Få upp proppen hur handfatet

carrro_lina

Trådstartare
Hej, det är så att proppen i mitt handfat har fastnat och jag har googlat en massa men inte lyckats få några tips om hur jag ska få upp den. Vilket är lite jobbigt för jag har ingen lust att fråga min hyresvärd om hjälp(bor inneboende med eget badrum), speciellt eftersom jag bara har bott här i tre dagar xD.

Men det kan ju jag kan ju inte vara den enda som har haft det här problemet.
Någon som har något tips på hur jag ska få upp den? :p

Sv: Få upp proppen hur handfatet

Sticker det ut en metallpinne på baksidan av kranen? Om det gör det så prova att trycka ner den/trycka in den. Pinnen borde göra så att proppen hoppar upp lite grann.

Det finns ingen ögla eller nått att dra i och den där metallpinnen på baksidan fungerar inte...

Jag skulle ta nåt tunt (potatissticka?) och försöka pilla in under, vet att jag gjort det tidigare när en propp fastnat. Får man bara upp den liiite så brukar det gå bra sen!

På undersidan av handfatet finns väl en pinne som ändrar läge när ploppen trycks ner ??
Tryck tillbaka den för hand så åker ploppen upp...

På undersidan av handfatet finns väl en pinne som ändrar läge när ploppen trycks ner ??
Tryck tillbaka den för hand så åker ploppen upp...

Tänkte säga detsamma. Kolla under/bakom handfatet. Ploppen uppepå är del av en arm som går ner. Se om du kan röra den underifrån?

Visste väl att buke kunde hjälpa mig med mitt problem :) Tack så mycket för era svar. Hittade en liten pinne där bakom som gick att trycka upp. Så problem solved!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 233
Senast: lizzie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 592
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 012
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 308
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar