Fälttävlansnewbies

Jag hoppas att jag snart kommer till den punkten där 90-100 känns pluttigt :p Iallafall på banhoppningshinder!

Idag var jag i storstaden och köpte lite välbehövliga grejer till söndag, men sen visade det sig att de hade 50 % på alla tävlingstoppar.. :angel: och så hittade jag ett par väldigt snygga vita ridbyxor... :angel: resulterade i detta!
Snapchat-4128841741798639252_zps5znc7hzw.jpg

:love::love:

Det firar vi med dressyrträning ikväll! Dags att finslipa dressyrprogram :D

Ursäkta mig men TACK O LOV för dina nariga arbetarhänder!:arghh: Utan dom hade bilden så himla lätt platsat i vilken modellkatalog som helst och gjort att jag känt mig ännu äldre o tjockare än jag faktiskt är!:D

Men dum häst :(. Har du ingen super duper snäll hovslagare som kan slå på en ny idag?
Attans att det alltid är på helger som hästarna drar av sig skorna..

Nej, min hovslagare jobbar inte helger. Har ringt några kompisar med tappskokompetens, men alla är iväg på annat tyvärr. :(

Enda positiva är att Ariel är tokbrunstig, så hon är knappt kontaktbar iaf.

Ursäkta mig men TACK O LOV för dina nariga arbetarhänder!:arghh: Utan dom hade bilden så himla lätt platsat i vilken modellkatalog som helst och gjort att jag känt mig ännu äldre o tjockare än jag faktiskt är!:D

Hahah! Jag tar det som en komplimang ;) MEN det bör väl påpekas att ljus och pose gjorde vääldigt mycket, så snygg är jag inte i verkligheten :D

Här är allt packat och klart! Bilen rullar 04.15 :banana:Pappas min var denna :eek: när jag sa det :D but hey, det är väl typ förmiddag i ft-världen, eller? :p

Idag tänker jag sura hela dagen för att vi inte kom iväg på träning. Snälla @Lady_S fixade nr till en hovis, men då Ariel var totalt okontaktbar pga brunst (vilket hon inte brukar vara!) redan i hagen gick luften ur mig.

Det kommer fler träningar. Men idag är jag sur och tänker i protest knappt titta på hästarna. ;)

Ny är dressyr och hopp klart! Dressyren gick topp, 65 %, personbästa för oss två :D Hoppningen vill jag helst glömma haha, två förargliga stopp som jag hade kunnat förhindra.. Aja vi kom runt! Ska hem och träna på oxar med grind under :p

Nu är ju det roligaste kvar :banana: Banan ser välbyggd ut, ska bli skoj att ge sig ut om ett antal timmar.. ;)

Hahah! Jag tar det som en komplimang ;) MEN det bör väl påpekas att ljus och pose gjorde vääldigt mycket, så snygg är jag inte i verkligheten :D

Här är allt packat och klart! Bilen rullar 04.15 :banana:Pappas min var denna :eek: när jag sa det :D but hey, det är väl typ förmiddag i ft-världen, eller? :p
Så jag får inte gnälla över att jag fick gå upp vid 4? Pallade inte ens knoppa idag

Så jag får inte gnälla över att jag fick gå upp vid 4? Pallade inte ens knoppa idag

Haha egentligen inte :p gick upp kvart över 3, visste knappt vad som var upp eller ner när jag vaknade :cool:

Nuu sitter jag hemma, nyduschad och helt slut, men nöjd! Det har varit en bra dag med massor med nya erfarenheter. Några korta:

- Vintern dressyrträning har verkligen gett resultat! Hösten 2014 gjorde vi en dressyr på 52%, idag 65% :D går åt rätt håll! Nu vet jag vad som funkar, bara att fortsätta befästa det.

- Däremot behövs mycket mer hoppträning! Vi är fortsatt ringrostiga där, och jag måste få koll på mina nerver och dåliga självförtroende. bara tränatränaträna!

- Terrängen var lika rolig som vanligt! :love::love: Gick super fram till hinder 9, där föll hon isär (både hon och jag blev nog trötta) och det blev ett stopp på hinder 9 och ett på hinder 10.. Sen skärpte vi till oss och resten gick som en klocka :D

Så jag måste ändå säga att jag är nöjd med årsdebuten, trots de sämre resultaten i hoppning och terräng. För förutom dom missarna var känslan grym! Och nu har jag mer koll på vad jag behöver träna på till nästa tävling :banana:

Lyckades skrapa ihop en bild och ett litet klipp från dagen :p

IMG_20160529_093753_zpsrmepevxk.jpg

Alltså, hur lär man sig en sån där lååång bana?! O_o Banhoppning är ju mer överskådligt men terrängen med flera stigar/vägar som man ska välja eller inte välja.. (har glott på hjälmkamerafilmer på tuben :D )

Alltså, hur lär man sig en sån där lååång bana?! O_o Banhoppning är ju mer överskådligt men terrängen med flera stigar/vägar som man ska välja eller inte välja.. (har glott på hjälmkamerafilmer på tuben :D )
Man lär sig efter att ha gått några banor ;). Sen så får man ofta gå debutant banor till häst vilket är väldigt smidigt :).

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
773
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
3 143
Senast: Badger
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
613
Senast: ameo
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka