Fälttävlansnewbies

@the_connemara Jag kände lite så med när jag provade mina gamla :p Och så ville jag ha ett par med grip, och det har dessa på knäna :)

Harcour heter märket! Har hört talas om det innan men aldrig testat några. Älskar ju mina Equiline annars men tror mycket på dom här med :D

Idag var vi o galopperade i Öved igen. Alltså det känns som att det finns hopp om oss trots allt :rofl: Hästen är under behandling (vi ska åka typ 26+ mil enkel resa nästa vecka för åb....) o Anna red honom nu i veckan och tyckte han kändes bättre och idag fick han galoppera lite mer vettigt första gången o vi gjorde det jättebra faktiskt :D Börjar komma på hur man ska rida honom så att han faktiskt är framför skänkeln o att jag låter honom vara där o bara korrigerar när det behövs. O då blir han så himla glad o så blir det en positiv cirkel istället där jag kan slappna av ännu mer o han rör sig ännu mer, sjukt najs.

Ponny som han är tog jag dock med "motivationspinnen" idag och övertygade honom om att man inte måste vara målsökande missil på att ta en tugga av buskarna samt att hans "ÅH VAD DET ÄR ÄCKLIGT!"-inställning till vatten faktiskt är extremt divig och överdriven. Han insåg direkt att det var ju mycket roligare att springa fort på stigarna o plaska i vattnet med god bjudning så båda två blev nöjda o glada :p

Jag hoppas att jag snart kommer till den punkten där 90-100 känns pluttigt :p Iallafall på banhoppningshinder!

Idag var jag i storstaden och köpte lite välbehövliga grejer till söndag, men sen visade det sig att de hade 50 % på alla tävlingstoppar.. :angel: och så hittade jag ett par väldigt snygga vita ridbyxor... :angel: resulterade i detta!
Snapchat-4128841741798639252_zps5znc7hzw.jpg

:love::love:

Det firar vi med dressyrträning ikväll! Dags att finslipa dressyrprogram :D
Sjukt snygg topp!

Jag vill också rida!! Låne hästen duger för att hålla igång rid musklerna men jag vill rida min fux igen! Saknar det trygga välbekanta med en häst man kan utan och innan.. (Ganska ironiskt då jag senaste passet blev skit rädd och hoppade av av ren självbevarelsedrift :angel:,)

Tömkörde idag efter att massören var här och berömde hästen :p, blir bara bättre och bättre spec nu efter kiropraktiken. Längtar till att få hoppa upp efter återbesöket men fasar samtidigt för det.. är rädd att hon hann sätta stegrandet i system.. var bara en 4-5 gånger men även en gång är för mycket..

Förstår precis känslan. Är så sanslöst lycklig att det känns så bra att vi kan rida lite normalt igen nu såhär 2 år senare :love:

Anna i förrgår. Typ citat "Jag vet nog ingen som är så...." jag hann komma på en massa elaka saker hon hade kunnat säga på den lilla pausen typ mesig, hypokondrisk, bra på att leta fel osv o sen kom ett "tålmodig som du" :rofl:

Väljer att ta det som en komplimang o rider vidare :D

Hon föreslog också att vi skulle bygga bo i typ Halmstad. Nära Per och lite närmre till Stefan. Tror dock hon halvt räknade in sig själv där också. Over and out.

Idag hämtade jag min nya dressyrsadel! :banana: Så imorgon blir det premiärridning i den, blir lagom med lite lättare lösgörande pass för att rida ut på mystur på lördag och så terrängträning söndag. :laugh: Håller på att längta ihjäl mig, blir förmodligen bara två träningar i år. :nailbiting:

Laddar inför morgondagens träning och håller tummarna för bättre väder denna gång :) Blir lite tight schema för att hinna i tid från jobbet till att vara uppvärmda på plats och dessutom ha utrymme för ev svårlastad ponny. Så har blind-broddat, flätat man(insåg sist att lång blöt man inte är så kul att ha intrasslade i tyglarna) och packat allt i släpet redan idag:p

Anna i förrgår. Typ citat "Jag vet nog ingen som är så...." jag hann komma på en massa elaka saker hon hade kunnat säga på den lilla pausen typ mesig, hypokondrisk, bra på att leta fel osv o sen kom ett "tålmodig som du" :rofl:

Väljer att ta det som en komplimang o rider vidare :D

Hon föreslog också att vi skulle bygga bo i typ Halmstad. Nära Per och lite närmre till Stefan. Tror dock hon halvt räknade in sig själv där också. Over and out.

Vi vill INTE flytta till Halmstad..........

Laddar inför morgondagens träning och håller tummarna för bättre väder denna gång :) Blir lite tight schema för att hinna i tid från jobbet till att vara uppvärmda på plats och dessutom ha utrymme för ev svårlastad ponny. Så har blind-broddat, flätat man(insåg sist att lång blöt man inte är så kul att ha intrasslade i tyglarna) och packat allt i släpet redan idag:p
Jag gör alltid så :p allt förutom häst och lastgrimman i släpet så att det bara är att dra av värsta smutsen på hästen och börja lasta ^_^

Alltså jag älskar o få lite perspektiv på tillvaron genom att umgås med @Wilisia. Diskuterade helgens starter o konstaterade lyxtävlande. 3 hästar i samma klass m 1 h mellan, första startar 8.30 o hon hinner gå terrängen efter dressyr o hoppning. Bortskämd blir den lilla ungen!

Jag är dock inte hästskötare i terrängen, hehe.

Ponny skötte sig exemplariskt på vägen dit, klev på direkt men inte riktigt lika sugen på att åka hem.:meh:
Terrängen var hur kul som helst, han gick mycke bättre idag när fegisen inte fick följa med så jag red på tränsbettet i stället för pelham som sist. Fick ärlig bjudning utan att han knäpper av vid förhållning och ändå ingen dragkamp.:laugh: 1 års dressyr lönar sig tillsammans med handhästträning = man behöver inte köra rallygalopp varje gång en annan häst är i närheten.

Ponny skötte sig exemplariskt på vägen dit, klev på direkt men inte riktigt lika sugen på att åka hem.:meh:
Terrängen var hur kul som helst, han gick mycke bättre idag när fegisen inte fick följa med så jag red på tränsbettet i stället för pelham som sist. Fick ärlig bjudning utan att han knäpper av vid förhållning och ändå ingen dragkamp.:laugh: 1 års dressyr lönar sig tillsammans med handhästträning = man behöver inte köra rallygalopp varje gång en annan häst är i närheten.
Alltid trevligt när hästen inte vill hem ^_^, gärna precis när det börjar skymma och lampan i släpet inte fungerar och eller börjar dra ihop sig till åska :angel:.
Man får bara intala sig att de går in till slut och ha en stor hink tålamod (och ev en kudde att skrika/slå ut sin frustration i..)

Men idag så har jag hoppat :banana:, för tränare till och med :), gick väldigt mycket bättre än förra gången jag försökte hoppa lånehästen men så är det ju också att man offast vågar mer då man har en tränare.
Var bara 5 1/2 an men den satt fint och jag kunde fokusera på ridningen före och efter (och såklart att hålla mig klar på hästen och inte dö av utmattning och vätskebrist, var i tok varmt ridhus mitt på dagen och hann inte äta frukost efter natt jobbet då jag vaknade 10min innan jag skulle sitta till häst:banghead:).
Får se om det blir en till träning nästa vecka, blir nog för dyrt att träna för denna varje vecka då hen tar dubbelt mot vad min gamla tränare gör..

Alltså jag älskar o få lite perspektiv på tillvaron genom att umgås med @Wilisia. Diskuterade helgens starter o konstaterade lyxtävlande. 3 hästar i samma klass m 1 h mellan, första startar 8.30 o hon hinner gå terrängen efter dressyr o hoppning. Bortskämd blir den lilla ungen!

Jag är dock inte hästskötare i terrängen, hehe.

Alltså är man van med att ha 5 hästar i tre olika klasser, gärna en helförrvirrad praktikant som hjälp och få gå 2 terrängbanor innan tävlingen börjar, gärna en baklänges och sen hem o visa en häst efter tävlingen! Det är så det brukar gå till. Jag älskar det oftast men ibland inte. Sen blir jag sjukt uttråkad om jag har en eller två hästar så jag ska inte klaga!

Alltså är man van med att ha 5 hästar i tre olika klasser, gärna en helförrvirrad praktikant som hjälp och få gå 2 terrängbanor innan tävlingen börjar, gärna en baklänges och sen hem o visa en häst efter tävlingen! Det är så det brukar gå till. Jag älskar det oftast men ibland inte. Sen blir jag sjukt uttråkad om jag har en eller två hästar så jag ska inte klaga!

Nu är du i fel tråd. Fälttävlansnewbies heter den här. Då får inte du vara med här. Överkvalificerad heter det när man är som du. :laugh:

Ariel har en tappsko. :banghead: Så det ser mörkt ut för träning imorgon. :cry: Känner hur luften gick ur mig totalt, nu vill jag ingenting. Suck.

Ariel har en tappsko. :banghead: Så det ser mörkt ut för träning imorgon. :cry: Känner hur luften gick ur mig totalt, nu vill jag ingenting. Suck.
Men dum häst :(. Har du ingen super duper snäll hovslagare som kan slå på en ny idag?
Attans att det alltid är på helger som hästarna drar av sig skorna..

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
773
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
3 143
Senast: Badger
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
613
Senast: ameo
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka