0 % chans att Tiger skulle kunna gå H90 i Öved. Kom på att @L8P8 ju avslöjat att deras anmälan var öppen. Jag är ju bra på att avanmäla mig så är det mer än 0 % chans så kan jag ju anmäla oss iaf :D

Vi var förresten ute i galopperade igår utan att vara på stigar i backar. Helt plötsligt var det inte alls svårt att rida över 500 ms tempo eller att galoppera längre än typ 1 min. Tror min häst fått lite kondis trots allt :D Sista galoppen blev så jäkla bra, han vill gärna byta till vänster men vi fick till en riktigt stadig o bra högergalopp.

Sen hade jag ridit lite vilse och fick ta fram gpsen så han blev väldigt grundligt avtravad/skrittad för vi hade hamnat i en liten skog o det var vettlöst med blinningar och en bra bit från släpet. Har ju inte sådant hemma hos oss så hade helt glömt det skitet :(

Alltså jag har lite fobi mot att bryta ben så kan ni inte typ lägga era inlägg i spoilers hädanefter :laugh:

Frågade precis chefen om det var 0 % chans att Tiger skulle kunna gå H90 i Öved. Kom på att @L8P8 ju avslöjat att deras anmälan var öppen. Jag är ju bra på att avanmäla mig så är det mer än 0 % chans så kan jag ju anmäla oss iaf :D
Yeeey, prinsessan på ärten vill gärna tävla tillsammans med sin lilla riddare som vaktar henne från alla hemska vågor i sjön... :D:D:D

@fio @Novali01 @Wilisia mfl. Kan ni proffs försöka ge några riktlinjer för hur man kan få ett hum om hästen är o bra kondis för att gå en 90-terräng?

Tänkte låta chefen o @Wilisia galoppera honom o känna efter men vill ändå försöka förstå. Det känns så himla godtyckligt. Jag känner ju när han blir trött men har dålig koll på ansträngningen han gjort. Han tillhör kategorin som hellre ger upp än springer på vidare :p

@fio @Novali01 @Wilisia mfl. Kan ni proffs försöka ge några riktlinjer för hur man kan få ett hum om hästen är o bra kondis för att gå en 90-terräng?

Tänkte låta chefen o @Wilisia galoppera honom o känna efter men vill ändå försöka förstå. Det känns så himla godtyckligt. Jag känner ju när han blir trött men har dålig koll på ansträngningen han gjort. Han tillhör kategorin som hellre ger upp än springer på vidare :p

Hoppar ni banor på terrängträning? Skulle han orka med en bana motsvarande typ stilterräng?

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
773
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
3 143
Senast: Badger
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
613
Senast: ameo
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka