Facebookfråga

mandalaki

Trådstartare
Hur ställer jag in så att en vän bara kan se mina offentliga statusar? Lösningen att välja "utom" på hen varje gång jag uppdaterar verkar onödigt bökig, det måste finnas ett enklare sätt? Vill också slippa göra listor där hen inte är med.

Hur ställer jag in så att en vän bara kan se mina offentliga statusar? Lösningen att välja "utom" på hen varje gång jag uppdaterar verkar onödigt bökig, det måste finnas ett enklare sätt? Vill också slippa göra listor där hen inte är med.
Jag har en lista som är sparad och den är alltid på.

Jag har konstant utom vissa på
Enklast så.
Men vette sjutton hur jag gjorde för att den alltid ska vara så

Varför tar du inte bort "vännen" istället :confused:
:idea:

Kan inte svara för @mandalaki men jag gjorde så med en kollega som jag tyckte kommenterade mina facebookstatusar lite drygt på jobbet, irl alltså. Men för att det inte skulle bli känsligt så såg jag bara till att han inte såg mina statusar längre, det märkte han inte av. (Sen blockade han mig av annan anledning, chefen hade kommenterat något han lagt ut under arbetstid och då blockade han oss båda, jag är mer på arbetsgivarsidan kan man säga. :))
Men jag ville inte det skulle bli en grej av att jag tagit bort osv så då valde jag bara att han inte kunde se mina statusar. :)

Varför tar du inte bort "vännen" istället :confused:
:idea:

Ja, jag överväger ju det också.

Såhär är det: ett par som jag är vän med är i djup konflikt med en verksamhet som jag gillar och stödjer. Jag har talat om för kvinnan i paret, det är henne jag har mest kontakt med, att jag inte kommer att välja sida, jag gillar både dem och verksamheten. Paret tycker dock att jag är naiv och inte skulle gilla verksamheten om jag bara hade "hela bilden".

Igår delade jag en fin och positiv grej om verksamheten - och mannen blev galen. Han blockade mig från att läsa det han har vänstatus på. Och SEDAN skrev han, med vänstatus, en osande drapa om hans så kallade vänner vars fucking shit han inte ville läsa för de förstod inte ens vad de delade. (Jag har fått det berättat för mig, läsa det kan jag ju inte). Och, nu kommer det roliga: han skrev "you know who you are". Trots att han dolt det för mig. :laugh:

Dessutom: varför hindrar han mig från att läsa på hans sida när det han vill är att slippa läsa på min? Många frågor blir det. :D

Min princip är att aldrig sänka mig till nivån där någon jävlas med mig. I går sket jag i den principen. :angel:

Såhär är det: ett par som jag är vän med är i djup konflikt med en verksamhet som jag gillar och stödjer. Jag har talat om för kvinnan i paret, det är henne jag har mest kontakt med, att jag inte kommer att välja sida, jag gillar både dem och verksamheten. Paret tycker dock att jag är naiv och inte skulle gilla verksamheten om jag bara hade "hela bilden".

Igår delade jag en fin och positiv grej om verksamheten - och mannen blev galen. Han blockade mig från att läsa det han har vänstatus på. Och SEDAN skrev han, med vänstatus, en osande drapa om hans så kallade vänner vars fucking shit han inte ville läsa för de förstod inte ens vad de delade. (Jag har fått det berättat för mig, läsa det kan jag ju inte). Och, nu kommer det roliga: han skrev "you know who you are". Trots att han dolt det för mig. :laugh:

Dessutom: varför hindrar han mig från att läsa på hans sida när det han vill är att slippa läsa på min? Många frågor blir det. :D

Min princip är att aldrig sänka mig till nivån där någon jävlas med mig. I går sket jag i den principen. :angel:

Seriöst?! Blir folk plötsligt barnrumpor när de skaffar FB?! Det är ju total dagisnivå. Han hade rykt fort som attan kan jag säga :meh:

Principer är bra men ibland måste man bryta mot dem så man vet att man har några :p :D

Seriöst?! Blir folk plötsligt barnrumpor när de skaffar FB?! Det är ju totalt dagisnivå. Han hade rykt fort som attan kan jag säga :meh:

Principer är bra men ibland måste man bryta mot dem så man vet att man har några :p :D
Alltså han har koleriskt humör, sociala svårigheter och problem med impulskontrollen. Först tänkte jag som flera gånger tidigare Ja ja, Johnny är Johnny (han heter något annat). Men sen blev jag förbannad och tänkte att pissar du på mig så pissar jag tillbaks. :D

Jag hade nog tagit bort vederbörande. Fattade jag det rätt att ni är kollegor? Mkt barnsligt beteende. Fattar inte folk som tar konflikter på Facebook rent allmänt. Eller "hintar" i inlägg. En sån person hade jag aldrig pallat ha på min vän-lista. Håller med @athena_arabians

Den enda person jag ogillar men ändå är vän med på FB är en släkting. Där känner jag att jag typ "måste vara vän med hen för släktfridens skull". Har dock avföljt hen för att slippa störas av personen :angel:

Jag hade nog tagit bort vederbörande. Fattade jag det rätt att ni är kollegor? Mkt barnsligt beteende. Fattar inte folk som tar konflikter på Facebook rent allmänt. Kaos på den.

Den enda person jag ogillaren ändå är vän med på FB är en släkting. Där känner jag att jag typ "måste vara vän med hen" för släktfridens skull". Har dock avföljt hen för att slippa störas av personen :angel:
Nej nej, kollegor var nån annan i tråden.

Alltså han har koleriskt humör, sociala svårigheter och problem med impulskontrollen. Först tänkte jag som flera gånger tidigare Ja ja, Johnny är Johnny (han heter något annat). Men sen blev jag förbannad och tänkte att pissar du på mig så pissar jag tillbaks. :D

Jag har full förståelse för din reaktion :D

Givetvis skulle jag inte ha gjort något sådant, jag är alltid balanserad och lugn :angel: :angel:

Om jag hade varit du, så hade jag lagt in fler positiva Inlägg om verksamheten.
Bara för att det är roligt. :devil:
Om mannen blir så uppretad, är det ju hans problem. :p

(önskar att jag också hade haft uppretad vän på fb :()

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 482
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: lytesout95
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 977
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar