Fälttävlansnewbies

Tiger är svenskfödd connemara på 155!

Vi mätte honom tidigt när han var 3 så han gick treårs som ponny men han var nog över redan den våren :)

Han var väldigt lik sin far som ung, tunn o "hästig" i modellen. Nu har han breddat sig o vuxit ur både bett, täcken o benskydd han hade som ung o ser ut som en stor ponny :p
Ah, som min då. :) Fast hon är bara halv Connemara och jag har inte mätt henne. Men jag gissar på 155, hon är över 148 iaf och då är ju inte mankhöjden så intressant längre. ;)

/Lady_S

Det uppstår när ytterbogen rymmer lagom när man vänder över ridbanan. Den tänkta raka linjen får då en bananform innan man nåt punkten på motstående långsida.:meh: Allt som oftast ser även ponny ut som en banan under denna övningen. :D

Jag förutsätter självklart även att ponnyns bananform är åt samam håll genom hela serpentinen så man får ut minimal effekt av den? Så kommer vi nog rida :D

Jag velar.. Jag skulle varit på FT-kurs nu sista helgen i maj, på ställe och med tränare jag varit på förr och var suveränt nöjd, men pga nytt jobb fick jag avanmäla. Finns en annan kurs på annat ställe i mitten på juli, på bana som är suverän för gröna hästar. Relativt nära mig med (typ 12 mil). Ekonomin säger låt bli, hjärtat säger jaaaaa ;)

Har någon tränat för Gudrun Orava och kan delge sina erfarenheter?

Jag velar.. Jag skulle varit på FT-kurs nu sista helgen i maj, på ställe och med tränare jag varit på förr och var suveränt nöjd, men pga nytt jobb fick jag avanmäla. Finns en annan kurs på annat ställe i mitten på juli, på bana som är suverän för gröna hästar. Relativt nära mig med (typ 12 mil). Ekonomin säger låt bli, hjärtat säger jaaaaa ;)

Har någon tränat för Gudrun Orava och kan delge sina erfarenheter?

Jag har tränat för henne en gång, men det var inte en träning som gav mersmak. Dels var det "bråttom" att hinna med så många hinder som möjligt, så man fick bara ett språng på sig. Dels fick jag noll instruktioner om hur jag skulle göra, fast hon fått veta att det var första gången vi var i terrängen både jag och Ariel. Det närmaste en instruktion jag fick var vid nedhoppet, där hon sa "sen om du vill ramla av ska du luta dig framåt"...

Därför blev ft-lägret i Hofors en positiv överraskning, eftersom vi fick instruktioner både på hinder, sits och inverkan. :)

Jag har tränat för henne en gång, men det var inte en träning som gav mersmak. Dels var det "bråttom" att hinna med så många hinder som möjligt, så man fick bara ett språng på sig. Dels fick jag noll instruktioner om hur jag skulle göra, fast hon fått veta att det var första gången vi var i terrängen både jag och Ariel. Det närmaste en instruktion jag fick var vid nedhoppet, där hon sa "sen om du vill ramla av ska du luta dig framåt"...

Därför blev ft-lägret i Hofors en positiv överraskning, eftersom vi fick instruktioner både på hinder, sits och inverkan. :)

Vem hade ni i Hofors? Anki? Hon är himla bra. Ridit för Mathias Nilslund med - också bra. Men Gudrun har jag ingen koll alls på. Lägret är dock verkligen rookieläger, och ska gås igenom sits och inverkan mm. Så borde iaf inte bli som din.

Men nu blev jag ännu mer tveksam. Jag vill främst åt banan i ärlighetens namn. Kanske bättre försöka boka in enstaka träning då istället.. Jag behöver förvisso inte så mycket "grundinstruktion". Jag behöver mest komma åt snälla inhoppningshinder och ha någon som säger åt mig att sluta fjanta ;)

Vem hade ni i Hofors? Anki? Hon är himla bra. Ridit för Mathias Nilslund med - också bra. Men Gudrun har jag ingen koll alls på. Lägret är dock verkligen rookieläger, och ska gås igenom sits och inverkan mm. Så borde iaf inte bli som din.

Men nu blev jag ännu mer tveksam. Jag vill främst åt banan i ärlighetens namn. Kanske bättre försöka boka in enstaka träning då istället.. Jag behöver förvisso inte så mycket "grundinstruktion". Jag behöver mest komma åt snälla inhoppningshinder och ha någon som säger åt mig att sluta fjanta ;)

Ja, det var Anki, hon var superbra även om det tog ett tag innan jag insåg att när hon inte sa nåt när man hoppade, så betydde det att det inte fanns något att anmärka på. ;)

DSC_1549.JPG

Försökte lägga med bilden men mobilen vägrade och datorn vägrar rotera den :meh:

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
773
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
3 143
Senast: Badger
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
613
Senast: ameo
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka